Geslacht, aan wie vertel je het?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Aan wie heb jij het verteld?

1. Aan niemand, alleen ikzelf en/of partner

2. Alleen aan een paar "vips" zoals toekomstige opa en oma

3. Aan meerdere familieleden en goede vrienden

4. Aan iedereen die het weten wil

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Directe familie, goede vrienden, soms aan een onbekende als er een praatje gemaakt wordt en verder selectief.

We willen niet dat vage bekenden zoals collega's of buren het weten. Niet omdat we het een geheim vinden, maar omdat mensen vaak zo lopen te vissen. Ik vind dat zo irritant, ik vraag aan hen toch ook niet steeds: "Hee wat voor ontbijt heb je gehad? Het was een boterham met kaas he? Ja ik zie het aan de vorm van je buik, het was zeker weten kaas!" ;) ;)

Als mensen zo beginnen hou ik mijn mond dus stijf dicht. Maar vandaag vroeg bijvoorbeeld een zakenrelatie er op een nette manier naar en dan zeg ik het wel, als ik die persoon mag en niet bang hoef te zijn dat het een uur daarna algemeen bekend is. We hebben afgesproken dat we voor onszelf bepalen of we het vertellen aan iemand, maar selectief zijn cq. er rekening mee houden dat het daarmee geen publiek geheim wordt.

2. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ik vond het juist HEERLIJK om mensen die wel even zo zeker wisten wat t was de mond te snoeren.

"Ja tis een knul, piemelfoto zien?!"

En klaaaaarrrr :D kon me dood ergeren aan mensen die zo ongevraagd bijna een bepaald geslacht aan je gaan opdwingen.. ;) hallo?! t is de een of de ander, niks meer aan te veranderen en niemand behalve t ukje zelf weet t. PUNT. :)

3. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Bij de eerste wisten we het niet, bij de 2e wil ik het denk ik wel weten, maar ik ga het niet aan iemand vertellen.
    Wij wisten bij mijn schoonzus wat het werd en ik vond het niet heel leuk om het te weten . Daarom zou ik het zelf ook niet vertellen. Ik vind het vooral handig voor dingen als naam, geboortekaartjes, wat gerichte kleding en zo. Maar misschien bedenken we ons nog wel en willen we het weer niet weten.

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    aan iedereen die het weten wil

Deel Deze Pagina