Hey Hallo, Ben gister voor het eerst naar de vk geweest. Heb een hoop vragen beantwoord,was wel een fijn gesprek. Toch wel anders dan dat ik me erbij had voorgesteld, maar voel me gewoon nog niet zwanger... En had gehoopt me wel zwanger te voelen na dit 1ste bezoekje... Het lichtpuntje is dat ik m'n eerste echo over 2 1/2 week al zou gaan krijgen, dan ben ik 9 weken.. Om de termijn te bepalen, daar kijk ik dan ook echt naar uit Nou belde ze net op van de praktijk om te zeggen dat ze een foutje hebben gemaakt met tellen, en dat de 1ste echo pas 2 weken later is met zo'n 11 weken Maar om me heen hoor ik dat de termijnsbepaling eerder wordt gedaan... Al vanaf een week of 8. Dit vind ik wel een echte domper.... Want wil graag weten of alles goed zit, en eigelijk niet nog 4 1/2 week wachten... Misschien wel hormonen, maar baal er echt van De termijnecho is toch een andere echo dan de 11/ 12 weken echo? Sorry hoor moet ff m'n eitje kwijt.. Liefs Devana
Nee hoor, termijnecho is de echo van 12 wk. Ik verplaats je onderwerk naar onderzoeken en echo's. Graag goed kijken waar je iets plaatst. Elmo
Deze vraag is hier al heel vaak gesteld. Recent nog, staat nu nog onder jouw vraag. Daar kun je alles over lezen. Termijn echo is gewoon met 12 weken. Succes!
Ja, ik zag het.. Had dan ook deze vraag per ongeluk bij 'zwanger' neergezet ipv 'onderzoeken en echo's' en daar stond deze vraag nog niet bij..
Dat is volgens mij geen termijnecho. Die kan alleen rond de 11/12 weken. Ervoor is de kans op een meetfoutje te groot (kruisje iets anders neerzetten en je hebt zo een week verschil) en erna krijg je individuele groeiverschillen.
Het was toch echt mijn termijnecho hoor , daarna heb ik geen echo meer gehad! Ja, wel eentje die ik zelf heb aangevraagd en betaald met 13 wkn, maar deze was degene die werd vergoed door het ziekenfonds. Ze doen 'm bij mijn vk zo vroeg ivm eventuele nekplooimeting. (die ik overigens niet heb laten doen)
Ik zou zeggen: wees blij dat je 'm later krijgt! Met 8/9 weken zie je een klein frummeltje, met 11/12 weken zie je een echt minimensje, dat is toch veel leuker om te zien! En je krijgt daarna pas weer een echo met 20-weken (als het goed is) dus dan liever een leuke echo, dan alleen een 'blobje' met een hartje erin
Ik was 9w6d toen ik mijn termijnecho kreeg, ik zeg wel al een minimensje met begin van armpjes en voetjes maar ja, elke week die je verder ben in het begin, zie je steeds meer op de echo.
Ik had mijn echo met 11wkn en 3 dagen, toen ik erop moest wachten vond ik het jammer dat ik niet eerder kon maar achteraf was ik blij dat ik toen ben geweest omdat je nu toch wel meer kon zien.
Mijn eerste echo was met 6 weken en 5 dagen. Maar dat was omdat ze dachten dat ik misschien langer zwanger was. Daarna nog een echo gehad met 9 weken.
Bedankt voor jullie reakties, ik hoop zo dat ik de echo toch met 9 weken krijg.. Maar na jullie verhalen is 11 ook prima! @lolly Heb je album bekeken en wat een mooie foto's zeg! Kan niet wachten tot ik ook zulke prachtplaatjes heb Liefs
Hoi allemaal... Ik ben vandaag voor intake bij de VK geweest en heb morgen al een termijnecho....deze afspraak had ik zelf al gepland bij het ziekenhuis..blijkt dat ik de echopraktijk had moeten bellen voor een afspraak en dan zouden ze hem pas met 12 weken hebben gepland, maar ja eerste zwangerschap hé, dan weet je nog niet alles..maar goed, ik zit er wel over te denken om de combinatietest te doen en deze doen ze met 11-13 weken..dus ik vind het niet zo erg als ik morgen alleen maar een blubje met een hartje zie....als ik maar wat zie