kruipen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by cat2, Nov 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

Ons dochtertje is 8 maanden en kruipt niet. Ik leg haar elke dag in kruiphouding met een speeltje voor haar wat ze kan pakken. Maar ze kan niet op knieen en handen blijven zitten en valt zo op haar gezichtje. Ze gaatdus meteen op haar buik liggen en is net een spartelend visje. Ze komt zo ook niet vooruit. Doe ik iets verkeerds? Moet ik me zorgen maken?

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Zou ik me absoluut geen zorgen om gaan maken!

Onze 3 meisjes hebben nooit echt gekropen, maar meer getijgerd.
    Onze jongste loopt nu wel al, maar als ze kruipt, dan kruipt ze net als een chimpansee, dus een been voor en een been achter, dit gaat nml veel sneller ;)

Ze mist de kracht duidelijk nog...wat je zou kunnen doen, is een handdoek oprollen en die onder haar armen en borst leggen zodat ze wat meer steun heeft.

Maar verder....komt tijd, komt raad!
    Uiteindelijk gaan ze het toch pas doen, als ze er zelf aan toe zijn!

3. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

Sep 19, 2014
    1,516
    0
    36
    Dat spartelen als een vis op het droge ging hier ineens over naar tijgeren in de achteruit :) niet veel later was het ook tijgeren vooruit. En toen eenmaal het tijgeren onder de knie was, begon het kruipen.
    Leg het favoriete speelgoed op een kleine afstand van je dochter. Als ze het wilt pakken, gaat ze die moeite doen om erbij te komen. Zo hebben wij het ook gestimuleerd :)

4. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ik zou t blijven oefenen, veel op de buik liggen. Ze krijgen het dan vanzelf door als ze ergens bij willen.
    Hier sleept ze zichzelf vooruit en is heel erg snel daarin. maar het is voor ieder kindje anders.
    Spartelen deed ze hier rond 5 maanden, toen kwam ze alleen stukje achteruit. Met 6 maanden is ze zich gaan slepen en ging steeds sneller en makkelijker

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Komt nog wel hoor..
    Hier heeft ze heel lang voor- en achteruit gesluipt en een dikke maand later kon ze goed kruipen
    Ik zou het niet te zeer forceren, ze ontdekken het zelf wel. En sommige baby's slaan kruipen over he :)

6. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier een dochter van bijna 8 maanden die alleen nog maar om haar as draait en meer niet! Draaien? Waarom zou ik? Tijgeren? Als ik hard genoeg bler geeft mijn broer het wel aan mij!
    Maar daarentegen kan ze als je haar in zit zet haar balans houden. Als je haar tegen de tafel aan zet dan blijft ze staan. Maar kruipen, tijgeren, draaien etc daar geeft ze geen moer om!

7. Lizzie086

Lizzie086 Actief lid

Aug 21, 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen zorgen maken hoor. Hier gebeurde er ook nog niet veel op die leeftijd, wel een hoop frustratie omdat ie zelf geen kant op kon. Maar met 9 maanden begon hij ineens te tijgeren, daarna te kruipen en nu met 13,5 maand loopt hij los. Wij dachten een langzaam kereltje te hebben, maar het zegt allemaal echt helemaal niks.
    P.s. wij hebben ook nooit echt heel erg gepusht, net als dat we nooit het oefenen op zn buik netjes hebben gedaan. Heb me een tijd schuldig gevoeld dat ik dat nooit oefende (hij vond het echt vreselijk), maar daar ben ik intussen helemaal overheen ;)

8. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste ging pas kruipen toen hij 11 maanden was. De jongste kruipt al vanaf dat hij 6,5 maanden was. Wat je doet is goed maar als ze er niet aan toe zijn gebeurd het echt nog niet.

9. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Komt vanzelf, 8 maanden is niet vreemd om nog niet te tijgeren. Door op de buik leggen kan ze oefenen, maar ze zal het toch pas doen wanneer ze er zelf aan toe is. En zo gaat het met alles.

10. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

May 13, 2013
    973
    160
    43
    O meid! Geen zorgen. Hier deed mijn meisje niks tot 11,5 maand. Toen ging het heel hard, meteen kruipen (nooit getijgerd dus). Ze is nu 14 maanden en staat los, raced achter haar karretje.

11. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Dit is met 8 maanden niet raar hoor..
    Geen zorgen.

12. cat2

cat2 Niet meer actief

Dank jullie wel allemaal! Ben weer gerustgesteld

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,971
    3,977
    113
    De cb arts zei bij mijn dochtertje dat kindjes vaak eerder kunnen staan dan kruipen. Had iets te mKen met ontwikkeling van spieren.
    Mijn dochter stond inderdaad met 10 mnd en kroop met 11 mnd. Tijgeren deed ze wel iets eerder.
    Mijn zoontje kroop met 9 maand ofzo, die deed het wel andersom.

Maar in ieder geval, bij 8 maand hoeven ze echt nog niet vooruit te kunnen komen dus geen zorgen maken!

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Zou me met 8 maanden echt nog geen zorgen maken hoor! Hier ging hij met 7 maanden tijgeren en pas met ruim 10 maanden kruipen.

15. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Mijn zoontje kroop pas met 9,5 maanden. Ze doen alles op hun eigen tempo

Share This Page