Negatief nieuws vroege echo, wie wil meedenken?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door bbxx, 4 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bbxx

bbxx Niet meer actief

Lieve meiden,

Zojuist de grond onder mn voeten weg voelen zakken, door enorm botte reactie van echoscopiste, willen jullie met me meedenken, meerekenen en julloe menig geven?

Ik zie het even niet meer....

Mijn verhaal, Op 25 april kreeg ik een miskraam, een vroege miskraam met 4w2
    Op 6 mei echo by gyn, alles schoon, eisprong zat er aan te komen. Ik had toen al negatieve zwangerschapstesten.

Op 10 mei positieve ovulatietest. Op 11 mei denk ik ei gevoeld te hebben, ovutst smorgens nog posi, savonds nega.

Op 20 mei kv tuurtest, Op 22 mei cb 1-2, op 27 mei cb 2-3, op 31 mei cb 3+

Omdat ik steken aan 1 kant had, naar ha, vorige week 28 mei echo gekregen om bbz uit te sluiten, heel klein vruchtzakje gezien in baarmoeder, 2,1 mm + klein stipje.
    Volgens echoscopiste zat ik toen op minstens 5 weken, klopte niet met mijn berekening, maar stond er niet bij stil.

Vandaag 4 juni weer echo, vruchtzak was 10,2 mm, met wit onduidelijk flubbertje erin. Dit zou kunnen kloppen met 5,5 weken, maar volgens echoscopiste moet ik minsten 6 a 6,5 weken zijn anders kon ik noooooooit op 20 mei positief getest hebben.

Volgens haar was de echo daarom slecht nieuws want met 6 tot 6,5 weken had ze duidelijke dooierzak en ook hartje moeten zien... Dus moest er maar van uit gaan dat het foute boel is :x:$

Ben er helemaal stuk van! Maar denk zelf dat ze er naast zit... Dat ik tussen de 5 en 5,5 weken ben en dat de echo dan wel klopt...

Er is toch duidelijk wat gegroeid in die week tijd, hoe kan ze dit nu zo stellig zeggen.....
    VK gebeld, ze vertelde me dat ze het nogal voorbarig vond, ze denkt dat ik prima een week minder ver kan zijn dan dat zij dacht...

Wat denken jullie? Ervaringen?
    Ik ben zooooooo bang.... Verdrietig....in de war en boos...

Volgende week woensdag krijg ik echo bij vk.... Dus een hele lange week te gaan.....:x

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    #2 Bouwjaar1979, 4 jun 2013
    Laatst bewerkt: 4 jun 2013
    Wat zijn dat de laatste tijd nog allemaal verhalen dat het meteen mis is (door degene die de echo maakt)? Ik lees namelijk ook veel mensen bij wie t nou eenmaal wat trager gaat. En die ook bij 6,5 nog geen hartactie hadden.

Die CB zijn een indicatie, daar moet je je niet op vastpinnen. Jij denkt je ei gevoeld te hebben, maar er schijnt ook nog zoiets te zijn als eigroeipijn. Dus misschien dat je ei wat later is dan verwacht.

Maar stel 11 mei dan zou je nu op ruim 5 weken zitten. Je zou dan ong 3 dagen voor nod positief getest hebben, lijkt me niet onmogelijk. Dus dat je per definitie al een week verder zou moeten zijn lijkt me onzin.

Het is gewoon kl*te deze onzekerheid en t kan nog 2 kanten op maar om t nou al af te schrijven? Nee.

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Lees mijn topic even eerste echo gehad en verdrietig...
    Gaat jou ook denk ik wel blij maken....

Ik heb dus hetzelfde en maandag krijg ik weer een echo...

4. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik had een tuurtest op 22 mei (10 dpo). Ik ben nu 5,2 wk.
    Dus als jij 2 dagen verder bent dan ik (dus 5,4 wk) zie ik het probleem niet zo.
    Vreemde opmerking hoor!!!
    Sterkte en komt vast wel goed.

5. bbxx

bbxx Niet meer actief

Hey Pluisje, jouw verhaal lijkt erg op het mijne..had ook zo'n hork... Stond ook met 10 min buiten met de moed in mn schoenen..en let wel de echoscopiste is ook nog eens geen arts...kan en mag zij wel dit soort dingen zeggen?
    Hoop dat je maandag mooi nieuws krijgt bij de vk. De reacties in jouw topic doen mij ook wel goed. Maar ben nog steeds van de kaart...:(

Ik heb zelf niet zo'n strak rondje gezien wat jij zegt, vruchtzak had bij mij meer een boonvorm, ik bedoel daarmee de zwarte vlek en er zat een onduidelijk wit flubbertje in..
    Volgens haar had ze nu al mooi rond dooierzakje ( was dat jouw rondje?) met hartactie moeten zien...

Vorige week was het zwarte vlekje, 2,2 mm en nu 10,2 mm. Zegt dat jullie iets?

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Nou, volgens mij ben je gewoon ongeveer 5.5 week zwanger en niet langer dan dat, wellicht iets korter. De echo die jij beschrijft past daarbij. Had met 5.5 week zwangerschap een vruchtzakje met dooierzakje (wittig rubbertje). Geen duidelijk vruchtje en zeker geen hartactie. Gezien de duur van de zwangerschap vond de gyn dat het er prima uitzag. Vandaag weer geweest en nu een mooi kloppend hartje!
    Vind de echoscopiste erg voorbarig. Je kv test was echt voor NOD, CB ook en gaf 1-2 aan, daarna keurig opgelopen, alleen kan je geen 'rechten' aan ontlenen, is een indicatie. Don't worry, is voor nu veel te voorbarig!. Sterkte deze lange week wachten, maar het vertrouwen! Er is echt meer dan voldoende hoop hoor!

7. bbxx

bbxx Niet meer actief

Dankjewel Lieke, helpt echt dit soort berichten!
    Heb je toevallig een foto van die echo? Ik heb helaas geen foto..

En lappie en bouwjaar, lief jullie hart onder de riem

8. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    het is goed gegroeid en komt overeen met het termijn hoor

wat zijn het soms een kwakzalvers zeg

Heb je foto van je echo?

af en toe de uitspraken dat ik denk jeej hoe maak je iemand ongerust en in de stress

9. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    mijn echo is van 8w 1 dag en is 13,7 mm

dus jou echo is een mooie echo met meting hoor en goed gegroeid na de laatste keer!

kop op meid laat je niet gek maken

10. bbxx

bbxx Niet meer actief

Hoi smiley, kan er nog steeds niet bij dat ze zo bot en stellig kon zijn...
    Heb helaas geen foto :(

11. bbxx

bbxx Niet meer actief

Was die zwarte vlek bij jou 13,7 mm of je ukkie? Ze heeft bij mij de zwarte vlek..ik denk de vruchtzak gemeten.

Dankjewel lieverd!

Tries3 vindt dit leuk.
  12. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Maar jouw berekening die ze hebben gedaan klopt gewoon dus vind het beetje aso hoe ze reageerde , als het niet was gegroeid na je 1e echo zou ik zeggen ok het is ruim 8 mm gegroeid!

zou gewoon VK bellen en uitleggen de situatie en of je langs mag komen en wilt weten hoe het zit en dat je nog vragen ect heb.

bij de meiden die ook in jou situatie zaten daar is het allemaal goed afgelopen

Duim voor je, dat je een hele mooie echo krijgt ( denk dat het goed komt hoor meid!

13. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Het was al kleine ukkie van 13,7 mm

Dus bij jou het vruchtzakje en dat is een mooie meting voor een vruchtzakje meid

14. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Meis rustig aan , 9 van de 10 keer heeft je gevoel het goed. Dit betekent dat het goed komt.
    Ik was ook erg van streek alleen gehuild , gehuild gehuild. Maar sinds gister avond voel ik me een stukje beter en sinds vanochtend na de vk gesproken te hebben voel ik me weer goed.

Ik heb geen flauw idee hoe of wat ik gezien heb. Het is een rondje heel mooi rondje iets groter als op die foto uit mij topic. Wat het precies was ik weet het niet dacht vruchtzak??

Dankjewel meis , maandag gelukkig weer hoop zo dat het beter is.
    En wanneer moest je terug komen?

15. bbxx

bbxx Niet meer actief

Er stond toevallig al echo gepland bij vk vokgende week woensdagavond, dus die blijft staan.

Ben door echoscopist buiten gezet zonder vervolg afspraak, ze heeft de bom laten vallen en daarna kon ik het uitzoeken... Zo zie ik het nu.. Ik heb nog even bloed laten prikken voor hcg vanmiddag, morgen de uitslag...wee talleen niet of ik daar nu veel mee op schiet, maar daar kwam ha mee... Nou prima dan...

Dankjewel voor je steuntje, terwijl je er zelf ook nog middenin zit.. Heel lief van je. Ben erg benieuwd naar je echo maandag. Ik wens je super super super veel succes! Xx

16. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Bij 5 weken 2 dagen had ik een vruchtzakje van 10.4 mm.

17. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Ik had ook vroeg (achteraf) een cb test met 3+ er op.
    Ik wist zeker dat ik 7 weken was toen ik de echo kreeg maar ben toch een week terug gezet.
    Maar het kon ook een miskraam worden.
    En nu,26 weken zwanger van een gezond meisje!!
    Misschien heb je net als ik veel HCG begin van de zwangerschap?

18. bbxx

bbxx Niet meer actief

Zo fijn jullie reacties!

19. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Helaas heb ik ook geen foto van eerste echo, van nu wel.
    Als je googled op afbeeldingen en dan van 5.5 week zwangerschap zie je hoe de echo er ongeveer uit hoort te zien. Zo zag het er bij mij ook uit.

Jammer dat veel meiden van een botte zorgverleners tegenkomen. Heb nu een geweldige gyn. Die zegt dat je bij die vroege echo's echt niet zo voorbarig mag zijn, ook al zie je niet helemaal wat je had verwacht. Gewoon even aanzien en weekje later weer een echo maken. Tot die tijd geen reden tot stress.
    Mijn tweede echo wel een mooi kloppend hartje, maar Beebje lijkt wat te klein, kleiner dan verwacht. Ook daar zegt mijn gyn van dat je daar weinig over kan zeggen en dat ze hebben afgesproken voor de 8 1/2 geen uitspraken te doen over de duur van de zwangerschap. Moet wel sprake zijn van goede groei natuurlijk. Daarbij liet hij ook een grafiek zien met de normale variabelen, ook zo vroeg in de zwangerschap, zitten gewoon individuele verschillen in.

Duim voor een goede echo meid, maar heb er alle vertrouwen in hoor! Kan altijd mis zijn, 15% van de zwangerschappen eindigt in een miskraam. Op basis van wat je nu vertelt is er echt geen reden om te denken dat je nu al bij die 15% zit!

20. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Gelukkig mag je woensdag ook al weer , in een week kunnen ze heel veel meer zien als alles goed is. En dat is het gewoon positief blijven.
    Ik vind het maar wat raar die dokters tegenwoordig...

Ik heb me heel druk gemaakt amper geslapen maar wel de hele dag met vreselijke buikpijn rond gelopen. Het is gelukkig nu wel weg en hoop dat het weg blijft. Je schikt wel dan maar denk echt dat het door die stress komt.

Heel veel succes met wachten als het je teveel wordt hoor ik het wel altijd fijn "lodgenoten".

Xx

Deel Deze Pagina