Hallo moeders, Wie van jullie heeft ervaring met osteopathie voor de kleine? Niek van 1 maand huilt heel veel Gooit zijn hoofd altijd achterover Overstrekt zich veel Slaat met armpjes en beentjes Schrikt veel Nu heb ik wel eens gehoord dat osteopathie goed kan zijn voor dit soort dingen, maar ik ken geen moeders met ervaring daarmee. Dus als je iets hebt, zou ik dat graag willen weten Bedankt alvast!
Hoi! Bij ons heeft osteopatie icm inbakeren echt wonderen verricht! Ons zoontje was ook heel onrustig, overstrekte veel, huilde veel en sliep heel erg slecht. Uiteindelijk zijn we naar een osteopaat geweest en bleek dat door de bevalling (spoed KS) een paar nekwerveltjes wat vast zaten. Hij heeft 2 behandelingen gehad en na de 1e behandeling hadden we al een heel ander kind! Iedereen in onze omgeving zag dit ook, hij was veel vrolijker en keek helderder uit zijn ogen (weet niet zo goed hoe ik dat moet omschrijven ). Bij ons heeft het in ieder geval heel veel rust en een heel vrolijk kereltje gebracht en ik raad het iedereen aan Groetjes!
Heey. Wij lopen met ons dochtertje ook bij de osteopaat voor haar voorkeurshouding. Ze heeft door de snelle bevalling en omdat ze klem heeft gezeten een paar nekwervels die vastzitten. Nu na een paar behandelingen zien we al resultaat en draait ze nu ook naar de andere kant met haar hoofdje. Ze zal nog wel een helmpje moeten dragen maar de nekwervels zitten nu niet meer zo vast. Nee ik kan het je echt aanraden.
Ja, hier zo'n moeder Er zijn trouwens zat topics over, dus als je ff verderop zoekt binnen baby en dreumes, kom je zat verhalen tegen. Thirza huilde hier iig ook erg veel, overstrekte, spuugde veel terug, had een voorkeurshouding (die we pas met 2 mnd ontdekten trouwens, omdat we haar altijd op haar zij legden vanwege het spugen), was ook heel erg schrikachtig (my goodness, oud&nieuw was echt rampzalig vorig jaar ) en sliep heel erg slecht. We zijn in 6 weken tijd 4 keer bij de osteopaat geweest en per behandeling ging ze vooruit. Voor de eerste behandeling spuugde ze nog telkens terug, wilde ook elk half uur drinken (ja, om al het maagzuur weg te spoelen natuurlijk) en sliep nog maar 3 keer per dag een minuut of 20. Na de eerste behandeling was het spugen echt DIRECT over en ging ze om de 2,5 tot 3 uur drinken. Ze had toen nog even 2 dagen nodig om bij te komen van de behandeling, (want ze krijste alles bij elkaar, maar nu hebben we ook wel een eigenzinnig karaktertje in huis, dus dat speelt ook mee. Ze wil ook nooit op de weegschaal enzo op het CB). Maar na die 2 dagen bijkomen ging ze dus ineens ook 2,5 tot 3 uur achter elkaar slapen 2 keer per dag en dan afhankelijk van hoe laat ze 's ochtends wakker was nog eens 1-2 keer 3 kwartier. En dat werd dus per behandeling beter, in slaap komen ging steeds rustiger enzo. Ik kan het je dus zeer zeker aanraden, de symptomen die je noemt, klinken erg als klachten die een osteopaat op kan lossen. Zoek wel een geregistreerde osteopaat: dan weet je dat je iemand hebt die gediplomeerd is, (want omdat het geen beschermd beroep is, mag elke randidioot zich osteopaat noemen) en dan krijg je het ook (deels) vergoed van je verzekeraar. Je kunt er eentje vinden op www.osteopathie.nl
Hoi! Mijn dochtertje is ook onder behandeling bij een osteopaat. Zij had een sterke voorkeurshouding en bij haar bleek er een spanning op 1 van haar schedelnaden te zitten, waardoor ze haar nek en 1 kant van haar zij niet goed kon ontspannen. NU gaat het een stuk beter! Dus ik vind het zeker een goed idee om eens met je kindje langs te gaan, ze kunnen echt een heleboel problemen behandelen