Hallo lieve mama's (in spe), Morgen hebben wij de nekplooimeting. Enkele weken geleden heeft de verloskundige het hier wel over gehad, maar door alle opwinding en informatie die we toen kregen ben ik de helft al kwijt. Mijn vraag is eigenlijk: wat moet ik me voorstellen bij zo'n onderzoek? Wat doen ze allemaal en hoe lang duurt het? Het bloedonderzoek heb ik gehad en was prima. Morgen gaan ze dus aan de hand van een echo de nekplooi meten, maar verder? Moet ik op de weegschaal, bloeddruk meten, gesprek e.d? Ik ben nieuwsgierig en een beetje nerveus!! Groetjes,
Hier hebben ze behalve de nekplooi ook de rest bekeken, een soort van verkorte 20 weken screening, ze kunnen met de 12 weken natuurlijk nog lang niet alles zien, maar toch al redelijk wat. Ook alle ledematen opgemeten enzo.
Bij ons deden ze inderdaad ook vast even een algehele 'check': nekplooi meten ze (en ze zeggen vaak direct al wel of die er een beetje 'gemiddeld' uitziet, ze kunnen ook al wat andere dingen zien. Maak je niet teveel zorgen iig! Succes! (en veel plezier! Altijd leuk een echo!)
Dank jullie wel! Viel inderdaad reuze mee. Was erg blij, alles zag er prima uit. Kindje was druk en zwaaide veel met de handjes, haha.