Wat is nu de juiste voeding op een dag en qua hoeveelheden??

Discussie in 'De lounge' gestart door roever, 13 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

roever Niet meer actief

Hallo,

Zoals titel al zegt, ik ben op zoek naar een goed en gezond dieet. Iedereen heeft zoveel verschillende meningen dat ik het nu echt even kwijt ben. Ik betrap mezelf op t feit dat er goed en fout eten is. Maar in principe is dit niet zo, als de proporties maar kloppen.

Ik ben zelf echt een grote (en lekkere) eter, maar zou graag lekker en gezond willen eten, en gelieve ook nog watbkiloos kwijt willen raken!

Wie durft?! :)

2. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Ook hier zal je verschillende meningen horen, dus of je er wijzer van wordt?
    Om te beginnen is er naar mijn mening zeker verschil tussen goed en fout eten en heeft dit niets met de portie te maken.
    Daarbij moet een dieet passend zijn: heb je een zittend beroep of ben je de gehele dag fysiek bezig?

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mijn mening is dat je alles kan eten, maar alles met mate. Ik ben geen grote maar wel lekkere eter en geloof niet in dieten.

Eline88 en Aegyo vinden dit leuk.
  4. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Wat je eet moet afgestemd zijn op hoeveel je beweegt. Daarbij denk ik dat er zeker wel goed en "fout" eten is maar dat je vooral met mate moet eten.

Wij drinken bijv. geen koolzuurhoudende dranken omdat wij geloven dat de hoeveelheid suikers die daarin zitten niet onder "met mate" valt en het koolzuur niet goed voor je is. Aan de andere kant drink ik op een verjaardag best wel eens een colaatje en daar geniet ik dan dubbel van. Mijn kinderen krijgen geen fristi/wicky/chocomel etc. ook vanwege de suikers/suikervervangers. Maar ook daarvoor geldt: als we eens ergens eten en zl vraagt om yoki, dan mag dat best, evenals de pakjes wicky die ze op school uitdelen als er reden voor een feestje is.

Ml heeft, in de 14 jaar dat we getrouwd, zijn al zoveel diëten gevolgd dat ik er niet meer in geloof. Nu probeert hij met hulp van een dietiste vooral regelmaat en "mate" aan te brengen en nu gaat het ineens wel. Terwijl ik op de lijst van toegestane voedingsmiddelen heel veel "foute" dingen vond staan (Optimel/Vifit, Sultana etc.)

5. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    M.i. Is een gezonde voeding een voeding die bestaat uit vooral onbewerkte pure voeding zonder teveel suikers, voldoende vetten en eiwitten en verder veel complexe koolhydraten. M.i. Is daarbij het 80/20 principe het meest ideaal.
    Qua hoeveelheden e.d. Hangt dat af van je lengte, gewicht, geslacht, hoeveelheid beweging enz. Enz.

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Zoals vele al zeggen dat hangt af van je dagbesteding, lengte, gewicht, doel, etc

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat hangt idd van heel veel factoren af. Je lengte/gewicht, wat voor werk je doet e.d.

Gezond eten is voor mij terug naar de basis. Drink water en thee, eet groenten en fruit. Dat is voor mij de leidraad die over de hele dag moet gelden. Natuurlijk kun je daar nog andere dingen bij eten, anders wordt het wel heel karig;)
    Maar zoals @Nescio zegt: met mate. Dus geen 6 boterhammen, maar eet er bv 3 en vul aan met groenten en fruit of vervang door iets gezonders.

De "lekkere"dingen: koekjes, gebakjes, snoepjes, plakjes worst enz enz die bewaar je voor een uitzondering. Bv eens in de week.

Ik was een enorme snoepkont maar die knop omzetten was veel makkelijk dan ik dacht. Vanmiddag zaten mijn kindjes heerlijk te genieten van hun avondvierdaagse snoepjes en zonder moeite zat ik aan een appel. En genoot er enorm van.

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    klopt wat eerder gezegd is. ik ben voedingsdeskundige/afval en beweegcoach en hier is geen eenzijdig antwoord voor te geven omdat het afhankelijk is van le lengte, gewicht, leeftijd, geslacht leef en beweegpatroon.
    Je kunt dit altijd laten berekenen.

ik ga nooit uit van een dieet. ik zeg altijd, verander je leefstijl en daar zijn geen wonder en hulpmiddelen voor nodig. ga terug naar de basis, dus gewoon echt eten als groenten, fruit, volkorenprodukten, noten, zuivel, eieren, vlees, vis etc en laat het bewerkte spul gewoon staan.

wil je evt meer weten stuur me gerust een pb of zie mijn handtekening

Deel Deze Pagina