buik na bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door spijkervrouwtje, 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi
    ik heb na mijn bevalling een soort langwerpige bult van bovenaan mijn buikt tot aan mijn navel. Hij is alleen te zien als ik mijn buikspieren aanspan en als je erop duwt voel je een soort spleet eronder. Ik begreep van mijn VK dat dat komt doordat je buik in de zwangerschap zoveel groeit en dat het als een soort ritssluiting uit elkaar gaat staan. Bij de laatste controle in mijn kraamweek had de VK gezegd dat ik 6 weken geen rechte buikspieren mocht trainen. Nu zijn de 6 weken al voorbij en wil ik weer langzaamaan wat buikspieren gaan trainen. Alleen is de bult er nog wel. Hij is wel smaller geworden maar dus nog niet weg.Mag ik nu toch al weer buikspieren gaan trainen?
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi spijkervrouwtje,

    Overleg dit met een sportinstructeur. De bobbel die je ziet is puur je buikspieren, deze wijken door dat je buik steeds groter werd in de zwangerschap. Het lastige is is dat als je buikspieren nog te veel wijken en je gaat je buikspieren trainen dat de bult voor altijd zal bljiven.
    Overleg dus even!

    Imke
     
  3. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi spijkervrouwtje,

    Overleg dit met een sportinstructeur. De bobbel die je ziet is puur je buikspieren, deze wijken door dat je buik steeds groter werd in de zwangerschap. Het lastige is is dat als je buikspieren nog te veel wijken en je gaat je buikspieren trainen dat de bult voor altijd zal bljiven.
    Overleg dus even!

    Imke
     
  4. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    ok bedankt, dan stop ik maar even met de buikspieroefeningen en ga ik eens kijken of ik ergens een sportinstructeur kan raadplegen. ;)
     

Deel Deze Pagina