Dinsdag hadden wij een afspraak bij de gynaecoloog, alles zag er prima uit, kindje doet het uitstekend en wordt nu zo'n 2600gram geschat! Volgens de gynaecoloog best veel, metingen lagen allemaal 2 weken voor maar de buikomtrek zit nu op grootte van 37.4 weken! Dat wil zeggen dat die meting ruim 5 weken voor ligt! Krijg nu toch wel wat schrik dat hij/zij erg groot zal zijn! Ik weet dat het schattingen zijn maar bij mijn dochter hadden ze haar geboortegewicht ook prima ingeschat! Hoeveel wogen/wegen jullie kindjes op 32 weken en hoeveel uiteindelijk bij de geboorte?
Over de geboorte kan ik nog niets zeggen, maar de mijne werd met 33 weken 2580 gram geschat. Ook hier was de buikomvang iets meer voor dan de rest van het lijfje. Zowel de verloskundige die de echo deed als de gyn zeiden dat dit normaal is, dat er lange dunne baby's zijn en 'compacte' baby's en dat het dus niet zegt dat het kindje erg groot zal zijn. Ook zou het nog kunnen bijtrekken. Krijg je nog meer echo's?
Ik weet niet precies hoe zwaar m'n uk was met 32 weken, maar met 35 weken ben ik bevallen en toen woog hij 2430 gram.
Mijn beide kindjes waren ruim 6 pond op 32 weken. Ook flink dus(understatement) Met 36 weken werd mijn zoon op 8 pond geschat(en diezelfde dag geboren en hij was ook 8 pond) Mijn dochter was met 36 weken al niet meer meetbaar(groter dan 42 weken) Zij is met 38 weken geboren en was 5120 gr. Ik had er geen idee van dat ze zó groot zou zijn hoor! Het kan zijn dat je kindje net een groeispurt heeft gemaakt en dat het over 4 weken weer een gemiddelde groeilijn heeft. succes!
Sja, ons meisje is juist klein. Met 32 weken was ze 1680 gram en nu, met ruim 37 2850 gram... Die metingen trouwens, je moet niet kijken naar wat alleen de buikomvang of alleen het hoofdje ofzo zegt. De apparatuur en programma's gaan niet voor niets uit van een gemiddelde.
hier is ze met 37 weken 2400 gram geschat en dat stond gelijk aan 10 dagen achterstand. met 40 weken zal ze rond de 3100 gram zijn
Mijn zoontje was met 31+5wkn zwangerschap 1700 gram. Bij de geboorte (met 38.3wkn) was hij 2665 gram.
Dochterlief in mijn buikje was met de echo van 31+1 alweer 2074 gram... =) Behoorlijk huge dus Met de echo van 34.5 week was ze 2700 gram. Maandag heb ik weer een echo, dus ben benieuwd wat ze dan zeggen... Zoonlief was heel de zwangerschap door geschat op 7, MAXIMAAL 7.5 pond... kwam eruit met 9.5 pond Daarom doet de verloskundige nu ook geen schatting meer bij mij xD
dinsdag 30 weken echo gehad: 2100gram. Dus ook al groot... ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.. Over 2 weken weer een echo. Uiteindelijk doe je er toch niks aan. En het is niet meteen erg... maar ik schrok er ook wel van. We zullen zien!
Gisteravond een groeiecho gehad en de baby woog 2200 gram. Het was iets zwaarder dan gemiddeld. Wat is het gemiddelde gewicht is voor 32 weken?
Ik heb ook een groeiecho gehad met 31,2 weken en het geschatte gewicht lag bij mij op ruim 2660 gram. Buikomtrek lag op 38 wk maar ik heb zwangerschapsdiabetes dus niet echt te vergelijken! Ik word ook sowieso met 38 weken ingeleid! Volgende groeiecho is met 36 weken.... ben ook erg benieuwd!
Bij 32 weken werd geschat 2025 gram.. Lees hier wel flinke gewichtjes! Buik loopt ook voor op groei, maar is wel goed. Ik vind het zo spannend! Laat maar lekker groeien hoor denk ik.. Mocht je eerder bevallen, lijkt het me ook een voordeel dat ze al wat zwaarder zijn in gewicht!