Spannend, bod gedaan op koophuis!

Discussie in 'De lounge' gestart door Nispie, 9 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Ik ben toch wel een beetje zenuwachtig.

Omdat ik onverwachts zwanger raakte en vriendlief en ik beide nog bij ouders thuis wonen (wel goede relatie van 4,5 jaar), moesten we snel opzoek naar iets voor ons 3en straks.
    De afgelopen weken een aantal huizen (tussenwoningen) bezichtigd, en eentje kwam wel heel dicht in de buurt van onze wensen. En het was ook de enige waarbij ik een 'thuis' gevoel had.
    Nu hebben we een bod gedaan en hopelijk horen we vandaag meer... ben zooo benieuwd.
    Ik verwacht absoluut niet dat ze gelijk akkoord gaan met ons bod, maar het staat al meer dan een jaar te koop.. dus wie weet.. :D

Wilde het even van me afschrijven! :)

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Spannend hoor! Succes!

3. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend!!

Het is en blijft een kat en muisspel dus niet teleurgesteld raken als ze het eerste bod afketsen! Heel veel succes en geluk!

4. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    heel veel succes het is spannend maar laat je niet uit het veld slaan!

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

oeh spannend, leuk! Hoop dat jullie niet teveel omhoog hoeven te gaan met jullie bod. Hou je ons op de hoogte als jullie het huis krijgen?

6. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Spannend, ben benieuwd!

7. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Nou, inderdaad een teleurstellend tegenbod gehad en er zit nu nog een verschil tussen van +/- 17.000 euro.. en tegenpartij geeft al aan niet veel verder te willen zakken..
    Dus nog even bekijken wat we nu gaan doen. Wellicht toch een bod toen op een huis wat 2e keus is, en waar het nodige aan moet gebeuren.
    Pfff.. lastig, had hier al een beetje m'n zinnen op gezet (babykamer ingericht enzo haha). Maar dat andere kan gelukkig ook erg leuk worden, maar vergt wat kluswerk. (wat gelukkig geen probleem is met een timmerman als vriend, maar dit leek vooral makkelijker en minder stress gezien het korte tijdsbestek wat we nog hebben)

bedankt voor jullie succeswensen:D

8. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Wij boden 50.000 euro onder de vraagprijs. Werd natuurlijk niet geaccepteerd. Verkoper wilde maar 8.000 zakken en meer niet. Wij een tegenbod gedaan van 35.000 onder de vraagprijs. Verkoper zakte naar 10.000 euro. Vervolgens ons eindbod van 25.000 onder de vraagprijs gedaan en ze gingen zowaar akkoord. Had dit echt niet verwacht, maar tuurlijk zullen ze zeggen dat ze niet zoveel zakken, want ze willen natuurlijk zoveel mogelijk geld vangen.

Als ik jou was zou ik nu een bod doen met bijvoorbeeld 5.000 bij jullie voorstel. En dan gaan zijn wellicht naar de 11.000/12.000 onder de vraagprijs. Zij willen per slot van rekening het huis ook verkopen in deze barre tijd.

9. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er niet zo bang voor zijn hoor. Bij ons huis hadden we een verschil van 19.00 euro. Ze wouden toen maar 4.000 zakken. Constant tegen elkaar opbieden en uiteindelijk zijn we 6.500 euro hoger uitgekomen dan ons 1e bod.

Dus ondanks dat ze zeggen dat ze echt niet lager kunnen gaan willen velen dit toch wel. Vooral in deze barre tijden. Bepaal voor jullie zelf tot hoever je max. wilt gaan en en geef dit in gedeeltes door (dus steeds iets meer). Ik zou nu een bod van 3.500/4000 hoger doen.

Voor ons laatste bod zat er 3.000 verschil tussen wat wij boden en zij vroegen. Wij hebben dan toen overbrugt door 1500 erbij te doen. Ze sloegen meteen het bod af (dat was op vrijdag). We hebben gezegd dat is ons uiterste bod en blijft staan tot maandag 12.00 (we zouden ook echt niet hoger gaan). Als zij het wilden laten liggen op 1500 euro hun pech. Maandagochtend vroeg kwamen ze terug op het bod en gingen ze alsnog akkoord.

Laat je niet uit het veld slaan maar blijf rustig, bij ons heeft het in totaal 1,5 week geduurd. Dus geduld is een schone zaak.

10. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Inderdaad niet gelijk opgeven, hun zijn de verkopende partij en zullen maar wat blij zijn als ze het verkocht krijgen. Beetje water bij de wijn en anders door naar de volgende, keuze genoeg!

Deel Deze Pagina