6 weken echo, vruchtje wat klein?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mar18, 13 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar18

Mar18 Bekend lid

30 jun 2014
    538
    207
    43
    Hi allemaal,

Vandaag met 6 weken en 1 dag een echo gehad.
    Het hartje klopt!! Dus erg blij!!
    Nou werden we wat minder blij toen de dokter zei dat het vruchtje nog wel klein was (4,6 mm). Dat we moesten afwachten en volgende week terug moeten komen voor een controle.
    Nu vroeg ik ook, hoe groot moet het vruchtje dan zijn met 6 weken? Maar dat wist de dokter niet?? (Eehhh??)
    Ze zei wel...met 7 weken moet het vruchtje 1 cm zijn dus hij moet nog wel even aan de bak hoor! Als het niet goed groeit, dan wordt het vruchtje afgestoten.
    Ik vond het zo negatief:( maak me zorgen of het nou echt zo heel klein is?
    Hoop dat onze uk snel een groeispurtje neemt.
    Iemand ook deze ervaring?

2. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    He meis,

Ik heb veel echo's gehad in het begin. Onze groei was:
    5w2d: 3 mm
    8w0d: 5,4 mm

Dus volgens mij moet jullie uk dat makkelijk kunnen halen hoor!!!
    Dat hartje is het allerbelangrijkst, dus fijn dat je dat al gezien hebt.
    Ik zou me er persoonlijk niet druk om maken hoor.

3. Mar18

Mar18 Bekend lid

30 jun 2014
    538
    207
    43
    Dank je wel Twirler!
    Jammer dat ze het zo brengen.

Jullie vandaag geslachtsbepaling gehad?? Wat leuk;)

4. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Overigens had ik wel het idee dat de 8w0d niet helemaal klopte en we toen minder ver waren hoor. Nu loopt onze uk prima op schema. Dus dat kan die van jullie ook ;)

Ja wij hebben vanavond de geskachtsbepaling gehad! 15w2d. :) we zitten echt op de spreekwoordelijke wolk! Zo trots op onze uk.

5. Mar18

Mar18 Bekend lid

30 jun 2014
    538
    207
    43
    Ik zat net ook te kijken idd... Als de gyn tegen mij 1cm bij 7 wk zei? Maar gelukkig alles op schema en lekker genieten van jullie uk!
    Mag je zeker wel trots op zijn:)

6. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik had een echo bij 6+4 en toen was het 6,8 mm en 7+5 12,6 mm. Maar het hartje klopte en dat is belangrijk..en als het maar goed gegroeid is bij een volgende echo.

Jammer dat ze je zo onzeker kunnen maken daarmee.

7. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Kan het misschien dat je iets minder ver bent dan je dacht? Ik ben zou volgens elke calculator die ik kon vinden 7 weken en 1 dag moeten zijn met de eerste echo, maar de grootte van het vruchtje kwam overeen met 6+2, iets van 5,6 mm volgens mij. En zolang het hartje klopt en alles er goed uit ziet, zou ik me niet zoveel zorgen maken :) het is ZOOOOO klein, ze kunnen er ook makkelijk naast zitten.

8. Mar18

Mar18 Bekend lid

30 jun 2014
    538
    207
    43
    Volgens de gyn kan dat niet omdat ik pregnyl en iui heb gehad dus ze 'weten' wanneer m'n eisprong is geweest.
    Bedankt allemaal voor de reacties.

9. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Dit ook bij de 2e gehad, ook via iui met pregnyl tot stand gekomen.
    Werd eerst wat terug gezet en zeiden dat ik rekening moest houden dat het mis zou gaan, zeker gezien ik ook rond de 6 weken bloedingen had. Een week later was er een prima gegroeid vruchtje met dito kloppend hartje te zien.
    Bij de 20 weken echo bleek de kleine toen ineens ruim een week voor op groei te lopen.
    Volgens mij ligt het er ook maar net aan wanneer de innesteling heeft plaatsgevonden en die kunnen ze nooit vaststellen.
    Daarnaast moet het meten heel nauwkeurig gebeuren, zeker op deze termijn is dat heel erg moeilijk. Een mm er naast en het scheelt zo een paar dagen.
    Houdt je vast aan het kloppende hartje, dat zegt veel meer! De kans dat het na het zien van een kloppend hartje misgaat is heel klein n

10. Jipje84

Jipje84 Actief lid

9 apr 2013
    462
    2
    18
    Docent
    Bij ons lag de kleine ook een paar dagen achter. Dit zou ook niet moeten kunnen ivm IVF. Maar het hartje klopte bij 16 weken nog steeds goed, dus geen zorgen!

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Beetje te voorbarig lijkt me.
    Het is super klein dus zo lastig op te meten, zou me proberen niet te druk te maken.. het hartje klopt!

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Met 6w6d was mijn kleintje 0.9mm en met 7w6d 17mm. Beiden exact op de termijn obv de ICSI.

Ik duim voor je dat jullie mooie groei zien bij de volgende echo. Het hartje klopt in ieder geval en dat is een essentiele stap!

13. Daisyvdm

Daisyvdm Actief lid

2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Bij mij 6 weken en 1 dag met kloppend hartje en 2,89 mm

14. Mar18

Mar18 Bekend lid

30 jun 2014
    538
    207
    43
    Dank jullie wel allemaal. Ben wel wat geruster nu.
    @daisy, wat goed dat het hartje ook al klopt! Hadden ze nog wat gezegd over de groei?

15. Mosje

Mosje Lid

3 jun 2011
    15
    0
    0
    Ik heb hetzelfde gehad. Ik ben zwanger door ivf en daardoor is het ook niet mogelijk om de termijn bij te stellen. Bij onze eerste echo met 7weken was het vruchtje ook 3 dagen te klein. Volgens de gyn kon het toen twee kanten op, of de innesteling heeft later plaatsgevonden of het was alweer aan het afbreken. Die achterstand van drie dagen is nog steeds aanwezig en daardoor heb ik vaker echo's gehad, maar ondertussen ben ik ruim 24 weken zwanger. Het is ook erg lastig meten als het vruchtje zo klein is. Wanneer is je volgende afspraak gepland? Dat het hartje klopt is een goed teken!

16. Daisyvdm

Daisyvdm Actief lid

2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Ja wij zijn ook erg blij :) Nee helemaal niet, ik wilde zo snel mogelijk een echo omdat twee keer een hele vroege miskraam heb gehad. Hij dacht zelf vandaag nog geen kloppend hartje te kunnen zien, maar die was er al wel dus was juist goed. Ik had 2 april menstruatie en 17 april eisprong en een cyclus van 28 dagen.

17. Daisyvdm

Daisyvdm Actief lid

2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Hier is mijn echo van vandaag.

Bijgevoegde bestanden:

18. Mar18

Mar18 Bekend lid

30 jun 2014
    538
    207
    43
    Dit is onze echo.

Wat fijn Mosje dat je nu 24 weken bent:)

19. Mar18

Mar18 Bekend lid

30 jun 2014
    538
    207
    43
    Oh vergeten... Wij mogen aankomende woensdag weer.

20. Daisyvdm

Daisyvdm Actief lid

2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Ok spannend wij pas over 6 weken weer.

Deel Deze Pagina