hi lieve dames! Nu is me vandaag wat gebeurd en ik snap er helemaal niks van. Sinds gisteren had ik last van krampen en bloedverlies dus mijn verloskundige gebeld en zij raadde mij aan om naar het ziekenhuis te gaan.(ik ben in Frankrijk op vakantie) dit hebben we dus gedaan en alles bleek goed!! Nu vroeg de qynaecologe of ik het geslacht al wist.. ik zei natuurlijk ban niet want ik ben net 12 weken zwanger.. toen vroeg ze of ik het wilde weten en gaf ze aan dat het een jongetje werd.. super leuk natuurlijk maar voor mij totaaaal onverwacht.. vriend en ik dachten 100% aan een meisje! Nu dacht ik dat dit misschien aan de hand van de nub test geconstateerd is maar ook hier weet ik het fijne niet af.. ik zet er een foto bij van onze laatste echo afgelopen week! Heeft iemand hier Ook ervaring mee gehad? En is het wel nauwkeurig met 12 weken want zo voelt het nu toch niet!
Echo is niet van goede kwaliteit. En daarbij van vorige week dus veel re vroeg voor de nub theorie. Heb je na de echo in frankrijk geen echo foto meegekregen? Ik vraag me af of ze daar de nub theorie kennen? Zonee, dan heeft ze de nub voor piemel aangezien en zoja, dan dan heeft ze op de nub deze uitspraak gedaan. Echter kan dat niet op dit echobeeld zijn gedaan, want je ziet hier geen nub, dus zal op bewegende beelden gezien moeten zijn. Ik zou het totaal niet vertrouwen en deze uitspraak "in de prullenbak" gooien
Bij bloedafname zou het wel kunnen, maar via de nub vind ik het erg onduidelijk om te beoordelen en het lijkt me niet dat het duidelijk is bij 12 weken, geslacht word naar mijn weten later gevormd, nu kan het van alles zijn
Bedankt voor jullie reacties! Er is inderdaad een echo gemaakt maar die heb ik niet meegekregen.. ik kon me niet voorstellen dat ze anders het geslacht al kon zien? En vind het nog steeds erg raar en vroeg... dit kan toch eigenlijk nog niet?
Mijn zoontje er met 12 weken ook zo goed voor dat het wel te zien was. Dus het kan wel, maar ik hield er nog wel rekening mee dat het anders kon zijn.
Ik neem aan dat ze er als gyn niet wild op los gokt met haar sjieke diploma’s en dat je knul toevallig ff geshowd heeft wat hij had, echte vent al dus
Ja ze zei dat ze het niet zeker wist.. dus dan maakt ze mij ook aan het twijfelen Haha.. ook een verloskundige die ik nog nooit gezien had in een ander ziekenhuis dat maakt het dan natuurlijk ook vreemd ☺️
Nee ook niet.. vind 12 weken erg vroeg! Gisteren bij mijn eigen verloskundige geweest en ze zei: of dit een jongen wordt dat weet ik nog zo net niet want t kan nog allebei de kanten op.. ze heeft ingezoomd en alle kanten hebben we bekeken maar er was nog niet te zien of het nu een jongetje of een meisje wordt. Daarnaast ondanks dat mijn gevoel zegt dat het een meisje wordt maakt het me niets uit! Maar ik houd niet van onzekerheid en uitspraken die nog niet kunnen kloppen
Wij weten het al dankzij de NIPT maar mijn vk zei vandaag aan de hand van de NUB (die was ontzettend duidelijk) dat ze haar sok op gaat eten als het geen jongen is. Toen hebben wij haar verteld dat ze gelijk heeft dus het kan wel kijk maar eens hoe duidelijk:
Ohh leuk om al te weten! Ja het is bij mij dus onduidelijk omdat mijn eigen verloskundige zegt daf het nog alle kanten op kan♀️ Ik heb donderdag een afspraak bij een verloskundigepraktijk voor een pretecho voor het portfolio van een nieuwe Verloskundige! Misschien zien we dan wel duidelijk een en ander! En anders nog 3 weken geduld hebben haha Prachtige duidelijke echo trouwens! Maar dit kon ik bij mij ook nergens meer zien