ik blijf maar afvallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door natashatje, 24 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natashatje

    15 jan 2006
    86
    0
    0
    restauranthouders
    belgië
    dag lieve meiden

    ik ben nu 16 weken zwanger en ben eingelijk nog geen gram aangekomen , integendeel, ik ben al meer dan 4 kg afgevallen .
    is dat wel normaal? ik krijg nu wel een klein beetje een buikje, maar nog niet dat de buitenwereld kan zien dat ik zwanger ben.
    ik denk wel voldoende te eten ; s' morgens 1 boterham, s'middags mijn gezonde warme schotel , en s' avonds opnieuw een boterhammeke.
    ook neem ik extra vitaminen .
    gisteren ging ik op controle naar de GYN , en die keek wel wat raar toen ze op de weegschaal zag dat ik nu maar 49 kg weeg , en voor me zwangerschap zeker 54 kg.
    zij vertlet mij dat het niet echt geen kwaad kan, zolang mijn kindje maar voldoende voeding binnen krijgt .
    klopt het wat ze zegt? of moet ik toch mijn levensstyl aanpassen?

    vanaf wanneer kan de buitenwereld zien dat je zwanger bent? ik ben nu toch al zestien weken zwanger

    liefs een twijfelachtige meid

    oja, als ik 6 maand zwanger ben ga ik kijken naar een concert van robbie williams . zal die drukte kwaad kunnen voor mijn zwangerschap?
     
  2. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nee hoor meid, dat geeft totaal niks, toen ik van levy in verwachting was viel ik ook alleen maar af.

    De kleine eet zeg maar alles van jou op (ff makkelijk uitgelegd) ik ben in totaal aan het eind van de zwangerschap iets van 6 kilo aangekomen, ik was zoals ik later wel eens hoorde een heel mooi zwangere, ik had een heel mooi buikje en er kwam een goeie mooie en gezonde 7 ponder uit en net zo mooi ik kon gelijk mijn eigen kleding weer aan als voorheen, ik was zelfs nog wat slanker dan daarvoor.

    Dus maak je daar alsjeblieft niet ongerust over dat is helemaal normaal, sommige hebben daar geen last van en die komen gigantisch aan ook zijn er die echt letterlijk en figuurlijk voor 2(soms 3) gaan eten wat totaal niet nodig is, dus eet gewoon zoals altijd, dan komt het echt wel goed.


    en wat dat concert betreft gewoon van genieten meid....ik heb tot de laatste dag nog alles gedaan wat ik altijd deed.

    Wat ik je wel aanraad is natuurlijk een beetje daar gaan staan waar het iets minder druk is ivm dat ze niet tegen je aan gaan botsen (tegen je buikje) verder qua gezondheid voor het kindje hoef je nergens bang voor te zijn, veel plezier bij robby.
    heel veel succes en plezier met je zwangerschap :)
     
  3. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    zolang je kindje goed blijft groeien is er niets aan de hand, je kindje pakt wat die nodig heeft, ik ben de eerste 4 maanden ook eerst afgevallen(?) vraag me niet hoe, en daarna in totaal toch 13 kilo aangekomen.
    een concert kan niet zoveel kwaad als je maar zorgt dat je niet in de verdrukking komt.
     
  4. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Je mag wel wat meer boterhammen eten hoor. Zwangere vrouwen: 4 tot 6 boterhammen op een dag.
     
  5. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Hallo Natashatje,

    Maak je maar niet druk hoor, bij mij heeft het ook heel lang geduurd voor ik wat bijkwam. Toen ik 16 weken zwanger was, geloof ik dat ik nog steeds op -3kilo stond. Ik ben pas wat beginnen bijkomen vanaf 20 weken zwangerschap. Voor de moment ben ik nog altijd nog maar 8 kilo bijgekomen (daarbij zijn die afgevallen kilo's ook bijgeteld. Vanaf m'n startgewicht gerekend, ben ik nog maar 5 kilo bijgekomen).
    En het heeft ook lang geduurd voor m'n buikje zichtbaar werd voor de buitenwereld.
    Maak je maar geen zorgen meid. Elke vrouw en elk lichaam is anders.

    Liefs kathy
     
  6. joep

    joep Actief lid

    13 nov 2005
    147
    0
    0
    Ik ben dan wel geen 49 kilo, maar ik ben nu 22 weken, en sta ook nog in de min.
    Ik heb er niet zo problemen mee omdat ik zelf al zwaar ben, maar mij is ook verteld dat het geen kwaad kan voor het kindje.
     
  7. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    ik ben nu 2 kilo afgevallen en ik vreet me te pleuris zeg maar. ik eet 6 boterhammen per dag, fruit, melk, warm eten. En proberen om niet te snoepen dat is het enige waar ik op let. zit de hele dag met hongergevoel en eet de hele dag door. bij mn 2e was ik ook maar 2.5 kilo aangekomen in de hele zwangerschap.
     
  8. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Je moet wel een beetje oppassen met harde geluiden van buitenaf! (denk dat een concert daar zeker onder valt :))

    zie: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=5787

    Dit stond er op een site:

    Hard geluid kan schadelijk zijn voor het kind in je buik. Zorg daarom dat je niet wordt blootgesteld aan geluid dat harder is dan 80 dB (A). Om te weten of geluid te hard is, kun je de volgende regel hanteren: als je je stem moet verheffen tegen iemand die tegenover je staat omdat er omgevingsgeluid is, dan betekent dat dat de grens is overschreden. Een popconcert of disco levert dus ook teveel lawaai op.
     
  9. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Uit experimenteel onderzoek is gebleken dat langdurige blootstelling van het ongeboren kind aan hard lawaai gevolgen kan hebben voor de ontwikkeling van het gehoor op latere leeftijd en dat vooral lage frequenties schadelijk kunnen zijn.

    Uit experimenteel onderzoek, en dan nog langdurig, bij zulk soort dingen moet je wel een verschil maken tussen een paar uur gezellig in de kroeg of een leuk concert, of echt dagen feestvieren, en dan nog, het is denk ik heel wat anders als jij dagelijks op houseparty's zou vertoefen of wat dan ook maar zelfs daar zijn geen echte wetenschappelijke onderzoeken over. :)
     
  10. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Tijdens de zwangerschap mag u niet worden blootgesteld aan schadelijk geluid (80dB maximaal gedurende acht uur per dag). Met name het ongeboren kind is gevoelig voor schadelijk geluid. Vanaf welke zwangerschapsmaand het gehoor van het ongeboren kind beschadigd kan worden, is niet precies bekend.
    Bron: http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm

    Er vanuit gaande dat een concert niet langer duurt dan 8 uur, have fun.. :D
     

Deel Deze Pagina