Me zusje is zwanger, hardstikke leuk voor haar! Maar....nu heeft ze gister een echo laten doen en daar was ze nog maar 6 weken zwanger op met een kleintje van 0,55cm en een traag hartje. Volgens berekeningen van sites en eerste berekening van de vk had ze morgen 9 weken moeten zijn. Ze is 4 december voor het laatst ongi geweest met een cyclus van steeds 34 dagen. Ze heeft sex gehad op de 27 december daarna niet meer. Dus het moet van daar komen. Wij komen dus op 9 weken morgen en in sept uitgerekend, maar de echo zegt echt 6 weken maar....Nu vroeg ze of dit slecht nieuws was, maar de vk kon haar niet eens een antwoord geven. Voor het termijn van 6 weken zit de kleine mooi op groei zegt ze. Maar ze zou al 9 weken zijn. Nu moet ze pas over 3 weken weer komen voor de volgende echo. Ik snap dit niet, want ik moest gewoon weer week later komen toen we nog niks zagen....Zij moet nu 3 weken in stress om af te wachten of het goed is of fout. Wij hebben het gevoel dat de vk wat verzwijgt, het was een hele botte tante overigens ook. Ze wist niks, zei amper wat enz enz...... Wie heeft hier ervaring mee? Misschien kan ik me zusje toch een beetje geruststellen??
ja helaas ervaring mee.. gewoon terug gaan binnen een week!!! en anders naar een andere vk! ik heb toen ook niet naar mijn onderbuikgevoel geluisterd en een hele pijnlijke nare miskraam moeten ondergaan terwijl op de echo allang duidelijk was dat het mis zat.. dus niet 3 weken wachten
Ik zei ook al dat ze beter een andere vk kan zoeken, want hier heeft ze echt niks aan. Ze word alleen maar onzeker en bang door haar...
Ik heb bij mijn MA een echo gehad toen ik volgens mijn berekening 7,5 week moest zijn. Toen ook een kindje van 6 weken met trage hartactie gezien. Bij mij bleek het toch een voorbode van foute boel want bij de 10 weken echo bleek het al niet meer te leven.
Heel eerlijk...het klinkt niet goed. Ik heb later dan je zus sex gehad en ben nu echt ruim 8 week zwanger volgens de echo. Zo'n groot verschil, terwijl je weet van wanneer het moet zijn, is vaak geen goed teken. Mijn eerste zwangerschap ging ook zo en liep toen niet goed af helaas. Ik zou inderdaad meteen volgende week weer een echo vragen.
Helaas denk ik ook niet dat dit goed gaat. Klinkt althans niet positief, maar ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit... Ik hoop op dat wonder voor haar!
Klinkt niet goed! Als 27 december echt haar laatste keer sex is geweest, dan klopt jullie berkening. Dan kun je nog zoveel speculeren over 'wanneer de cyclus wel of niet begonnen is', dan heeft toen gewoon (plus min) de bevruchting plaatsgevonden. In dat geval is een vruchtje van 6 weken, met een trage hartslag foute boel. Niet gelijk de vk de schuld geven als iets onduidelijk is of stress oplevert! Dat vind ik altijd zo jammer. Zij heeft nu ook geen 100% antwoord voor je zus. Wel vind ik drie weken wachten erg lang. Over een week moet er echt al wel meer duidelijkheid zijn. Ik hoop voor je zus op een wonder, maar helaas heb ik niets voor je om haar gerust te stellen....
dat had ik ook met mijn eerste zwangerschap. Werd van 8,5 week teruggezet naar 5,5 week...2 weken daarna begon ik te vloeien en is het helaas niet goed afgelopen. Ik hoop wel voor haar dat ze eerder mag komen dan 3 weken, want dat is echt niet fijn om zo lang te moeten wachten in spanning! Ik duim dat er toch een sprankje hoop is, maar het klinkt niet echt goed
Ik was toen ook teruggegaan op een ongeveer week, volgends de berekeningen ben ik nu al uitgerekend, maar echter volgende de verloskundige de 26e.
Ik zou ook een andere vk bellen en die een nieuwe echo laten doen. En al helemaal omdat ze niet blij is met haar vk. Sterkte,wachten is kl*te!!
Ze valt de vk niets voor niets aan. De vk verteld haar helemaal niks, geeft geen antwoord op haar vragen, deed heel bot de echo. Kwam niks zinnigs uit. Ik weet dat niet alle vk's hetzelfde zijn, maar ik heb 3 kinderen en 3x een andere vk gehad door verhuizing, maar die waren heel anders dan deze tante. Deze is echt niet leuk, en het maakt me zusje alleen maar banger en onzeker. Als t echt slecht is, dan heeft ze liever dat de vk zegt, sorry maar het lijkt er op dat het de verkeerde kant op gaat. Dan dat ze zegt, oh het ziet er goed uit voor 6 weken, we zien over 3 weken wel weer wat de stand is. Ik heb nu ook contact genomen met me eigen vk, ze zou me even terug bellen, zelfs zij is niet te spreken over de andere vk. Iniedergeval bedankt voor jullie reacties. Jullie zeggen al wat mijn vermoeden was. Ik heb dat ook voorzichtig tegen me zusje gezegd dat het eigenlijk niet goed kan wezen omdat er een heel groot verschil tussen de weken zit. Maar goed we wachten even af. Het zou wel heel rot zijn. Ze is al zo blij dat ze zwanger mag zijn, dan staat ze er ook nog eens alleen voor, en dan zal haar dit overkomen.
wat sneu Ik heb het ook gehad. Dacht 7 weken te zijn, op de echo alleen een vruchtzakje. Week later was er wel een vruchtje met een heel traag hartje. Het was toen 50/50 zei ze. Een weekje later ging het helaas mis 3 weken wachten is niet te doen.. ze moet gewoon met een weekje kunnen terugkomen!
Volgens de echo was ze gister 6 weken terwijl ze morgen 9 weken hoort te zijn, das een verschil van 3 weken, dat klinkt al niet goed helaas. Maar goed ik ben geen vk. Ik hou goede moed voor haar maar ben bang voor t ergste. Ze heeft gister en eergister wel wat roze verloren met afvegen, maar geen bloed geplast. En laatst had ze dat ook al. En dat konden ze ook niet verklaren, dus dat maakt haar nog meer bang. Maar stel dat dit niet goed is zal het dan nog lang duren voor het los laat?
Dat kan alle kanten op, ik heb pas n miskraa Gekregen met 13 weken terwijl mn kindje de 8 weken niet eens gehaald had.. En een miskraam met 7 weken geen krampen beetje bloed kan alle kanten op dus
Ik werd bij mijn eerste echo 2 weken terug gezet, zou eigenlijk 8 weken zijn maar bleek toen pas 6 weken te zijn. 2 weken daarna weer een echo en toen was het verschil nog maar 1 week. (hartje klopte wel goed) nu ben ik 13 weken weer en echo gehad en zit nu gewoon op schema en alles groeit en zit zoals het zou moeten horen. Zou haar adviseren om (zoals ze dus al doet) naar een andere verloskundige te gaan. want die onzekerheid kan nooit goed zijn.
Hier helaas ook geen goede ervaring. Bij de eerste echo liep ik 2,5 wk achter. Er werd wel trage hartactie gezien maar vruchtje was gewoon veel te klein. Bij mij vond de echoscopist het er allemaal prima uitzien, maar dan met het idee dat ik later een eisprong gehad had. ik wist zeker dat het niet kon vanwege ovulatietesten en temp bijhouden. tevens was ik volgens de bereking van de echoscopist niet eens zwanger tijdens mijn knallende zwangerschapstesten (Onmogelijk dus). Uiteindelijk een week later weer een echo en toen leefde het al niet meer en ben ik snel daarna gecuretteerd. Nu hoop ik voor jouw zus natuurlijk het beste maar ben bang dat het niet goed zit. Sterkte voor jullie allebei!
Bij mijn zusje kan het ook niet goed zijn. Mijn eigen verloskundige zegt dat ze alleen een langere cyclus kan hebben gehad en dus korter zwanger is als ze na de 27e ook nog sex heeft gehad. EN dat heeft ze niet. Alleen op de 27e dus het kan gewoon niet. 7 januari had ze al een positieve test toen ze dus ongi moest worden. Dat betekent als ik terug tel van haar 6 weken dat ze de 29e dus pas een positieve test in de handen had kunnen hebben. Maar zij heeft dus 22 dagen eerder al een test gehad. Hoe je het ook went of keert er klopt iets niet. En ik denk dat het er echt niet goed uit ziet voor haar, wat ik niet hoop maar ik ben er wel bang voor, want 2 of 3 weken vantevoren kan je nooit positief testen....Maar goed ze gaat voor een second opion, ze wil nog een echo volgende week om te zien hoe of wat. Als dat laat zien dat de kleine niet is gegroeid of zelfs nog kleiner is geworden dan zal ze zich er bij neer moeten leggen hoe moeilijk het ook is voor haar. EN ik zou het ook erg vinden voor haar, want ik gun het haar zo enorm, en t is zo welkom bij haar.....
Het lijkt allemaal verdacht veel op mijn verhaal. Je weet dat er iets niet klopt maar tegen beter weten in hou je altijd hoop (althans dat deed ik, hopend op een wonder waarvan je weet dat het niet zal gaan gebeuren). Hoe je het ook went of keert het blijft een verdrietige situatie. Nu deze spanning, welke ikzelf verschrikkelijk vond en dan misschien wel de verwerking van het verdrietige nieuws. Ik wil natuurlijk nog niet op de zaken vooruit lopen maar sterkte voor haar in deze stressvolle periode en natuurlijk ook voor jou. Zie aan je berichtjes dat je erg met haar meedenkt en meeleeft en dat vind ik echt ontzettend lief van je!