Geslacht baby van te voren willen weten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lettie, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat vond ik zelf ook wel een prettig voordeel idd, dat we 1 lijst konden schrappen ;) en daarna zijn we vrij snel tot een naam gekomen :) . Ik vond het ook erg prettig dat we vast aan de naam konden wennen. Want iedere naam klonk vreemd als we het hardop zeiden. En toen we het eenmaal wisten konden we ons kindje -als er niemand bij was- bij haar naam noemen en zo alvast wennen :)
    En oke, ik was supernieuwsgierig en vond het ook gewoon erg makkelijk :)

2. Dyaan

Dyaan Actief lid

22 aug 2007
    241
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij willen het wel weten .... nu maar hopen dat die uk goed ligt als we de 20wkn echo krijgen ergens eind feb. Ik vind het vooral heel leuk om te weten, gewoon nieuwsgierig en tuurlijk, het is ook nog eens handig, nu heb ik van vrienden en familie neutrale rompertjes etc. gekregen en dan kan je wat gerichter kopen. En met namen is het een stuk makkelijker!Mocht de kleine niet mee willen werken, even goede vrienden hoor, hoe cliche ook: als het maar gezond is!

3. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Een collega van mij heeft het op een papiertje in een gesloten envelop laten stoppen. Dan konden ze na de echo en voor de bevalling eventueel spieken wat het was als ze het toch wilden weten. Uiteindelijk hebben ze de envelop pas na de bevalling open gemaakt om te zien of het klopte ;)

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier was het net andersom, mijn man wilde het perse weten en ik niet... maar dat vond ik ook niet leuk. Dus we weten het wel maar hebben het voor iedereen nog geheim gehouden. Het leuke is inderdaad dat je gericht kleertjes kunt kopen, de babykamer hebben we neutraal gehouden omdat ik het jammer vond als ik hem aan niemand kon laten zien. Daar waren het wel over eens, niemand anders dan wij mocht het geslacht weten en dat is goed gelukt! Het hele leuke eraan is nu dat iedereen denkt te weten wat het wordt, terwijl het net het andere geslacht wordt, dus de verrassing met de geboorte is er toch voor iedereen. Maar het is handig als je het weet, al moet je meer oppassen dat je je niet verspreekt. Voor ons bijvoorbeeld hoort de naam van de baby er al zo bij, dat ik soms mijn tong moet afbijten het niet te verraden! Maar goed, spijt heb ik er zeker niet van!

5. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    wij weten het ook, me vriend wilde het eerst nieteten maar toen heb ik het meest afschuwlijke creme pakje gekocht en gezecht nou sgat dit soort dingen moet ons kindje dragen in het begin:D zo heb ik m om gekregen.
    Maar hij wilt t wel geheim houden dus dat doen we dan maar hij is mij ook tegemoed gekomen.
    owjah ik wilde het weten omdat ik strondnieuwsgierig was en graag het kamertje in een echte jongen of meide kleir wilde maken en de kleertjes natuurlijk

6. schorpioen1972

16 jan 2009
    17
    0
    0
    ondernemer
    Brabant
    :) Hoi,

Wat leuk ! Wij zijn bijna op dezelfde dag uitgerekend! Misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden...?

Over het geslacht, bij onze 1e wilde ik het niet weten ,al zei mijn gevoel dat we een zoon kregen, wat ook klopte.
    Toen 5 jr later onze Julia zich aankondigde, zaten we midden in een verhuizing waardoor we het om practische redenen wilden weten- en ook hier dacht ik een meisje- en nu is dat zelfde meisje een pittige peuter van ruim 2,5 jr!
    Nu bij de 3e wil ik het wel weten ,simpelzat omdat ik kei nieuwsgierig ben, maar ook zin heb om alles vast klaar te hebben, zonder in neutrale kleuren te hoeven denken. En die namen he! Meidennamen weten we genoeg, maar jongensnamen komen we echt niet uit, dat was al toen ik zwanger was van Julia!

Heel veel plezier tijdens je zwangerschap, en ik hoop wat van je te horen, groetjes Jose

7. kaatje24

kaatje24 Actief lid

17 sep 2008
    132
    0
    0
    nou hier eentje die zich netjes inhoudT :) :p
    nee ik wil het niet weten nu
    man maakt het niet uit
    maar we zijn de 20wkn echo doorgekomen zonder te spieken :)

het maakt me niet uit
    ik koop ook blauw net zo leuk voor een meisje en roze voor een jongen kan ook wat mij betreft
    je hebt ook best leuke unisex kleertjes ( wel ff zoeken :) ) en de kamer heb ik al in mijn hoofd wat ik wil en dat kan voor allebij dus
    nee ik vind het fijn zo
    en noem de beeb bij zijn koosnaampje
    en namen zijn we min of meer uit
    dus tja dan maakt het niet meer uit

8. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik wilde het ook niet weten.. de 1e 2 zwangerschappen heb ik dus gewacht tot na 40 weken de beeb op mijn buik lag.
    Afgelopen week de 20-wekenecho gehad.. en of ik nu wilde of niet.. kon er niet naast kijken.. zo duidelijk ging beeb ervoor liggen.
    Dus ongewild weet ik nu wat het word.

9. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.722
    3.158
    113
    Vrouw
    regels 1, 2 en 4 :)

Ik weet wat het word en het blijft net zo spannend als dat ik het niet geweten had.. ik weet nog steeds niet hoe het eruit ziet :)

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Las deze opmerking over het verassingsei hahaha ontzettend mooi bedacht :D lig in een stuip.

Ik wil het wel weten en mijn man gelukkig ook. Op de 20 weken echo hopen we het te kunnen zien. We vinden het ook makkelijker met kleertjes kopen en de inrichting. En ik ben heel erg nieuwsgierig.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik wilde het bij alicia weten en nu weer :). vind het gewoon een super verassing om nu al te weten. een klein kadotje midden in de zwangerschap en kan me zo voorbereiden op wat komen gaat.

gericht shoppe, naam verzinne, wegdromen haha, erover praten als hij of zij. ik houdt het ook echt niet geheim voor mensen om ons heen. vind het een super verassing maar het belangrijkste is toch wel de gezondheid.

kwa gevoel zeg ik dat het een jongen gaat worden en bij alicia wist ik zeker dat het een meid zou worden. moet zeggen dat ik ook al wel wat meer jongensachtige dingen als meisjes heb gekocht haha.

12. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Ik wil het ook weten hoor! Ben veeeeeels te nieuwsgierig :) En je kan veel gerichter shoppen en dan heb je ineens veel meer keuze.

Het duurt alleen nog zo lang voordat het bij ons te zien is :rolleyes:

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Had tijdens mijn vorige zwangerschap ruzie met een AH cassiere die vroeg of k al wist wat het werd dus ik zei heel TROTS EEN JONGEN! en zei zo ah gadverdamme nu is heel de verrassing eraf vind ik zo'n onzin, al die testen vind ik ook onzin (het kind was net 18 of 19 ofzo) dus heb ik haar even duidelijk gemaakt hoe het zat en zei dus ook dat ik geen verrassingsei was.

Mannen kunnen (of willen) zich totaal niet inleven hoe onzeker een zwangerschap voor een vrouw al is en dat juist zoiets als een geslacht het leuker en minder eng maakt (persoonlijker en echter) als vrouw moet je zoveel dingen doorstaan, onzekerheid, klachten ivm zwangerschap, ziek zijnm door verlaagde weerstand (dan heb ik het nog geeneens over de onderzoeken die je moet ondergaan of bevallen) mijn man heeft dan even niets te vertellen hoor als dat MIJ happy maakt op zo'n moment dan beslis ik dat gewoon zelf, pech voor hem HIJ HOEFT NIET ZWANGER TE ZIJN denk ik dan...

Als je het allebei niet wilt weten prima (kan me er niets bij voorstellen maar goed dat is dan een keuze) maar als alleen mijn man het niet zou willen weten heeft ie gewoon pech MIJN lichaam hij hoeft er niets voor te laten of te doen dus heeft ie dat maar voor mij over (lekker ego i know maar wie moet nu alles doorstaan HIJ OF IK?)

14. Lettie

Lettie Lid

13 jan 2009
    57
    0
    0
    Nou, inmiddels heb ik wel weer een paar argumenten in dit topic gevonden en ik ga het er toch nog eens over hebben. Mn zus is in november bevallen van een meisje en ze heeft een overkill aan kleertjes. Volgens mij heeft ze net alles van elke maat 1 keer aangehad... haha...

Toen mn zus zwanger was wilde mn vriend ook niet weten dat ik wist wat het werd (omdat hij er dan ook misschien achter zou komen), maar toen dacht ik hallo, tís mn eigen zus, bekijk het maar!

Ik voel me ook nog een beetje schuldig omdat we vorig jaar maart hadden afgesproken dat we in januari mn spiraaltje zouden laten verwijderen, en in december was ik het wachten zo beu, ook omdat er een reeele kans was dat het bij ons wel wat langer kon duren. Ik weet nog dat ik zei, joh nou doe jij moeilijk over 1 maandje en over een half jaar lachen we hier waarschijnlijk om omdat we nog niet zwanger zijn. Om een lang verhaal kort te maken: het was dus in 1 keer raak... en hij heeft nog wel even gedacht, hadden we nou toch nog maar n maandje gewacht (ivm met mijn afstuderen). Maar ja, ik ben 25 juli klaar en 18 september uitegrekend, dus dat moet best kunnen.

In ieder geval wil ik niet in alles mn zin doordrijven, maar misschien denkt ie er straks anders over. Hij heeft ook altijd geroepen dat een combinatietest niet hoefde, en daar komt ie nu ook op terug.

Zo, haha, dat lucht op, maar zo erg zit ik er nou ook niet over in hoor!

15. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik heb nu nog steeds zoiets van ik hoef niet te weten wat het wordt..
    Maar ik denk dat ik straks tijdens de 20 weken echo me echt niet meer kan inhouden :)

16. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0
    wij gaan vrijdag voor een geslachtsbepaling
    ben zooo nieuwschierig
    ik heb altijd geroepen dat ik het niet wilde weten voor ik zwanger was
    maar nu er zon ukkepuk in mn buik zit wil ik het liever vandaag dan morgen weten
    mijn vriend wilde het ook heel graag weten dus ja
    bijna iedereen zegt dat we een meid krijgen dus ga je het zelf ook bijna geloven
    ga je naar roze dingen kijken enzo
    heb zelf ook wel het gevoel dat het een meid wordt hoor, maar kan ook maar zo een jongen zijn
    als het maar gezond is alle 2 is leuk
    liefs kim

17. selle

selle Actief lid

10 aug 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Ik en mijn vriend weten wel wat het wordt maar het is ons geheimpje! We hebben het aan niemand verteld en dat wil ik graag zo houden.

18. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik zou het wel graag willen weten, alleen al voor de kleertjes en de naam. en ik denk dat ik mn mond niet zal kunnen houden.. dus denk dat iedereen het al wel weet voor dat ik dan uitgerekend ben.

19. selle

selle Actief lid

10 aug 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Wij hebben tegen iedereen gezegd dat we het niet weten. Met als extra argument: 'Ik wilde het heel graag weten maar t moet geheim blijven..en je kent me, ik ben een flapuit.:p' Tot nu toe lijkt iedereen het te geloven, ze vissen in elk geval niet dus ik kan mn mond nu wel houden tot het einde! :D We hebben ook veel plezier in de reactoies van andere :'Het is ook het leukste he? Als het een verrassing is!' haha

20. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wij wilden het ook allebei weten, omdat je dan inderdaad je kindje al een naam kan geven en we zijn ook erg praktisch ingesteld dus gericht shoppen is echt ons ding ;)

Deel Deze Pagina