Geslacht 12 weken beide een uitstulping?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Dames,

Ik las ergens dat je met 12 weken bij zowel meiden als jongens een uitstulpinkje ziet. Klopt dit?

We hebben vandaag de 12 weken echo gehad en toen ze de beentjes liet zien van de kleine zag het er echt zo uit: \i/ dus beentje, uitsteeksel (best groot en onwijs aanwezig) en nog een beentje..

Volgens mij zegt dit niks toch? of wel?

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Bij mijn 12 weken echo heb ik het gevraagd.. en die echoscopist zei dat dat ECHT nog niet te zien is.....

Heb wel vaker gehoord dat beide geslachten ... hetzelfde begint....

Je moet denk ik nog ff geduld hebben dan...

3. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

8 sep 2008
    334
    0
    0
    Ja klopt, alleen de 'stand' is anders

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

Het klopt idd dat je bij beide geslachten een uitstulping hebt...

De stand is anders bij 13 weken... Vanaf dat moment is het dus mogelijk om te zien welk geslacht het is als je een ervaren echoscopist hebt..
    Want er wordt dan niet echt gekeken naar geslacht maar naar de stand van de uitstulping en daarnaast de kennis...

Je kijkt naar de hoek tussen de uitstulping en het lichaampje... Is die hoek tegen de 90 graden aan of zelfs meer... dan is het een jongen...
    Is het tegen de 45 graden aan of minder dan is het een meisje...

Maar nogmaals... je moet dan wel een ervaren iemand hebben die dit weet en ook al hanteert...
    De meesten durven zich nl. niet uit te spreken zo vroeg en zeggen dat het niet te zien is etc.
    Bla bla bla ;)

5. Niet meer actief

ja aan de ene kant wel goed dat ze niks zeggen..
    Ze zullen het maar fout hebben.. dan zorgt het wel voor veel verwarring.

We denken zelf heeeeel sterk dat we een jongen krijgen (voor de echo al hoor) en denk dat ik daarom onbewust zo op dat uitstulpinkje lette...

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik denk ook dat ik zwanger ben van ene jongen en zag eenduidelijke uitstekend ding op de echo (zie album) bij alicia was dat ook maar lang niet zo aanwezig. het is er dus altijd wel en we zullen moeten wachten tot we het zeker weten. bij mijn heeft het gevoel kwa geslacht bij alicia gelijk gehad en heb nu ook sterk het gevoel dat ik gelijk heb ongeacht het uistekend stukje haha

7. Niet meer actief

Jaa dat gevoel heb ik echt zoooo erg..
    En is stiekem een beetje verergerd door dat enorme ding wat uitstak tussen de benen.. en stond echt recht naar voren hahaha...

8. Margriet

Margriet Lid

6 apr 2006
    82
    0
    0
    Volgens mij hebben baby's in het begin toch een soort staart? Dat zal dan die uitstulping zijn die je ziet. Volgens mij is het de ruggegraat.

9. Niet meer actief

Nee dat is het niet..
    de staart is met deze termijn al weg.

En deze uitstulping stond parralel aan de beentjes die omhoog stonden..

10. rebecca86

rebecca86 Actief lid

14 sep 2008
    129
    0
    0
    kzeg ook wat de andere zeggen hoor, is idd nog hetzelfde..
    Met 12 weken dachten wij ook echt een jongen te zien, je zag ook heel duidelijk wat uitsteken :) .. maar ze zei tegen ons ook dat het echt nog veels te vroeg was om dat te kunnen zien..
    en idd want we krijgen een meisje! :D

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

Nee het is niet het staartje... Het is echt de uitstulping van het geslacht waarbij je met week 13 aan de stand van deze uitstulping het geslacht kan bepalen...

Deze uitstulping verdwijnt dus en wordt na een paar weken het betreffende geslacht.

Deel Deze Pagina