Hee meiden Opeens , sinds twee dagen, drinkt mn mannetje ineens veel minder en niet echt enthousiast. Eerst was het schema zo: 23.00 bv 02.00 bv 06.00 bv 07.00 half broodje 10.00 bv, fruithapje 14.00 bv 17.30 groenten 18.15 bv naar bed Nu: 23.00u 1 borst bv (wil dan dus echt geen tweede) 04.30 1 borst bv (wil dan dus echt geen tweede, keert zich van me af) 07.00 weigert hij helemaal 10.00 wel 14.00 wel 18.15 weigert hij Wat te doen, moet ik nu ook maar bezig met extra drinken bijgeven met het risico dat hij dan helemaal niks meer wil? Maar ik wil hem geen kv geven...stel nou dat hij nu helemaal stopt? Maak me zorgen... Wat vinden jullie van de keren dat hij overslaat? is dat normaal? Krijgt hij wel genoeg vocht binnen dan? Ik ken dit probleem niet van mn dochter. Groetjes en bedankt alvast
Ik herken het helemaal. Mijn dochter heeft dit een paar weken terug ook gedaan. Ik denk dat het een sprongetje was. Ze veranderde haar ritme toen ook helemaal. Nu drinkt ze wel weer goed, minder vaak als voorheen, maar voldoende. Overdag 4x en 's nachts 1 of 2x. Ik bied wel water of wat sap aan tussendoor of bij het brood. En in fruit zit ook veel vocht.
pfffftttt wat fijn!! Dank je dank je. Ik zal wat vaker water aanbieden. Hoe bied jij dat aan, in een tuitbeker al? of uit een gewoon drinkbekertje proberen maar?
Tuurlijk kan je wat vocht aanbieden tijdens de maaltijd. Maar ik zou wel de stelregel aanhouden: eerst de borst aanbieden, dan daarna de vaste voeding en drinken. Op die manier hou je de productie op peil. Het niet willen drinken is echt een fase die veel voorkomt bij kindjes van deze leeftijd. Mijn zoon heeft met 10 maanden 2 weken lang de borst volledig geweigerd. Is uiteindelijk ook weer goed gekomen. Er gebeurd gewoon veel in deze fase, en sommige kindjes kunnen dan het geduld niet opbrengen om even rustig te drinken (want er is een weeeeereld die ontdekt moet worden... Dus gewoon rustig blijven aanbieden, wellicht een keer extra aanleggen.
Ik geef ook inderdaad eerst de borst en dan wat anders. Mijn dochter drinkt heel goed uit een oefenbekertje (difrax). Ik ben al met 4 maanden gaan oefenen omdat ze niet uit een fles drinkt. Voor onderweg heb ik een tuitbeker met zachte tuit, maar dat gaat lang niet zo goed als een bekertje.
dank je wel! wat heb je gedaan toen hij volledig weigerde?? Hoe hield je je bv op peil, kolven? En wat liet je hem dan drinken? bv uit flesje oid?
oja, dat bestaat ook nog, oefenbekers geheugen als een vergiet maar goed, ik probeer t uit een gewoon bekertje en een tuitbeker met zachte tuit van avent. eerst de borst, dan iets anders is een goeie. alleen wil hij dan dus vaak niet de borst, maar wel iets anders
Toch blijven aanbieden..en kolven idd. Dus dat kreeg ie. Uit een flesje. Dat was ie al gewend bij de gastouder.En wat volle yoghurt. Ik zag mijn productie achteruithollen dus stond op het punt de handdoek in de ring te gooien na 12 dagen, niet leuk. Tot hij s'nachts opeens weer hapte. Ik had ook wel het gevoel dat ik de meeste kans maakte bij een.droom/nachtvoeding. En de keren daarna was er nog een klein protestje maar binnen 2 dagen was het back to normal. Mijn productie was ook supersnel weer goed. Het komt vast goed, maar het is gewoon NIET leuk!
Ik zou niet zomaar extra vocht aanbieden. Ik vind ook niet dat hij te weinig krijgt. Houd hem een beetje in de gaten met het warme weer, maar ik zou me niet teveel zorgen maken. Je kan sowieso wat extra kolven, altijd handig achter de hand.
tja, dat extra vocht aanbieden twijfel ik inderdaad een beetje over maar als het zo heet is doe ik het wel. ik heb gelukkig een voorraadje melk in de vriezer voor noodgevallen of als ik een keertje weg ben. Vannacht heeft hij als een tierelier gedronken, om 02.00 en om 4.30. inderdaad, toen hij nog half sliep. maar mammalief vindt dat wat minder...die slaapt liever door. maar goed, dat doet mn dochter van 3,5 ook nog niet, die heeft nachtmerries enz, dus daar maak ik me geen illusies over...
Mijn dochter ging ook rond die leeftijd ineens veel minder drinken. Ze is nu een maandje ouder en ik merk echt dat ze minder drinkt. Ze wil nu bijv al niet meer als ze van het kdv komt. Ze is echt van +/- 8 keer naar 4-5 keer gegaan. Echt wennen! Ik bied haar nu water en thee (kamille) aan naast de bv. Ik geef nog maar 180ml mee naar de opvang. Dit gaat met moeite in twee voedingen op.