De minuut dat wij wisten dat we een meisje kregen heb ik me al drie keer versproken, dus wij hebben het ook aan iedereen vertelt! Ik heb zo vaak voor anderen met cadeautjes in mijn handen en niet wetende wat het werd zo irritant. Ik kan nu lekker de babykamer meisjemeisje maken en idd leuke kraamkadoos krijgen Grappig he dat iedereen daar zo verschillend op reageert, de een vind het raar dat we het vertellen en de andere heel leuk. Ik hoor ook wel eens dat mensen de naam ook bekend maken, dat doen we niet, moet wel iets te raden overblijven..
Ik heb gestemd op: Aan iedereen die het maar wilt weten! We hebben wel eerst getwijfeld, tussen de namen bekend maken maar het geslacht niet, of het geslacht bekend maken en de namen geheim houden. Alleen mn zwager en schoonzusje weten de naam van onze kleine man al, maar voor de rest weet niemand hoe hij zal gaan heten.
Blijkbaar heel hollands, van mijn collega, zelf Rus en zijn vrouw Chinees weet ik het geslacht en naam al. Ik vind dat heel gek...
Hier ook aan iedereen met de simpele reden, vriendlief is slecht met geheimpjes!!! Die wil t dan zo graag aan mensen vertellen.. zo wisten ook op een gegeven moment veel mensen dat we aan t proberen waren zwanger te raken en dat zouden we STRIKT geheim houden Wist op een gegeven moment als hij alleen bij vrienden geweest was dat ze t wisten hahahaha Met zwanger zijn vind hij t ook moeilijker om zn mond te houden en ik weet dat t geslacht dan geen geheim blijft.. dus eerst is de verrassing voor opa en oma en daarna voor iedereen die t horen en zien wilt! Ik doe t wel alleen als t zeker is.. zolang dat niet zo is blijft t mooi wel ons geheimpje.. Ik ken ook veel mensen die de hele naam al online gooien enzo en dat vind ik dan weer niet leuk, dan is wel t spannende eraf bij de bevalling ongeveer! haha.. hoe zou t heten vind ik zelf altijd juist zo leuk! Hier ook van de echte jongens/meidenkamertjes dus ook dat maakt t anders moeilijk geheim te houden aangezien mensen erbij helpen en de opa's en oma's graag even willen kijken naar t kamertje! Vind het trouwens ook handig om van die mensen die PERSEE wel even weten te vertellen wat t is en dan helemaal ernaast zitten op hun plek te wijzen! hahahah Oh en ik heb best een hekel aan uni-pakjes.. vind de meeste niet mooi en t mag er bij mij vanaf t moment van geboorte vanaf spatten dat t een knul of meid is.. en de vorige keer kreeg ik zooooveel aan t begin van mn zwangerschap, heb echt moeten zeggen.. ok nu klaar, wacht maar tot je weet wat t is
Aan mijn schoonouders, schoonzus en familie en mijn 3 oudste dochters (mijn eigen ouders leven helaas niet meer....) Dat vind ik wel genoeg. Nu maar hopen dat zij hun mond verder houden.... MIjn middelste dochter heeft het de laatste keer gepresteerd om na een vakantie over het schoolplein: "ik krijg nog een zusje" te roepen dus toen wist het halve dorp het, maar nu zijn ze wat ouder en kunnen ze hopelijk toch iets beter hun mondje dicht houden.
wij ook aan iedereen! mijn schoonvader wilde het niet weten maar omdat iedereen het al wist kwam hij er heel snel toch achter...
Als je het geslacht weet zie ik geen redenen om dat geheim te houden of om dat alleen aan een select gezelschap te zeggen, krijg je alleen maar 'gezeur' van...in de vorm van raden en vragen en versprekingen en zie je wel, lijkt me heel irritant. En vind het ook gewoon leuk om het over ons mannetje te hebben. Zijn naam houden we wel geheim tot het laatst...
aan iedereen die het horen wil en de namen en alles mogen ze al weten. Kan toch niks vor me houden en zie de noodzaak van een verrassing niet in hoor...het gaat erom dat dat kleine wondertje komt...das mij mooi genoeg zonder verassingen hihi maar ieder zijn eigen mening en visies hey!
Wij vertelden het ook aan iedereen. Vond het juist leuk dat mensen het wisten. Uiteindelijk had Thijmen het toch tot het einde een verrassing gehouden (gyn had bij de 20 weken een meisje gezien, maar dat was het toch echt niet) dus was iedereen alsnog verrast... De naam hadden we trouwens niet verteld omdat ik eerst mijn kindje wilde zien om zeker te weten of het wel paste.
Bij Thirza hebben we het voor onszelf gehouden, omdat dat al een compromis was... Vooraf hadden we zoiets van: we zien het bij de bevalling wel. Maar toen werd ik erg beroerd, (7 mnd kotsmisselijk geweest) en wilde ik het toch weten. Mijn man ging uiteindelijk akkoord als we het dan voor onszelf zouden houden (en de volgende keer niet zouden kijken). Maar een tijdje terug zei hij zelf: ach, 't is toch wel handig om vooraf te weten en geheim houden is ook niet zo nodig... Dus deze keer zullen we opnieuw kijken wat we krijgen en dan vertellen we het gewoon iedereen die ernaar vraagt De naam houden wij ook voor onszelf Als het een jongen wordt, moeten we trouwens nog ernstig op zoek....
Blijkbaar ben ik zwaar in de minderheid gezien de reacties tnt, maar ik heb gestemd op niemand, alleen mijn partner en ik. Ook onze dochter weet van niks! Bij mijn dochter hebben we het "moeten" vertellen ivm namenkwestie. Haar nichtje had de 2e naam gekregen die wij graag als eerste wilde hebben (naam van oma van mijn vriend) dus hebben we met zijn ouders overlegd. Maar nu houden we het helemaal geheim. Beide oma's zijn overtuigd van het geslacht maar hebben het beiden mis!! Ik vind dat juist wel iets hebben.
ik kan me mond toch niet houden dus mag van mij iedereen het weten en als de baby geboren word komen ze het ook te weten hahaha
Aan iedereen a) Ik kan het toch niet voor me houden b) Als wij het weten, waarom zou het dan nog een verrassing zijn voor iemand anders??
Hier ook aan iedereen verteld.. Paar keer een reactie gekregen: ik wilde het helemaal niet weten.. Ahum, mijn kindje, ik ben zo trots hihi.. Snap dat nooit zo! Inderdaad gaat in Nederland alles heel anders dan in andere landen, vond altijd al dat ik geen Nederlandse mentaliteit heb terwijl ik toch echt Nederlands ben!
Aan niemand.. zelfs mijn vriend weet het niet haha. Hij wilde het pertinent niet weten en ik wel. We hebben wat afspraken gemaakt en tot nu toe gaat het heel goed. Ik heb er ook totaal geen moeite (meer) mee. Het is echt mijn geheimpje
Hier ook aan niemand, puur omdat mijn vriend het niet wil, en je bent nog altijd me zijn tweetjes dus ja.. Mij maakte het niets uit.
De oma's en de peetoom en peettante weten het. De opa's willen het niet weten. Oh en mijn tante die pas een dochter heeft gekregen, dan kan ze mooi de kleertjes bewaren
wij wouden het geheim houden, bij nr 1 heb ik me versproken, bij nr 2 wou mijn man het perse zeggen omdat het het eerste meisje werd aan zijn kant, nr 3 wil ik het geheim houden,lekker spannend