geslacht achterhalen dmv een bloedtest?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Alita, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik heb dat ook een gelzen/gehoord dat ze dat in de VS ook doen. Maar het is toch veel leuker om te wachten en rond de 16/18 weken te weten en dan zie je beebje ook.

2. Alita

Alita Niet meer actief

idd dat vindt ik dus ook Balleke! Wat is er dan nog om naar uit te kijken he......

Heb overigens nog niks gehoord van haar...ben toch wel benieuwd wat eruit komt en of het klopt straks

3. Trees

Trees Niet meer actief

Dat vind ik ook. Zelf zou ik het nooit doen, maar als een ander dat wel wil doen is dat wat mij betreft prima.

4. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Zeker kan dit, al met 5 weken zwangerschap. Vriendin van mij heeft sterk verhoogde kans op een gehandicapt kind als het een jongetje zou zijn. Ze heeft bij beide zwangerschappen bloed laten prikken bij 5 weken om het geslacht te bepalen en eventuele verdere onderzoeken te doen.

5. Alita

Alita Niet meer actief

@Trees dan duren die 9 maanden ook zo lang he hahaha
    @Pioen ik wist echt niet dat het al kon..

6. zusje3

zusje3 Actief lid

6 dec 2011
    205
    0
    0
    huis moeder, vriendinnen en nog veel meer haha
    ik zou het ook wel willen weten hoor, kan eigenlijk nu al niet meer wachten, maar goed het zou voor mij dan ook geen verschil maken ;)

ben zooo nieuwsgierig, maar wacht ook tot de echo die ik wil laten doen bij 16 weken ;)
    het is dan idd ook nog leuker want je hebt iets om naar uit te kijken, en je ziet je wondertje nog een keer hihi!

7. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Voor ongeduldige mensen zoals ik zou het een uitkomst zijn zo'n test. 16 weken vond ik al te lang duren bij m'n dochter :p

Maar uiteindelijk is het een luxe, net zoals vroege echo's. Vind het voor de wetenschap een mooie stap vooruit :)

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Nou, een luxe zou ik het zeker niet willen noemen. Vroege echo's en deze (bloed)onderzoeken zijn er om heel andere redenen. Maar idd als je ze laat doen om alleen het geslacht te bepalen terwijl daar geen noodzaak voor is, dan is het idd een luxe die, net als pretecho's, door de ouders zelf betaald moeten worden.

Deel Deze Pagina