Is er nog hoop met zo een 6 weken echo.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Flinstone, 19 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flinstone

Flinstone Niet meer actief

Na 2,5 jaar eindelijk zwanger dmv IUI.
    18 feb heb ik de IUI gehad en had afgelopen donderdag op vrijdag ineens bloedverlies (welke ondertussen ook weer gestopt is).
    Vanwege het bloedverlies mocht ik vrijdag voor een echo komen, zelf schatte ik dat ik iets minder dan 6 weken was.
    Het vruchtzakje werd gemeten op 6w1d.
    En dat was het ook gelijk, geen dooierzak, geen embryo, niks.

De gyneacoloog gaf aan dat het nog alle kanten op kan, maar als ik eerlijk ben, heb ik het gevoel dat er dan op z'n minst iets had moeten zitten.
    Omdat we daarna gelijk op vakantie vertrokken heb ik een echo verslag meegekregen, daarop werd ook een cyste van 4x4 vernoemd en vocht in de holte van Douglas.
    Het verslag kreeg ik mee met de boodschap me gelijk in een plaatselijk Z-H te melden bij pijn of hevig bloedverlies.
    Dit alles maakt dat wij al een beetje het gevoel hebben dat het voorbij is.

Wat denken jullie?

2. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Het kan nog alle kanten op.. In dit stadium kan een paar dagen er langs zitten met tellen zoveel verschil maken!
    Hier hetzelfde verhaal en dat werd helaas wel een mk.. maar ik lees hier ook regelmatig verhalen dat het wel goed kwam!

3. Flinstone

Flinstone Niet meer actief

Is er nog iemand die wat hoop kan geven?

4. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ik had je graag heel hoop willen geven, maar geen vruchtje bij een vruchtzakje is vaak geen goed teken. Zeker niet op termijn van 6 weken😓
    Wie weet gebeurd er een wonder, maar allicht ook niet, probeer je verdrietige knop om te zetten en te genieten van je vakantie. Je bent een kanjer en jij hebt je best gedaan. Je bent eindelijk wel een keer zwanger geworden. Al is het maar een schrale troost😢

Ik ken alles van ellende en lang moeten wachten, maar gun jezelf even ander geluk. Ik ging 3 dagen na curettage met vakantie. Vloeiend aan het gardameer🙄 Maar ik heb het zoveel het kon losgelaten. Zat ik dan met mijn schoonzus zwanger van een tweeling in ronde 1🙄 Maar af en toe even janken en vooral leuke dingen doen met je vent.

Straks als je terug komt hopen dat de volgende iui en sticker word!

5. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Bij mijn echo met 6 weken precies, was ook niets te zien in de vruchtzak. De ivf-arts die de echo maakte, zei dat dit precies is wat ze wilde zien en had verder geen verwachtingen van een vruchtje of wat dan ook. Daar was het nog te vroeg voor want het was allemaal nog zo klein. Met de echo van 7w2d zagen we een duidelijke dooierzak met ons kindje van precies 7w2d met een krachtig kloppend hartje!

Ik had door ohss wel veel vocht in mijn buik en de eierstokken waren nog erg vergroot. Maar toch konden ze de baarmoeder best goed in beeld brengen. Ik heb geen bloedverlies gehad, dus daar kan ik verder niets over zeggen..

In elk geval veel sterkte, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

Ps. Aan de vruchtzak kunnen ze toch geen termijn meten? Ze kunnen wel een schatting maken of het ongeveer de juiste grootte heeft, maar dat verschilt ook weer bij iedereen..?

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Hier ook bij me dochter.

Echo met exact 6 weken (door ivf) en een leeg vruchtzakje! Vruchtzakje had ook maar de afmeting van 5 weken.
    De gyn feliciteerde me gewoon.

Exact 1 week later terug voor een nieuwe echo en toen zat er een dooierzak en een vruchtje met kloppend hartje.
    Het vruchtje was ook exact 7 weekjes groot.

Dus wat hierboven gezegd wordt:
    geen vruchtje bij een vruchtzakje is vaak geen goed teken. Zeker niet op termijn van 6 weken😓

Is echt onzin!!!

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Sorry maar ik vind het niet kunnen dat je dit nu al zegt! Er is nog geen enkele reden aan te nemen dat het nu niet goed zit!
    Er hoeft zeker niet altijd een vrucht zichtbaar te zijn met exact 6 weken. Grote kans dat het vruchtje zo tegen de wand aan zit dat het gemist wordt op een echo.
    Om nu al te spreken over een volgende iui poging vind ik ronduit absurd!

8. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Mag je zeker vinden, maar heb ook mijn ervaringen. Met 6 weken is bij mij altijd alles gezien. En de keer met miskraam zat er niks. Toen heb ik ook even een beetje gevloeid en echt niks meer te zien. Pas een week later barstte het los en kwam mijn miskraam op gang. Ts zegt dat ze ook heeft gevloeid. Wonderen bestaan, maar allicht ben ik te realistisch.
    Het zou wel prettig zijn als je daarin je mening geeft, maar iets doet met je toon. Die komt nu te belerend over, is wat mij betreft niet nodig.

9. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik had met 6 weken een echo waarop nog geen vruchtje te zien was. Wel na lang kijken een dooierzakje, maar daar moest ze echt haar best voor doen. Week later zat er een garnaaltje met kloppend hart. Ben inmiddels ruim 12 weken zwanger.

Dus nu al uitgaan van een miskraam of spreken over een volgende behandeling is echt voorbarig. Ik duim voor je!

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Als je een realistische mening wilt geven had je moeten zeggen dat het beide kanten op kan gaan.
    Jij gaat er definitief vanuit dat ze een volgende iui poging gaat krijgen en dat is niet realistisch maar negatief.
    En ze heeft maar 1x gevloeid wat gelijk was gestopt. Er zijn zo enorm veel vrouwen die dit hebben en waarbij de zwangerschap gewoon goed gaat. Dat is dus ook geen zekerheid dat het mis gaat/is gegaan.

En nee, ik ben niet belerend. Ik geef aan hoe het zit. Realistisch dat er zeker niet altijd een vrucht hoeft te zitten met exact 6 weken.
    En de toon is maar net hoe je het leest. Dat is het gevaar van schrijven en lezen op fora.

11. Tuimeltje

Tuimeltje Bekend lid

17 jan 2016
    519
    1
    16
    Noord-Brabant
    Ik heb er geen ervaring mee, maar zie dat er toch een hoop positieve berichten zijn. Hopelijk doet de vakantie goed en zie je na de vakantie alsnog een mooi kloppend hartje.

12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hou hoop tot bewezen is dat het niet goed is.het kan echt nog alle kanten op.
    Als de embryo tegen de wand aanzit is het op die termijn bijna niet te zien...dus kan best zo zijn dat de gyn het gewoon niet zag. Het is nog maar 2-4mm groot... dat zie je makkelijk over het hoofd.
    Mss is het vruchtje een paar dagen later ingenesteld en hoef je niet eens nog een vruchtje te zien.

Sterkte met afwachten, hoop snel goed nieuws te lezen!

13. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Ik vind het indd ook wel hard als het zo gezegd wordt. Helaas kunnen we haar alleen maar moed in praten, want de uitkomst ook is. Ze zal ongetwijfeld zelf al genoeg angsten hebben.

Lieverd ik hoop op goed nieuws!

14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik vind het ook hard dat er begonnen wordt over een volgende IUI poging, sommige mensen zijn zo niet tactisch.
    Een echo bij 6 weken is erg vroeg natuurlijk TS, er bestaat nog hoop.
    Ik hoop van harte dat je na jouw vakantie en vruchtje ziet met een kloppend hart.

15. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    #15 Meissie1001, 23 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2017
    Misschien was de inhoud niet zo handig maar de toon vond ik juist ontzettend lief en vriendelijk. Enne; Forum of niet, als er gezegd wordt dat de manier van schrijven niet heel vriendelijk is, zou je daar iets mee kunnen doen.
    Ts; laten we duimen. Het kan 2 kanten op.
    ik bloedde bij de mk. Ik bloedde ook bij de goede zwangerschappen.
    Ik haat vroege echo's want ze brengen je alleen nog maar meer in verwarring.
    ik hoop dat je wellicht op vakantie een echo kunt krijgen? Als je goede reis verzekering hebt, kan dit.
    ik ga met je mee duimen. Ik weet helaas wat t is om na 2.5 jaar nog met lege handen te hebben gestaan en 2 mk op de teller.
    Maar zoals je kunt zien; hier is t goed gekomen het kan dus echt! Sterkte

Deel Deze Pagina