Vanavond krijg ik de eerste echo, ben nu 9 weken en drie dagen. Ik voel me best zenuwachtig en ben al drie weken aan het aftellen Heeft iemand een voorbeeld van een echo van rond de 9 weken en een paar dagen?? Ben zo benieuwd wat ik kan verwachten (als alles goed gaat natuurlijk). Waren jullie ook zo zenuwachtig voor de eerste echo?
Drie fotootjes met 9w en 4 dagen (in m'n album staat 9w2d, maar m'n termijn is later met 2 dagen aangepast, vandaar): http://www.zwangerschapspagina.nl/members/49363-albums7370-picture40509.jpg http://www.zwangerschapspagina.nl/members/49363-albums7370-picture40511.jpg http://www.zwangerschapspagina.nl/members/49363-albums7370-picture40512.jpg Ik had een inwendige echo. Ik was ook érg nerveus van te voren, maar als je eenmaal je kindje ziet met een mooi kloppend hartje, kun je alleen maar enorm genieten van alles wat je ziet <3 Heel veel plezier vanavond!!
@Andrea: Wat een mooie echo foto's bij deze termijn! Bij mij waren ze iets minder duidelijk.. Maar weet niet of ik er nog een foto van heb op deze computer.
Ik heb hem! Hier was mijn zoontje bijna 9 weken in de baarmoeder. Als je heel goed kijkt, zie je twee armpjes! (Maar deze echo heb ik natuurlijk eeuwig bestudeerd, dus ik voel mij niet gekwetst als jullie het niet zien.)
Had jij ook een inwendige echo? Mijn vk zei meteen dat dat met die termijn gewoon het duidelijkste is, dus die probeerde niet eens een uitwendige echo.
Bedankt voor jullie reacties! Wat een mooie echo's Andrea, supermooi om te zien Is het zo dat een inwendige echo voor duidelijker beeld zorgt of hoeft dat niet persee? Ben heel benieuwd of iemand ook nog foto's heeft van een echo gemaakt via de buik??
Ook een duidelijke echo hoor! alleen iets kleiner beebje nog, maar een paar dagen kan een groot verschil maken is me verteld
Trouwens, een inwendige echo is helemaal niet zo erg hoor! Als ik het van tevoren had geweten was ik bloednerveus geweest! Ze hebben het bij bij ook eerst via de buik geprobeerd.. Maar daar konden ze net aan een hartje zien. En inwendig was er al echt iets van een kindje te zien, dat zelfs een beetje met een armpje bewoog! (Bij mijn tweede hebben ze ook rond die termijn een echo gemaakt, en dat bewoog al veel meer.. Dus het kan nogal verschillen.) Maargoed, ik was altijd panisch voor dat soort onderzoeken want ik ben verschrikkelijk preuts.. Maar op dat moment denk je er niet eens meer aan, je ziet alleen maar je kindje! De gyn zei zelfs: "Eh.. Je mag je weer aankleden hoor!"
Goh, ik dacht dat een inwendige echo alleen voor 8 weken werd gedaan. Goed dat ik dit nu weet dan kan ik me toch enigzins erop voorbereiden mocht het een inwendige echo worden vanavond...
Verschilt een beetje per vk, bij de praktijk waar ik zit doen ze gewoon alle echo's tot 12 weken inwendig, omdat dat echt een beter beeld geeft (je zit er gewoon dichter op). Maar sommige praktijken proberen het eerst uitwendig, en als ze dan alle metingen goed kunnen doen, is 't ook prima. Ik wist het zelf wel van te voren, en was daar ook best nerveus over, maar ik zou het nu zo weer doen, want het is echt waar wat ze zeggen; zodra je je kindje ziet, vergeet je volledig dat je daar half naakt op een tafel ligt met een probe tussen je benen. Ik voelde die probe wel, natuurlijk, maar pijnlijk was het ook echt niet.
Bedankt voor jullie reacties en foto's vandaag. Ik heb vanavond een hele goede echo gehad (via buik) en het kindje was heel goed in beeld, hartje klopte goed en het leek zelfs alsof hij/zij met zn handje aan het zwaaien was wauw zo mooi!
Wat leuk! Wij kregen met ongeveer 10 weken ook een hele duidelijke echo via de buik en ons frutje zwaaide ook. Ik heb de hele echo lang doodstil en met grote ogen zitten kijken.