Geslacht baby van te voren willen weten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lettie, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Optie 1: ik ben heel erg nieuwschierig! Maar ik ga het verder aan niemand vertellen.

2. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Ik vind het zo'n onzin dat dan de verrassing eraf zou zijn! Wij zijn met 19 weken mét onze oudere kids samen naar een echobureau gegaan voor een geslachtsbepaling. Het was zooo bijzonder om daar met ons gezinnetje naar toe te gaan in de wetenschap dat we daarna zouden weten of we zoon/dochter en broertje/zusje zouden krijgen. Best wel emotioneel ook toen we meteen zagen dat het een jochie is, ik schoot helemaal vol (niet dat ik een voorkeur had, maar dan ZIE je het opeens!). En straks met de bevalling is het wéér een verrassing: hoe ziet ons ventje eruit? Zie ik iets van een van ons beiden in hem terug?
    Ik zie het dus juist als een EXTRA verrassingsmoment!

3. kiekeboe

kiekeboe Actief lid

21 aug 2008
    108
    0
    0
    Ik was eigenlijk nooit zo'n voorstander om het van te voren te weten, maar nu we gisteren te horen hebben gekregen en gezien te hebben dat we er 2 krijgen, vinden we het wel handig dat we het weten. Heb vandaag wel weer wat neutrale kleertjes gekocht, maar het is veel leuker om na de geboorte iets roze of blauws aan te kunnen doen. We moeten nog iets van 13 weken wachten voordat we het kunnen weten, maar we zijn er nu al over uit.

Verder vertellen we tegen niemand dat we het weten, dat is dan ons geheimpje, hihi!

Liefs

4. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Wij willen het wel weten.. maar of we het aan anderen vertellen weten we nog niet. Eerst wel, nu niet.. mn vriend is een beetje een draaikont wat dat betreft.. :p

En waarom.. geen idee.. ik hou niet zo van verassingen en dingen die ik niet weet.. en aangezien ik toch wel graag wil weten of ik een dochter of een zoon ga baren wil ik dat dus gewoon weten.. :oops: :oops:

5. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Bij bij duurt het nog even maar tegen die tijd wil ik heeeeel erg graag weten of we een meisje of een jongen krijgen, ben gewoon te nieuwsgierig :oops: . Bij mijn eerste zwangerschap (is helaas mis gegaan) wilde mijn vriend het niet weten en nu wel dus kan niet w88... denk niet dat de verassing er na de tijd af zal zijn want het blijft een verassing hoe de kleine er uiteindelijk uit zal zien, denk dat het ook een stuk makkelijker is met kleertjes enz. kopen en het inrichten van de baby kamer, anders word het vaak zo'n veilige kleur wat voor allebei evt. kan! Wij willen het dan natuurlijk niet verder vertellen zodat we toch nog samen een geheimpje hebben :D ook krijgt niemand de baby kamer te zien tot de kleine er is... zo hou je de spanning er bij de meesten iig nog even in :D

Liefs Nelleke

6. Prinsesje23

Prinsesje23 Niet meer actief

Wij willen het ook niet weten :D

3. het mij niet leuk lijkt als anderen die even ver zwanger zijn het wel weten en jij niet van jezelf

Dat zou mij dus niks uitmaken! Ik vind het juist leuk, ook van een ander, om na de bevalling te horen wat het is...

4. het heel praktisch is (kleren kopen, babykamer inrichten)

Ik vraag het mij af. Iedere baby is toch anders en je weet niet wat je baby leuk staat of wat voor maat hij heeft als hij/zij geboren wordt. Wij hebben een wit kamertje en gaan aan de gang met Nijntje en de kleuren rood en oranje. Kan prima voor een jongen en voor een meisje! En wat betreft de kleding. Ik neem aan dat je nu niet een hele garderobe gaat aanschaffen. Natuurlijk koop je wel wat kleertjes maar toch meer als het kindje er echt is. Tenminste, dat doen wij wel! Straks is het een mega-baby en past het de helft niet ;)

5. het je zwangerschap persoonlijker maakt

Vind ik ook niet! Dit is zooo persoonlijk. Ook als je het niet weet, je bouwt heus wel een band op met je kind!

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dat de verrassing eraf zou zijn vind ik onzin, maar de uitspraak "ik ben geen verrassingsei" ook. het gaat om je kindje, niet om een chocolade eitje...
    het is voor iedereen eigen keuze, ik kan me ook voorstellen dat je het bij een 2e of 3e kindje wel wilt weten vanwege hergebruik kleertjes enzo...

Deel Deze Pagina