dag moeders me toch maar eens aangemeld want ik zit met een vraag en me handen in t haar mijn dochter is nu ruim anderhalf en altijd al een moeilijke inslaper geweest vaak slaapt ze in bij mij en dan leg ik haar een kwartier later in bed en is er niks aan de hand en slaapt ze ook vaak uit 😃 nu de laatste 2 weken als ik haar dan in bed wil leggen wordt ze meteen hysterisch en wil niet slapen wat ik ook doe. ik heb al geprobeerd haar te laten huilen wat ik overigens echt hartverscheurend vind. een flesje geven even bij d'r blijven ze wordt dan wel rustig maar zodra ik aanstalten maak om op te staan gaat haar keel weer open. heb er al een paar x bij ons in bed genomen omdat ik echt oververmoeid ben en dan slaapt ze tenminste als een roos, maar ik wil niet dat ze hier aan gaat wennen. ik hoor graag of jullie nog tips hebben. groetjes en alvast bedankt
S had ook zo'n fase begin van het jaar, we dachten dat het door het vuurwerk kwam maar het hield echt wéééken aan! Na een laar weken waren we allemaal helemaal gaar en hebben we de harde aanpak gekozen: avondritueeltje, dikke kus, instoppen en wegwezen. De eerste avond heeft hij 3 kwartier gehuild, tweede avond 30 min, 3e avond 5 minuten en sindsdien slaapt hij weer als een roosje zodra we hem wegleggen! Ikvond het wel lastig om hem te laten krijsen, maar naar hem toe gaan werkte ook niet, dus ben maar gewoon gaan douchen of opruimen met de babyfoon uit...
Mijn kleine man is pas een jaar maar sinds een paar weken was het ook drama met slapen. Ook overdag lag er iemand bij hem zelfs oma als hij daar was. Sinds vorige week ben ik met de 5,10,15min regel begonnen en hij slaapt weer in z'n eigen bed. In bed leggen truste wensen toedekken knuffeltje en we zeggen dat we er gewoon zijn en ze nog even komen kijken. Dan begon hij wel te huilen maar na 5 min weer hetzelfde ritueel daarna 10min laten huilen en dan weer gaan niks zeggen aai over z'n bol speen erin en moet zeggen het werkt. Moet alleen wel consequent zijn want die kleintjes voelen echt alles van je. Wel begint hij in z'n eigen bed en komt dan snachts bij ons liggen maar dat vind ik niet zo erg als we dan maar slapen. Hoop dat het wat voor je is! Succes