Houten vloer of laminaat? wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mariekebr1, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    ik heb net een huis gekocht en daar licht een houten vloer in uit 2004. Deze heeft de vorige bewoners 4500 euro gekost. Het is best een mooie vloer alleen moet ie geschuurd en in de olie en dat kost 1500 euro.
    Nu vind ik deze vloer met kinderen en katten helemaal niet praktisch en hygienisch. Er zitten namelijk ook allemaal vellingkanten in en daar kan ook vanalles tussen komen en als de kat bijvoorbeeld kotst of diarree heeft of kattengrit over de vloer gooit, dan lijkt me dat je dat met hout nooit helemaal schoon krijgt.
    Eigenlijk zou ik zelf zo'n vloer nooit uitgekozen hebben op dit moment. 1500 euro vind ik ook een hoog bedrag voor schuren en olieen en voor dat bedrag heb je ook een goeie laminaatvloer.
    Wat zouden jullie doen, want die houten vloer is duur geweest en wel van waarde voor de woning.

2. 1234

1234 Niet meer actief

Ik zou kiezen voor laminaat.

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Ik zou voor een houten vloer gaan.Wij hadden eerst hout en nu sinds 2 jaar laminaat en niet de goedkoopste. Nou die vloer ziet er gewoon weg niet meer uit. Slijt snel, je ziet er alles op, elk vlekje etc. Wil ik dat hij er steeds goed uit ziet moet ik 2 keer per dag dweilen. Volgend jaar komt hier mooi weer een houten vloer.
    Rotzooi wat in de vellingkanten gaan zitten, stofzuig je er normaal makkelijk uit.

4. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ben erg tevreden met de houten vloer die we hier in huis hebben. Echter hebben we een hond gehad en die heeft beneden de vloer flink gehavend. Voor ons zal er in een toekomstig huis dus een stenen vloer komen voor beneden en waarschijnlijk laminaat voor de bovenverdiepingen.
    Succes met je keuze.

5. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Wij hebben zelf onze houten vloer (grenen) geschuurd en geolied in ons vorige huis. Kijk eens wat daar de mogelijkheden in zijn, je kunt er apparatuur voor huren.

6. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Ik zou ook laminaat kiezen. Ik heb 3 katten en het kan hier ook aardig smerig worden. Even dweilen en klaar! Hoef je niet alles eruit te pulken.

7. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Het ligt er wel aan wat voor houten vloer je hebt de een zie je alles op de ander gaat door het gebruik er van leven. Waarom moet ie geschuurt worden en waarom doe je dat niet gewoon zelf. Bij de dhz kunt je schuurmachine huren en bij de betere houtenvloerenzaak uitleg over hoe daarna te behandelen. Ja het schuren is even werk en je moet het wel voorzichtig doen maar neem aan dat je huis nu nog leeg is.

groetjes kim

8. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    wij hebben ook een houten vloer met groeven erin.
    Als er iets overvalt gewoon de dweilm erover en klaar.
    HEt is wel zo als er iets zwaars opvalt dan heb je een deuk maar ik vind dat dat mag bij een houten vloer.(nu hebben wij wel geen huisdieren)
    Maar je kunt de vloer toch ook zelf afschuren?en dan laten lakken?dat zal misschien ook wel schelen.

9. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Hier staat de houten vloer in de lak. Daar kan je ook eens naar kijken of dat een mogelijkheid is. Ik weet een zaak in Schiedam, die dat doen.

10. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik zou voor een houten vloer gaan. Je hebt zoveel verschillende mogelijkheden. Wij hebben in ons nieuwe huis laminaat gelegd omdat ons budget gewoonweg niet toereikend was voor een houten vloer. We hebben echter niet de goedkoopste genomen maar een duurdere quick step vloer maar we hebben er zo'n spijt van. We woonden (tot voor kort) met 2 volwassenen en een kat maar de vloer krast ontzettend. En hij is pas 3 jaar oud. We zouden zo graag weer terug willen naar de gelakte parketvloer uit ons vorige huis....

11. Melief

Melief Niet meer actief

Hout! Ik heb laminaat en wil dolgraag hout!

12. Drophy

Drophy Actief lid

23 feb 2009
    335
    0
    0
    Nederland!!
    Wij hebben zelf een houten vloer en ik vind het ideaal. Je ziet er bijna niks op en hoeft ook niet bang te zijn met krassen door bv speelgoed. Je kan deze namelijk zelf met olie "aantippen" Wij hebben hem zelf geschuurd met een apparaat welke we bij de bouwmarkt hebben gehuurd. daarna hebben we hem zelf met olie ingesmeerd. Kost een dag werk maar hij zag er als nieuw uit! Het enige nadeel wat ik vind is dat het dweilen wat zwaarder is vergeleken met laminaat.

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben in ons huis de houten vloer die erin lag laten schuren en lakken.
    Kosten waren 500 euro.
    1500 euro is dus wel heel erg duur!

14. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Laminaat bevalt ons prima, makkelijk schoon te houden...

15. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik kan me niet voorstellen dat je laminaat zou verkiezen boven hout......! Ik vind niks mooier dan een houten vloer.
    Dan is laminaat maar een beetje nepspul hoor.

Ik vind 1500 euro aan de hoge kant, misschien op andere plekken eens een offerte laten maken?

16. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Hier lag ook een eiken gelakte vloer in toen we het kochten.
    We hebben het laten schuren en in de olie gezet voor ongeveer 1500 eur incl nieuwe plinten.
    Hier zitten geen kieren tussen het hout en is dus goed schoon te maken. De onderhoudsolie kan je daarna jaarlijks zelf aanbrengen.

Met 2 langharige katten vind ik het gewoon goed schoon te houden, gewoon de stofzuiger erover.

17. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Zonder twijfel, hout! Schuren en en de olie zetten kun je gemakkelijk zelf, toevallig deze week nog gedaan met een bandschuurmachine. Als de vloer al in de olie staat dan even licht opschuren en terug in de olie zetten. Opnieuw in de lak kan gewoon met een rollertje op een stok. Is echt goed te doen. Ik vind zelf de aller goedkoopste houten vloer mooier dan wat voor laminaat dan ook, maar dat is persoonlijk omdat ik van natuurlijke materialen hou. Succes!

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou je keuze ook af laten hangen van hoe vochtig het huis en hoe het hout werkt. Wij zijn wel eens wezen kijken in een huis met houten vloer, waar kieren lagen van 1 cm, (en niet maar eentje!). Dan zou ik absoluut zeker weten voor laminaat gaan, dat is wat minder gevoelig voor vochtwerking...

Wij hebben zelf laminaat, een wat duurder merk en niet al te licht en dat bevalt uitstekend. Je ziet weinig van vuil enzo en hoeft ook niet benauwd te zijn dat er van alles intrekt. Verder heb je er geen onderhoud aan, dat scheelt een hoop tijd eens in de zoveel jaar :)
    Ik vind het met kleine kids echt ideaal. Een houten vloer doen wij nog wel eens als de kids het huis uit zijn... ;)

19. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    ligt er ook aan wat voor kwaliteit laminaat je neemt.
    Zeker met huisdieren en kids moet je een goede kwaliteit nemen (voor proffesioneel gebruik etc) anders kan je over een paar jaar weer een nieuwe vloer nemen.

Voor in slaapkamers kan makkelijk laminaat van 8 euro per m2 van gamma of zo, maar voor een woonkamer moet je echt goed laminaat leggen.

Houten vloer gaat langer mee, maar ben er zelf door de kiertjes ook geen fan van.

20. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    HOUT natuurlijk! je verkiest toch geen laminaat boven hout:(

Deel Deze Pagina