Geshockeerd door borstvoeding?!?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Momof3, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je hoeft ook geen honger te laten lijden, maar dat wil niet zeggen dat je je kind de troost van de borst hoeft te ontzeggen hoor! Gewoon borst geven en evt. overblijvende honger stillen met een fles. Zelf al geef je volledig kunstvoeding, dan nog kun je blijven aanleggen omdat dat prettig is voor je kind en voor jezelf.

2. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Komt me niet onbekend voor.... sommige mensen begrijpen het gewoon niet helaas...

3. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even relativeren; ik heb een dochter van 14 maanden en ben pas net grotendeels van borstvoeding afgestapt (productie loopt terug, waarschijnlijk vanwege mijn zwangerschap). Vond het altijd heerlijk om haar overal te kunnen voeden en deed dat ook, maar wel met respect voor de omgeving. Dat wil zeggen dat ik nog heel goed weet hoe vreemd ik het vond toen ik zelf nog geen moeder was als iemand 'de tiet' ontblootte in gezelschap met mannen en vrouwen. Voor wie geen ouder is, staat die tiet namelijk nog voornamelijk voor iets anders en dat kun je ze niet kwalijk nemen. Ik had daarom altijd een shawl mee en ging eventueel ergens op een rustig plekje zitten of bij andere moeders. Daarom snap ik juist deze situatie niet; bij een kinderfeestje naast een andere mama had ik ook gewoon mijn dochter de borst gegeven en zo'n opmerking ook niet aan zien komen. Prima antwoord en maak je er lekker niet druk over.

4. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
  5. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hahahahaha

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Snap dit soort opmerkingen ook nooit, misschien gevalletje van eerst praten en dan nadenken?

Hier ook nog steeds de borst bloot en geen gefrut met sjaals (valt het vaak nog eerder op). Gisteren nog een BBQ voor vrienden en zoon had honger, dan denk ik er geen seconde over na en geef hem iets te drinken. :)

7. 1988 mama

1988 mama Niet meer actief

Mee eens , al dat gezeik over borstvoeding! Tis het beste voor onze kindjes ! Ik zie zelf hoe goed mijn zoontje het doet op mijn voeding , en zie hem er zichtbaar van genieten!

Maar inderdaad wel met respect voor mijn omgeving , voed mijn zoontje overal , maar hou het wel zo prive mogenlijk .

8. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik ben nog al een prive voeder geweest, misshien ist met de 2e beter, ben al niet meer zo preuts als voortijd. Maar als zelf borstvoedingsmoeder hoe kijk je naar andere moeders die voeden? ik weet alsnog niet waar ik moet kijken, omdat ik niet wil staren, terwijl t er juist zo vredig uit ziet, maar staren naar een andere vrouw,daar voel ik me weer ongemakkelijk bij... snappie t nog??

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Ik geef altijd een grote glimlach..dan is het wel duidelijk! :))

10. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rare reacties.... zo jammer dat mensen er zo overdenken... volgens mij weten mensen niet half hoe goed (en normaal) borstvoeding is....

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Een betere reactie had ik niet kunnen bedenken!

12. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Idd! Vriendin van mij zonder kinderen had werkelijk geen idee wat de voordelen waren in gezondheidsopzicht...!
    Ze schrok ook wel een beetje toen ze het hoorde ( minder allergieen, minder overgewicht, minder kno en ah problemen etc.) en was toen verbaasd dat er babys zijn die kunstvoeding krijgen.;)
    Ook het hier gehoorde kustvoeding is voor kalfjes en borstvoeding voor babys gebruikt!:
    Wie weet als ze ooit kinderen wil...!

13. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ik heb ook weleens een soort gelijke reactie gehad. Ik zat met een vriendin te eten op een terras in de stad. M'n zoon had honger dus kreeg de borst, kwam een van het bedienend personeel naar me toe of ik mijn kind even op het toilet wilde voeden....uhm pardon!? Jij eet je boterham toch ook niet op de wc op!!! Tja toen stond ze me aan te kijken of ze water zag branden. Ik snap nog steeds het taboe niet wat soms heerst op borstvoeding...

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik krijg de indruk dat het erger is dan 14 jaar geleden toen ik mijn oudste voedde. Ik herinner me nog de lachsalvo's toen de eerste foto's van borstvoedingsboerka's uit Amerika opdoken. En nu zie je die idiote dingen zelfs hier...

15. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland

Wat erg... Gelukkig heb ik altijd positieve reacties gehad bij het voeden in het openbaar! Over 5 maanden ga ik dat ook weer lekker doen:D

16. mave1978

mave1978 Actief lid

7 okt 2008
    181
    0
    0
    Papendrecht
    Tja, sommige mensen.......Mijn zoon wordt ook overal gevoed inmiddels. Afgelopen weekend nog in de pannenkoekenboerderij. Een plek bij uitstek voor gezinnetjes dacht ik zo. Schuin voor mij zat een stel met een pasgeboren kindje (allebei de ene na de andere peuk te roken; de rook kringelde zo de kinderwagen in) en maar met een afkeurend gezicht naar mij kijken en smoezen......

17. Mamavan31984

Mamavan31984 Actief lid

30 dec 2012
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Borstvoeding is echt het mooiste wat er is.
    Ik voed ook gewoon in het openbaar en vind het helemaal niet raar.

Je wordt toch ook niet vreemd aangekeken als je je kind de fles geeft, waarom dan wel bij borstvoeding.

Laatst was ik nog bij plopsa en ging daar zelf live voeden. Even later zag ik ook een andere vrouw haar kindje voeden. Ik vind het heel mooie en zorgzaam staan.

Borstvoeding is ook altijd beschikbaar en je kunt het dus overal en altijd geven. Laatst waren we in het zwembad en had mijn dochtertje eerder dorst dan dat ik had gedacht. Toen heb ik haar in het kleedhokje wat gegeven. In zo'n korte tijd kan je geen flesje klaar maken.

Deel Deze Pagina