Geschrokken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxisoldexx, 1 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Gister voor het eerst met de Luvion doppler het hartje gehoord en dat klonk geweldig. 138 p/m. Nu ging ik net naar de toilet en zag tot mijn grote schrik een sliert helder rood bloed. Heb nu ook lichte krampen
    Ik sta onder controle van de gyn en daar moet ik woensdag heen. Deze zit niet naast de deur en als ik nu zou bellen zou mijn man thuis moeten komen want ivm met bi kan ik daar niet zelf heen.
    Moet ik me zorgen maken?

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik zou anders toch voor de zekerheid even bellen.

3. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

durf het niet te zeggen... zou zeggen als je je zorgen maak bellen je kan ook de vraag aan je gyn stellen door de telefoon en ze kan ook na jou komen...

Ik zou gewoon voor de zekerheid bellen en zeggen wat er gebeurd is. zo ben jij weer gerustgesteld en je kan beter 1 keer te veel bellen dan 1 keer te weinig...

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    kan je niet naar een ziekenhuis dichtbij?

5. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Nee dichterbij kan niet

6. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik zou toch even bellen.

7. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Je kunt toch even bellen? Misschien kunnen ze je gerust stellen en hoef je helemaal niet heen.

8. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ik heb meerdere keren bloedverlies gehad en iedere keer moet ik bellen. ik zou dus zeker contact opnemen

9. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Dan bel anders een verloskundige in je buurt en vraag of ze wilt komen.

Bloedverlies kan wel vaker voor komen hoor, gesprongen adertje door het hoesten, niezen, lachen, vrijen etc...

Succes!

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Meteen bellen hoor!!!
    Succes!!

Mijn man zou als de wiedewaai naar huis komen hiervoor.
    Reden genoeg zou ik zeggen!

11. LaNina

LaNina Actief lid

22 jun 2012
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor je eigen gemoedsrust zou ik gewoon bellen. Beter een keer te veel dan te weinig. Succes!

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Inderdaad, bellen. Nu zit je je misschien helemaal voor niks druk te maken.

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Het luisteren naar het hafrtje en het bloedverlies is los van elkaar.

Ik denk echter wel dat de gyn liever heeft dat je een keer te vaak belt dan helemaal niet

14. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Sorry dames, was even in slaap gevallen.
    Die doppler is het niet. Het ging er om dat ik een goed kloppend hartje hoorde. Het is bij dat beetje bloed gebleven gelukkig. Mijn man kwam net met de geniale ingeving dat ik straks voor intake moet bij de verloskundige hier voor begeleiding bij het kraambed. Zij heeft ook een echo staan dus mocht ze het nodig vinden kan ze misschien even kijken.
    Ik heb net nog even het hartje proberen te vinden maar helaas. Ik ga nu niet gelijk het ergste denken want voor gister heb ik er ook 3 dagen over gedaan om het te vinden.
    Het is me derde maar het voelt als de eerste!

15. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn VK raadde het gebruik van een dopler ook af omdat je naar je gevoel moet luisteren en veel vrouwen dat niet meer doet 'omdat ze een kloppend hartje hoorden'.

Ga dus niet zelf lopen dokteren, maar bel gewoon iemand die er verstand van heeft. Waarom zou je wachten? Een VK/gyn wordt voor veel minder gebeld en bloedverlies lijkt mij een heel logische reden om advies te vragen!

16. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    helmaal als jij zegt het hartje niet meer te kunnen vinden met bloedverlies etc zou ik zeker bellen. bedoel je bent 16 weken dus je zou na enig zoek werk toch al wel wat moeten horen

17. tappie

tappie Lid

19 mrt 2008
    99
    0
    0
    Mijn verloskundige was heel duidelijk, bij bloedverlies altijd bellen.

Wil je niet verontrusten maar,
    Ik verloor vorige week ook wat bloed en de dienstdoende verloskundige uit het dorp verderop zei dat het heel vaak gebeurt en niks aan de hand was.
    Volgende dag moest ik toch voor de 20 weken echo en toen bleek er toch meer aande hand te zijn. Blijk een hematoom achter de placenta te hebben.moest onmiddelijk stoppen met werken en mag niet meer tillen en zo min mogelijk bukken.

Better safe than sorry...

18. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    Snap dat je bent geschrokken....laat je nog even weten wat de vk heeft gezegd?

Ps: met 16 weken is het juist heel moeilijk om het hartje te vinden omdat je baarmoeder in verhouding veel groter is dan het kindje...bij mij konden ze het met 10/11 weken in 1 keer vinden en bij 15 weken opeens veel meer zoeken....succes in elk geval en ik wens je een fijne verdere zwangerschap

19. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Ik loop al bijna 2 weken met bloedverlies, begon ook met een sliert rood bloed. Ik ben na 2 dagen naar het ziekenhuis gegaan, omdat het maar bleef. Echo gehad, niks gevonden.

De gyn zei dat het kon komen door obstipatie, een laagliggende placenta (maar dat is natuurlijk lang niet bij iedereen) of na sex. Alles is wat gevoeliger en een gesprongen adertje kan de boosdoener zijn.

Meestal is er niks aan de hand, als je je echt zorgen maakt gewoon even bellen. Misschien kan je man toch naar huis komen, of kan iemand anders even met je naar het ziekenhuis.

20. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Net terug van de verloskundige. Het hartje klopt mooi. Mocht ik nog een keer bloed verliezen moest ik het ziekenhuis bellen maar voor nu geen reden voor ongerustheid.

Deel Deze Pagina