Geslacht echo 14 weken niet mogelijk?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nora12, 23 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ja dielink wou ik hier ook al neerzetten. Het zijn foto's van het geslacht van een baby net als bij jou in de 15 e week.
    Het geslacht hangt af van de hoek waaruit de foto is genomen, afwisselend zie je een jongen of een meisje.
    (de foto's zijn trouwens van een echoscopist, dus goede bron!)

Dus nee, nog niet heel betroywbaar.

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij mij heeft de gyn gekeken aan de hand van nub, met 11,5 week. Dus nog geen zekerheid hoor, hij zei zelf al, bij zijn zoon zat hij fout :D

3. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat denken jullie aan de hand van mijn echo? Of valt er echt helemaal niets over te zeggen? De echoscopiste was zo overtuigd... Ik wacht met spulletjes kopen rustig af tot de 20 weken echo in ieder geval! Alvast bedankt voor jullie reacties.

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Toen ik op 12w aan de gyn vroeg voor het geslacht zei ze dat dat onmogelijk te zien was omdat dat nog niet ontwikkeld is dan. Het vroegste is op 16w en dan nog kunnen ze het vaak niet met zekerheid zeggen.

M'n collega is nu zwanger en heeft paar weken geleden een echo gehad op 16w. Eerst zei haar gyn een meisje, later een jongen. Maar hij zei dat de schaamlippen van een meisje op die leeftijd even dik kunnen zijn als de balletjes bij een jongen. Dus op 20w kunnen ze pas met meer zekerheid zeggen of het toch een jongen gaat zijn...

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou nog effe geen roze kopen als ik jou was.
    Tuurlijk kan de echoscopiste het goed hebben. Zeker 50% kans...
    Het schijnt dat zelfs bij een 20-weken echo nog 5% van de gevallen het verkeerde geslacht wordt genoemd...

6. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Ik zie er dus echt wel heel duidelijk een meisje in, maar zoals al vaker is gezegd, het kan nog alle kanten op.

Bij mijn zoontje zeiden ze met 14, 18. 22 en 26 weken ook meisje, en met de 3Decho van 26.5 weken was het een jongen :)

Maar ik vind jouw foto wel echt behoorlijk meisjemeisje (heel duidelijk drie witte streepjes)

7. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Mijn kindje had ook overduidelijk 3 streepjes bijde echo van 15 weken! Veel duidelijker dan bij jou! Ennnn het is een JONGEN!! Balzakje kan ook 3 streepjes laten zien zo vroeg;)

8. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Wat ik me dan afvraag he, zeggen ze dan meisje omdat ze gewoon geen piemeltje vinden? of zagen ze echt het meidengeslacht? (schaamlipjes dus) ;)

Het was bij ons zooo duidelijk bij dr. papa de vorige keer met 16 weken.. ik wist gewoon superzeker dat het niet fout kon zijn (we hebben zelf een 3d piemeltje op de foto) maar bij de 18 weken geslachtsbepaling hier en de 20 weken echo heeeel vaagjes zn piemeltje gezien echt niks duidelijk!

Dus denk dat het ook erg scheelt wie t doet, wat voor apparatuur het is en hoe je kindje ervoor gaat liggen..

Maar soms vind ik het zo duidelijk in beeld dat ik niet snap dat ze het dan "fout" kunnen hebben.. :(

9. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    @PamPapilio: de echoscopiste zag geen schaamlipjes of een piemeltje! Ze zag alleen drie streepjes en doordat ze ook geen piemeltje zag, concludeerde zij met zekerheid: een meisje!

10. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Hmmz.. dat vind ik dus heel moeilijk he, bij gebrek aan piemeltje, een meisje! Bij de eerste geslachtsbepaling van onze zoon was t zooo duidelijk, heb een piemelfoto vanuit elke hoek. maakte niet uit hoe en waar we naar wilde kijken, hoppa piemel in beeld..
    dus dat was duidelijk

En bij de tweede geslachtsbepaling en 20 weken echo moest ze ECHT zoeken en bleef ze zoeken omdat ze wist dat een jongen was.. maar piemeltje kwam echt niet in beeld.. ;)

Zonder de echo bij dr papa hadden we t dus misschien ook wel nooit zo zeker geweten! :)

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb die echo van een "meisje" van Fioon weleens gezien hier geloof ik. Kan me herinneren dat ik ook verbaasd was dat het uiteindelijk een jongen was.

maar idd hier ook, tot 30 weken zagen we steeds drie streepjes, iedereen dacht meid. pas met 30 weken zagen we een piemeltje.

12. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ik had met 15wk een echo en toen zijn de gyn: op basis van ervaring zeg ik jongen maar koop nog maar niets...

Met 19wk en 21wk bleek het echt wel een jongen. Bij de 20wk echo zat ie zelfs met zijn handje aan zijn piemeltje (waaruit blijkt dat alle mannen, hoe klein ook, hetzelfde zijn) dus niet echt verwarring over het geslacht ;)

13. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wacht gewoon even tot de 20-weken echo! Bedankt voor jullie reacties...

14. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    hahahahaha! :D Too cute!

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Met 17 weken zei de gyn bij ons een jongen en een meisje. Bij de 20 weken echo waren het toch echt 2 mannetjes. Hij zei zelf wel al van het kan nog anders zijn want met 17 weken is het moeilijk om het definitief te zeggen

16. mona75

mona75 Actief lid

29 jun 2008
    179
    0
    0
    Goeiemorgen,

Wij hebben 28 juli in het radboudt een medische echo gehad met 14 weken en 5 dagen. Ze kon het niet zeker zeggen, maar dacht dat het een jongen was vanwege de bobbel tussen de benen. Ook zij was nog niet 100% zeker omdat het nog gezwolle kon zijn zei ze... erg jammer want ik zit te poppelen om spullen te kopen haha... nu ga ik toch maar over 2 weken een geslachtsbepaling laten doen want die 20 weken echo duurt mij te lang.

Ik sta er echt van te kijken dat er zo vroeg al gezien kan worden wat het word en hoevaak dat dan nog verkeerd is blijkt later...

Wij waren er van overtuigt dat het meisje zou zijn, nu lijkt het op een jongen maar mijn man wil er nog niet aan haha hij zegt ik wacht nog wel want straks veranderd het nog haha..

17. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Hier met precies 15 weken op de 9 maanden beurs geslachtsbepaling laten doen en overduidelijk een jongen. Daarna liet ze me nog in 3D zien en super duidelijk een piemeltje met balzakje. Ook als je naar gender dinges kijkt op internet zag het eruit als een jongen en hier zit nu bijna een 1jarig jongetje! :D

18. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Toch scheelt zo'n week meestal nog aardig wat;) ze ontwikkelen zo snel!

19. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Als ik de echo's zo zie lijken ze heel erg op mijn meisje, bij haar hebben we met 16 weken een echo laten maken en die was wel goed :)... Maar je kunt het idd nooit zeker weten :p bij haar geboorte vroeg ik zelfs nog of het wel echt een meisje was ;)

20. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hehehe, te grappig dit!

zat dit topic te lezen omdat ik volgende week vrijdag met 14w en 2 d een geslachtsbepaling heb, we gaan daarna op vakantie en ben een beetje te ongeduldig hahaha. hoop dat ze t goed kunnen zien..

Deel Deze Pagina