Ik heb vanmidddag de 20 weken echo. Ben al weken zenuwachtig. Hoop dat alles goed is met onze baby. Nu willen we ook graag weten of het een jongetje of meisje is. De echoscopist die we vandaag hebben is een beetje irri. Zal ik voor de echo zeggen dat als u het geslachtje ziet het mag zeggen ( weet zeker dat hij gaat zeggen "20 weken echo is voor de gezondheid niet het geslacht" of zal ik tegen de einde zeggen van kunt u ook zien wat het word?
Ik zou het op het begin zeggen. Anders zit je er misschien tegen aan te hikken (tegen de reactie van de echoscopist dan) en krijg je daarom minder mee van de echo ofzo. En als hij, hoop ik dan, vandaag een betere bui heeft kan hij het dan met de echo misschien ook laten zien. Wij hadden gezegd dat we de echo heel spannend vonden ivm de gezondheid, maar dat we wel ook heel nieuwsgierig waren naar het geslacht.
Hey Babyke Wrs zal hij het zelf wel vragen hoor als ie bij het geslacht in de buurt komt, bij mij kwamen ze als laatste ongeveer bij de blaas en dus ook het geslacht... Tuurlijk is daar de 20wk echo niet op gericht, maar nadat alles gescreend is (neem ik aan!) zal dat toch vast wel gevraagd worden En anders vraag je het zelf Geniet van de echo, zo mooi om je kindje te zien!
Anders zeg je vooraf; ik weet dat de 20 wk echo voor de gezondheid bedoeld is maar zou u als u het geslacht ziet dat willen zeggen? Heb je jezelf meteen ingedekt
Meestal vragen ze dat in het begin ja. Maar heb inderdaad ook al gehoord dat ze zo een botte opmerkingen maken,belachenlijk hè!! En zelf natuurlijk heeeeeel goed opletten hahahaha
ze meten ook de bovenbeentjes en kijken naar t geslacht dus ze vroeg aan mij toen of ik t wilde weten anders moest ik even niet kijken. ze vragen t denk wel hoor, en anders zou ik t niet op t begin zeggen maar later als ze het meest belangrijke heeft nagekeken. het is toch het belangrijkst dat t gezond is. is ze misschien ook niet zo geirriteerd.
Hoi ik zou het meteen vragen.Maar bij mij vroegen ze het zelf of we het woude weten.Alleen dat zegt nog niks onze kleine werkte niet mee bleef netjes met benen bij elkaar zitten.Maar goed was allang blij dat alles goed eruit zag.Succes vanmiddag hopelijk is alles goed en kan je Gewoon genieten dat je de kleine weer even ziet.Laat je ff weten hoe het gegaan is
Dank jullie wel allemaal voor jullie antwoorden. Hmmm, vorige keer verliep het bij hem ook niet echt lekker, hij had een uitloop van bijna een uur, ik was ff in mijn pauZe gegaan. Dus ik zei voor de echo, wat een uitloop zeg lang gewacht. Dus hij keek echt maar 5 min en toen zei hij dit was het. Ik zo huh maar ik heb bijna niks gezien. Ja zei hij het loopt al uit dus helaas. Vond het dus echt shit. Ben benieuwd ik denk dat ik niks ga zeggen en dan tegen de einde ofzo als hij er zelf niet naar vraagt. Hoelang duurt zo een 20 weken echo?
hmm bij mij heb ik het bij de gyneacoloog al gevraagd, of ze bij de 20weken echo ook een geslachtsbepaling konden doen en dit was geen enkel probleem zei ze. Maar goed, zoals je ziet duurt dat bij ons nog even hahaha. Wat een hork zeg! Kun je niet naar een ander echocentrum dan?
Wij lieten de keuze vanuit de echoscopiste komen. Dus als zij geen aanbod had gedaan om naar het geslacht te kijken hadden we er waarschijnlijk niet op aangedrongen verder omdat het ook een medische echo is. Maar vaak vragen ze zelf, 'wil je het geslacht weten als dit zichtbaar is'?.
Nee, hier heb je maar 1 echo centrum. Ik zal gewoon niks zeggen totdat hij het hopelijk zelf zegt. Anders zeg ik tegen het einde wel of hij ff wilt kijken of dat hij het wilt zeggen.
Ik zou het gewoon vragen zoals iemand hier eerder ook al zei: Ik weet dat het medisch is, maar als je het ziet, zou je het dan willen zeggen? Ook al is hij chaggie, hier kan hij niet moeilijk over doen... Ik heb mijn allereerste echo ook bij iemand laten doen die toen helemaal geen tijd had blijkbaar, werd onwijs snel de deur uitgewerkt. Ook nog eens met slecht nieuws, dus we waren overrompeld... De keer erop nam hij echter alle tijd en legde alles uit... Misschien had die van jou ook een keer zijn dag niet? Dat hoop ik dan maar...
Ow ja, en natuurlijk heel veel plezier bij het bekijken van je beeb!!! Ik duim voor je op een hele goede en gezonde echo en beeb
Jaaa zal ik het dan zo zeggen zoals jij. Want stom he dat sommige zo stom doen. Bij mijn eerste echo werd ik ook erg vervelend behandeld door een mevr. Ze ging allemaal dingetjes vragen, ze keek me niet eens aan, eerste baby? Ja. Laatste menstruatie? Bla bla bla Zo ging het leek wel een intervieuw, niet eens een klein beetje enthousiasme en meeleven. 1stexmama; is het sleche nieuws nu wel weer goed dan? Pfff kan niet wachten tot 16:40 hihihi Ik hoop dat de tijd snel voorbij vliegt.
Ja ik zou het gewoon doen hoor... Als je het niet zegt krijg je misschien spijt... en ik kan me niet voorstellen dat je de enige bent die hierom vraagt... Dus hij zal het wel gewend zijn hoor Ja echt heel apart die 1ste keer. We stonden ook binnen 5 minuten buiten (wachtkamer vol zwangere vrouwen) met de tekst: Nou dit ziet er niet goed uit. Waarschijnlijk wordt dit een miskraam en kom volgende week maar terug... We waren helemaal niet voorbereid op slecht nieuws maar nog helemaal in de roze wolk, dus dit kwam als donderslag bij heldere hemel. En dit was nota bene in een echt echocentrum... Niet bij de gyneacoloog of ziekenhuis... Maar zoals gezegd, waarschijnlijk had hij het enorm druk, want de keer erop nam hij alle tijd en was hij heel aardig... Iedereen heeft wel eens een slechte dag denk ik dan maar... Ja nu is het wel goed. Ik heb afgelopen jaar 2 miskramen gehad, dit is dus mijn 3e zwangerschap. Al 2 x een echo gehad en laatste keer hartje ook gehoord en de Beeb danstte. Kans is natuurlijk nog steeds aanwezig, maar ten opzichte van de vorige twee keer ben ik al veel verder nu, dus ik heb hele goede hoop dat het dit keer goed gaat! En probeer nu ook volop te genieten... maar merk wel dat hoe dichter ik bij een echo of afspraak gyneacoloog kom, hoe zenuwactiger ik word... Pfff eind van de middag, dat zal een lange dag worden, ben wel heel benieuwd, laat je het weten of het goed is gegaan (waar ik gewoon vanuit ga)?
Jeetje hey, ik hoop echt dat je beeb nu helemaal op en top gezond is en lekker over 30 weken in je armen mag sluiten. Ja ik laat het zeker weten. Ik wil graag een meid en mijn man natuurlijk een jongetje dus het is of hij of ik ))) maar belangrijkste natuurlijk hopen dat hij/zij gezond is. Mijn beeb schopt wel de hele dag door, hyperactief baby zei de verloskundige ook
Euhm ze behoren ook naar het geslachtsorgaan te kijken tijdens de medische echo. Op het formulier dat je mee krijgt staat het genoemd en zetten erbij of dit normaal of afwijkend is. Overigens zou ik niet bij een of andere chagrijnige vent de 20 weken echo laten maken. Stel dat hij weer uitloopt, raffelt hij deze belangrijke echo dan ook weer ff af?
Ik heb geen keus, de eerste x was bij die andere vrouw. Die was helemaal shit, daar wil ik dus nooit meer heen. Deze man was ook shit maar ja moet wel. Hij liet bij 12 weken het hartje niet horen. Had het nog niet gehoord. Aan het einde zei ik krijg ik het hartje te horen? Hij zo nee is veeel te klein. Ik zo oh mijn verloskundige zei dat het dit x wel zou gebeuren. Nou zei hij je verloskundige mag dan ook weten dat de beslissing aan mij ligt. En hartje laten horen is niet goed, de baby vind dat niet prettig dus doe ik het niet.
heel veel sterkte vandaag en hopen op een gezonde baby vragen kost in elk geval niets , en dat met het hartje laten horen dat klopt dat word hier ook met echo's niet gedaan, echter had mijn echoscopiste wel een heel belangrijke reden en legde dit netjes uit, het schijnt dat het hartje zo klein is tot 12/13 weken en ze dus zodanig moeten richten, de warmte die van het echo apparaat afkomt kan zelfs zodanig warm worden dat het hartje stopt met kloppen, ik vroeg het dus ook en kreeg dit antwoord toen wilde ik het al niet meer horen met de doptone schijnt dit weer anders te zijn maar echo's is dat schijnbaar medisch bewezen inmiddels heel veel succes denk dat alle meiden vol spannig op je gaan zitten wachten vandaag