Wanneer het hartje horen bij verloskundige?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door anastasia, 27 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hoi meiden,
    Ik ben heel erg benieuwd wanneer de verloskundige het hartje met de dopler kan horen ?
    Ik moet 8 oktober en dan ben ik 10wekenen2dg zwanger zou ze dan het hartje kunnen horen met de dopler?
    Wanneer (met hoeveel weken) konden jullie het hartje horen bij de verloskundige?

2. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo Anastasia,

Onze verloskundigenpraktijk luistert pas vanaf 13 weken met de doppler naar het hartje.
    Eerder zou misschien wel kunnen, maar ze doen het niet omdat de kans dan erg groot is dat ze het hartje niet kunnen vinden.
    Je kindje is dan nog erg klein en het hartje ook.
    Ze willen geen stress bij de aanstaande mama's veroorzaken, dus luisteren pas met 13 weken.
    Ik persoonlijk vind het een goed verhaal.

En 10 weken en 2 dagen is nog vrij vroeg.
    Ik hoop dat ze het willlen proberen, maar je moet niet gek opkijken als ze het om bovenstaande redenen niet willen doen en stel ze doen een poging, moet je ook niet gek opkijken als ze het hartje nog niet kunnen vinden.

Succes in ieder geval!

Liefs Elly.

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier met 12 weken.

4. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hier was het met 11 weken te vroeg, ze heeft het wel geprobeerd maar het zat nog te veel achter mijn schaambeen. Toen mocht ik met 13 weken terugkomen en toen hoorden we het wel!

5. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Dan zal het bij mij strakjes ook nog wel niet te horen zijn. *jammer zeg*

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    snap iets niet meid, 1e echo was 25 sept en hartje klopt stond er bij je onderschrift, bedoel je daarmee dat het hartje kloppend te zien was of?

normaal gesproken zou je dan wel het hartje kunnen horen kloppen hoor, dat wil nog wel eens verschillen met waar je placenta ligt, als je placenta aan de voorkant ligt kan het langer duren voor je het hartje hoort kloppen en later de kleine ook voelt...

ligt deze aan de zij of achterkant hoor en voel je het vaak al eerder...

ik had die angelsound met pakweg 10 of 11 wkn, en hoewel de placenta aan de voorkant lag hoorde ik dat "paardengedraf" toch echt wel, dus denk eerlijk gezegd wel dat ze het kan horen...

gr.smoekie

7. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Op de echo was te zien dat het hartje kloptje doordat je dan dat flikkerlichtje ziet. maar dat kon ik niet horen.
    en omdat de volgende echo pas bij 20 weken is zou ik wle graag tussen die tijd ook geruststelling willen....dus ik hoopte dat we het hartje zouden kunnen horen

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    waarom koop je niet zelf zo'n angelsound (pakweg 45-50 euro) dan kun je straks wanneer je wilt het hartje horen om gerustgesteld te worden..

je krijgt straks misschien nog wel vaak genoeg dagen nadat je de kleine goed kan voelen, dat je de kleine niet meer voelt en je ongerust maakt (zoals ik ;) ) en dan is het echt een topuitvinding hoor dat je het hartje weer hoort zodat je weer gerustgesteld bent... :)

9. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ik ga zo'n angelsound zeker kopen, alleen daar is het nu toch echt nog te vroeg voor zo wordt mij meermalen verteld maar over een week of 3 ga ik bij de kijkshop of marktplaats kijken hihi:)

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    idd ik had em ook binnen met 11 of 12 wkn weet het niet zeker meer, volgens mij 12 wkn, en ondanks dat de placenta bij mij aan de voorkant ligt kon ik het hartje wel vinden (net paardengalop ;) )

dus tja als je 3 wkn verder bent, ben je ook 12 wkn, en dan zou je em denk ik wel moeten kunnen horen...

wat kosten betreft denk ik dat je zo'n ding beter "nieuw" kan kopen want ze kosten bij de wehkamp (daar kwam de mijne vandaan) 45 euro dus dat is mooi te doen, dat geld heb je er zo uit ;) en mocht er wat mee zijn heb je nog garantie...

succes :)

11. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    De ene steld het gerust, de ander maakt het juist ongerust, als jij met de angelsound het hartje niet kan vinden kan je ook in paniek raken!
    En volgens mij mag je het niet te vaak doen...
    Ik Heb er nu ook een, maar doe het eens in de 1,5 á 2 weken :)

-x-

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja dat is de keerzijde maar als je rustig op de bank of op bed ligt, en je buik stukje voor stukje afgaat zul je ongetwijfeld het hartje wel vinden, sommige willen het gewoon "te snel" vinden en zijn dan idd ongerust als ze het niet horen...

wbt gebruik, je gaat er neem ik aan niet dagelijks mee op je buik lopen dus tja gewoon gebruiken zou ik zeggen, volgens de vk kan het verder geen kwaad voor de kleine...ook de echoscopiste van de pretecho zij dat gebruik hiervan geen kwaad kon (zou ook wat zijn zeg, dan zouden die dingen allang al verboden zijn) maar vertelde er wel bij dat je dat ding natuurlijk niet tig keer per dag moet gebruiken...

de kleine hoort de geluiden die het uitzend dus wel maar kwaad kan het niet, behalve dat de kleine het misschien ietwat "irritant ?" vindt...maar ja dat zijn sommige posities hoe je zit of ligt ook voor de kleine...

:D

13. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ja dat is ook zo Smoekie..
    Als het ECHT kwaad kon dan was het allang van de markt..:)
    Wat mij opvalt is dat het geluid veel zachter is als bij de doptone van de vk!

-x-

14. ik was vorige week bij de vk en we hebben het hartje al gehoord. Moet wel zeggen dat mijn baarmoeder al voelbaar is en dat ik had gezorgd voor een volle blaas zodat ze nog hoger lag.

15. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    dat is een heel goed idee water drinken dat ga ik ook doen denk ik en toch vragen of ze wil luisteren omdat ik zo zenuwachtig ben

16. Ik zal voor je duimen dat je iets hoort.

Mijn vk zei er wel bij dat we 80% kans hadden niks te horen. Dus dat moet je er wel bij nemen...

17. joyo

joyo Bekend lid

4 sep 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Ik had het ook gevraagd. Ik ben vorige week geweest. Dus was ik precies 9 weken. Veel gedronken en gevraagd of ze wouden luisteren. Maar bij ons in de praktijk hebben ze bewust afgesproken dat ze pas na 11 weekjes gaan luisteren.

En het is net wat saar zegt bij 9 van de 10 kunnen ze niks vinden en dan raak je straks inpaniek

18. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    bij mij heeft de verloskundige ook geluisterd,was toen net 9 weken,en ik had mn placenta ook nog aan de voorkant liggen.maar het was goed te horen.

19. Het hangt dus echt af van je vk precies. Ik kan hun ook wel begrijpen als ze zeggen, we doen het niet. De kans is kleiner iets te horen, en dan slaagt de moeder misschien in stress...

Dus het is wat afwachten voor je, laat je iets weten als je geweest bent...

20. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ben vandaag geweest, en ze konden het hartje horen :)
    vandaag 10wk2dg :)

Deel Deze Pagina