Help!! Weet het echt even niet meer!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wonder24, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wonder24

Wonder24 Lid

7 okt 2008
    87
    0
    0
    Administratief medewerker
    Utrecht
    Hallo Allemaal,

Ik moet even mijn verhaal hier kwijt omdat ik nu eigenlijk een beetje met mijn handen in het haar zit.

Mijn dochtertje precies 9 maanden oud slaapt nog steeds bij ons! Weet dat het fout is maar het lijkt wel
    of ze totaal niet kan wennen in haar bedje.
    S’nachts leggen wij haar over maar dat gaat voor hooguit 2 a 3 uurtje goed en wordt wakker en slaapt niet meer
    verder mits zij weer naast mij komt liggen en is meteen vertrokken J

Maar zij is vanaf haar geboorte nooit een slaper geweest dit ivm krampjes en kiss-syndroom aan haar linker nekwervel.
    Dus zij huilde veel en daardoor heb ik haar altijd getroost.
    Nu is zij weer helemaal in orde en gaat alles ook prima alleen het lukt mij totaal niet om een RITME te creëren… vindt dit zo
    zwaar omdat het mij nu echt gaat opbreken L en mijn partner natuurlijk ook.
    Mijn vriendinnen leggen hun kindje op bed en kunnen weglopen, ik heb dat niet! Weet dat het mijn eigen schuld is maar hoe
    Kan ik dit recht krijgen.

Heeft iemand hier ervaring of tips voor.

Avast bedankt,

Liefs,
    Wonder

2. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    Als je echt wil dat ze in haar eigen bedje gaat slapen, moet je haar echt niet meer bij jou in bed nemen. Dat zullen dus een aantal slapenloze nachten worden, want ze is dat nu nog niet gewend... Dus als ze s nachts wakker wordt er even naar toe, aai over haar bolletje, recht leggen en dan weglopen. Waarschijnlijk gaat ze weer huilen, maar dan wacht je ongeveer 10 minuten en dan ga je weer naar haar toe en doe je precies hetzelfde. ons mannetje heeft goed geslapen tot de zeven maanden, daarna was het iedere nacht prijs. toch hetzelfde ritueel erin gehouden, al is de verleiding groot om hem bij je te pakken, wij hielden vol en nu slaapt hij prima.

hoop dat je een beetje wijs kunt uit mijn verhaal!

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Slaapt ze op de dag wel in haar eigen bedje? Zo niet dan zou ik daar eerst mee beginnen. Haar bedje moet een vertrouwde omgeving voor haar gaan worden. Misschien kun je een t shirt oid met jouw geur eraan in haar bedje leggen waar ze met haar hoofd op kan liggen.
    En net wat voske zegt: consequent vol blijven houden. In het begin zal het heel moeilijk zijn, misschien raakt ze helemaal overstuur. Om de 10 minuten bij haar kijken en haar laten liggen, aai over dr hoofdje speentje erin en weer gaan.
    Ik hoor van velen dat dit dan na een paar nachten steeds korter zal worden tot dat ze goed slaapt!
    Misschien een duidelijk slaapritueel erin brengen zodat er ritme komt en duidelijkheid/ voorspelbaarheid. Verhaaltje voorlezen, badje, beker melk op schoot, slaapliedje enz.
    succes!

4. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Slaapt ze overdag wel in haar eigen bedje?
    Ik zou haar meteen in haar eigen bedje liggen ipv overleggen als ze slaapt. Ze moet toch leren in haar eigen bedje te slapen en het werkt verwarrend als ze dan weer alleen en dan weer bij jullie in bed ligt.
    Hou hetzelfde tijd en ritueel aan als je haar naar bed brengt. Dan wordt het voor haar begrijpelijk wat er gaat gebeuren.
    En ik zou hetzelfde doen als voske al schrijft.

5. adi

adi Niet meer actief

om de baby in haar eigen bed te leren slapen kun je ook een kindvriendelijk aanpak volgen.
    - je dochtertje eerst een paar nachten in een campingbedje naast jullie bed laten slapen;
    - als dit goed gaat de baby in eigen bed leggen en dan een paar nachten naast haar op een matras slapen zodat ze nog steeds bij mama is, dit kun je langzaam afbouwen door steeds verder van haar bed te gaan liggen;
    - daarna kun je nog een tijdje naast je dochter zitten totdat ze slaapt (wel wakker in bed leggen!)
    - als dit goed gaat ook verder afbouwen

succes!

6. Wonder24

Wonder24 Lid

7 okt 2008
    87
    0
    0
    Administratief medewerker
    Utrecht
    Bedankt voor jullie reactie.
    Ik weet ook gewoon dat ik moet doorzetten... maar zij kan ook zo hardverscheurend huilen... dan ga ik toch gauw over de streep heen.

Maar thanks.

Liefs,
    Wonder

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    En dat is het hem nou juist, die eerste maanden had ze je nodig.
    Nu WIL ze bij je zijn.
    En jij wil neem ik aan dat ze gewoon in haar eigen bedje gaat slapen...dan zul je moeten doorbijten want anders gaat dat nooit gebeuren.

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Eens met de meeste dames. Keihard doorzetten is mijn advies.
    Natuurlijk is het niet makkelijk als ze zo huilen, maar je zult een paar dagen consequent moeten doorzetten wil je resultaat krijgen.

Veel succes!

9. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

het helpt misschien om je vantevoren in te stellen op veel gehuil en hier helpt het vaak als papa haar op bed legt.

10. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Hou eens bij op de klok hoe lang ze huilt. Het lijkt voor je gevoel vaak langer dan het in werkelijkheid duurt.

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Je kindje wordt waarschijnlijk huilend wakker in haar eigen bedje, omdat ze daar niet in slaap is gevallen. Dan kunnen ze schrikken. Het is echt wat andere meiden ook al zeggen: even doorzetten. Al zal het echt niet makkelijk zijn! Zodra het bed een veilige plek is, is jullie bed weer van jullie.

12. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    misschien is het een idee als je ermee begint om de buren te waarschuwen. dat ze geen rare dingen gaan denken als er halve avonden en nachten hysterisch gehuild wordt.

Deel Deze Pagina