Wat voor echo krijg je bij 7 weken?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door zawjatu, 21 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zawjatu

zawjatu Actief lid

20 jul 2013
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik weet sinds kort dat ik zwanger ben en krijg met 7(en halve) week een eerste echo. Bij mijn eerste kindje kreeg ik pas met 10.4 weken de eerste echo, dus die was gewoon uitwendig.

Nu zegt een vriendin van mij dat ze bij haar in Belgie zo vroeg met 7 weken altijd een inwendige echo krijgen, omdat van buitenaf weinig te zien valt. Hoe is dat in Nederland?

Inwendige echo lijkt me geen pretje en zou daar toch liever enigzins op voorbereid willen zijn.. :D

2. Leanna

Leanna Actief lid

12 apr 2013
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Reken maar op een inwendige ja ;). Hier werd het overigens aan de telefoon verteld bij het maken van de afspraak.

3. Annie23

Annie23 Actief lid

14 jan 2013
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik krijg morgen ook een inwendige echo (7w2d). Schijn geen pijn te doen ofzo hoor.
    Alleen vervelend om voor een vreemde gelijk met je benen wijd te gaan. Maar dat heb ik wel over voor ons kindje!

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

doet geen pijn hoor.....hoogstens een beetje vervelend als ze moeten zoeken..

Ja kan wel al een kloppend hartje zien dan en dat maakt alles goed :D

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Is niet pijnlijk, misschien wat ongemakkelijk... maar aan de andere kant... je zult nog wel een aantal keren met je benen wijd moeten de eerstkomende negen maanden. :D

Tip: doe een tuniek of jurkje of lang shirt aan. Voelt al een stuk minder blotekonterig!

6. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    ik had gewoon een uitwendige echo bij 7 weken en 3 dagen...was ook een kloppen hartje op te zien...;)

7. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Pas een echo gehad met 7+3
    Ze probeerde eerst uitwendig. Was niet goed te zien dus werd het inwendig.

8. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Bij mij was hij toen ook nog inwendig.
    Je moet je er niet zo druk om maken. Het doet totaal geen pijn, ze weten wat ze doen en je krijgt veel glijmiddel. En jijzelf bent tóch gefocused op het beeldscherm (zie ik een knipperlichtje??).
    Succes!

9. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik kreeg bij 6+3 gewoon een uitwendige. Mijn vk was van mening dat t onzin is om inwendig te doen als t van buiten ook te zien is. Ze gaf wel aan dat als t niet lukte ze mij zou vragen of inwendig mocht. T was duidelijk dan aan mij om t te beslissen. Maar uitwendig was t prima te zien incl kloppend hartje. De vk gaf aan dat t bij dikkere vrouwen vaak moeilijker te zien is van buitenaf met deze termijn. Ook hangt t van de aparatuur af.

10. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    #10 Ikapika, 21 jul 2013
    Laatst bewerkt: 21 jul 2013
    Ga je bij de gyn? Dan krijg je vast een inwendige echo. Mijn vk werkt samen met een echobureau en daar kunnen ze geen inwendige maken. Ik kreeg met 7 weken dus een uitwendige echo en alles was goed te zien, inclusief kloppend hartje. In mijn fotoalbum kun je zien hoe dat eruit ziet :)

11. Annie23

Annie23 Actief lid

14 jan 2013
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Nou ik heb vanmorgen mn 1ste echo gehad, was toch uitwendig en goed te zien...

Deel Deze Pagina