http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/104455-erg-bang-voor-de-20-weken-echo.html nu 2,5 jaar verder en wat denk er is niets veranderd! voor het eerst in dagen kots ik weer lekker alles uit en hou ik niets binnen. ik ben zooo bang.ik weet weer niet wat ik er mee aan moet.kan iemand me weer even op de grond zetten?
Zo herkenbaar!! Ik had het ook heel erg hoor, bij de 1e zwangerschap kregen we niet eens een 20 weken echo, stond toen zo streng onder controle bij de gyne dat ik bijna wekenlijks een echo had, dus de 20weken echo vondt hij niet nodig. Bij de 2e hebben we wel een 20 weken echo gehad, vondt het zo spannend, maar alles was goed. En bij de 3e had ik nog veel meer zenuwen, vraag me niet waarom maar toch een angst dat er iets niet goed was,maar ook dit keer alles piekfijn in orde! En het gevoel als je die 20 weken echo hebt gehad en alles is goed, vindt ik zelf zo geweldig, eigenlijk pas vanaf dat moment kan ik echt genieten, wetend dat alles goed is met ons ukje!
dat is het ook hoor ik kan nu echt niet genieten! ik ben zo bang dat er iets mis is! en dat ons kindje een onmenswaardig bestaan zou krijgen.of zelfs nog erger.
Heel herkenbaar! Ik heb ook weinig kunnen genieten van mijn zwangerschap tot de 20 weken echo en in mijn hoofd speelde zich hele doem scenarios af want ik had zo'n sterk voorgevoel dat er iets niet in orde zou zijn met ons beebje dat ik er zelf in ging geloven. Ik wist ook zeker dat het een jongetje was... Bij de 20 weken echo bleek alles dik in orde te zijn en ons jongetje was een meisje!!! Zo zie je maar hoe je voorgevoel je kan misleiden op alle mogelijke manieren dus probeer je niet te veel van streek te maken. Een gezonde vorm van ongerustheid is normaal want ik kan me er ook niets bij voorstellen dat er vrouwen zijn die er niet bij stil staan dat het ook wel eens anders zou kunnen lopen. Succes!
ik ben nog lang niet zo ver, dus weet niet hoe het voelt, maar snap dat het allemaal erg spannend is! Ik kan me zo van mezelf voorstellen dat ik me zelfs nog zorgen maak als het kindje veilig op de wereld is terecht gekomen! Ik wil je heel veel succes wensen en natuurlijk een prachtige 20-weken echo!! Komt vast goed!! en bedenk; nog maar 1 nachtje slapen!!
herkenbaar hoor Amfy.. bij mij iets minder heftig als ik je bericht zo lees maar vind het ook erg spannend, ik moet nog 4 dagen geduld hebben.. zal ook erg opgelucht zijn als alles goed blijkt te zijn met de kleine. sterkte vandaag en veel succes en hopelijk ook plezier morgen! hoe laat heb je de echo?
ik heb hem morgen om kwart voor 2. weetje ik heb nu al 40x de foto's van de eerste echo's bekeken. ik zit maar te turen van wat als? ik ben echt geen schop voor de ...... waard bah
Adem in, adem uit.. Spanning is logisch, (en persoonlijk heb ik het ook erger ervaren bij een tweede) want het kan immers niet helemaal goed zijn. Maar zoals jij het beschrijft is toch wel heftig. Ik denk dat je ervanuit moet gaan dat het goed zit (97%), maar rekening mee houden dat er iets kan zijn (3%). En daarvan zijn er ook nog heel veel dingen die heel goed met het leven verenigbaar zijn. Bedenk: De natuur zorgt er toch voor dat het meestal goed gaat. Waarom zou het nu niet goed gaan? Heel veel succes morgen!
ik weet het ook wel haha dat bij 97% alles goed is.maar op de een of andere manier ben ik echt negatief. minder al 1% is niet levens vatbaar. maar o ik ben zo bang dat ik bij die 1% hoor bah! was het maar morgen
Kan me wel voorstellen,het is altijd erg spannend.Probeer afleiding te zoeken,er niet in te blijven hangen.Beetje frisse lucht,huishouden ofzo.Dan is het al gauw morgen.Probeer vertrouwen te hebben.Sterkte.
och meisss ik snap je hele gevoel ik zag er zooo tegenop en was zo bang dat het ons niet gegund was en alles was goed en nog blijft in me achterhoofd allemaal dingen van als ze maar niet veelste vroeg geboren word,hopen dat mn baarmoedermond goed gesloten blijft,laat de placenta goed blijven werken pffffffffff word helemaal gek van mezelf. probeer toch te genieten meis moet goed komen!
Heel erg herkenbaar en ik zie dat we ook nog eens allebei morgen moeten. Hopelijk is de echo goed (duim, duim)
OK, een poging om je met beide benen op de grond te zetten Die 1% die niet levensvatbaar is, daarvan is doorgaans bij de termijnecho al wel duidelijk dat er iets aan de hand is. Dus dat kan al een hoop gerust stellen. Verder doe je zo'n beetje alles fout wat je maar fout kunt doen, als je met angst rondloopt Ik lees dat je je enorm loopt te focussen op je kindje enzo, en dat is nou juist wat je niet moet doen. Op dit moment kan namelijk geen enkel rationeel argument jou ervan overtuigen dat het bij jullie heus wel goed zit. En dus is het vooral handig om afleiding te zoeken: piekeren verandert niets aan hoe jouw kindje in je buik groeit, en dus moet je vooral gaan proberen om er NIET mee bezig te zijn. Weg met al die echofoto's, niet hier op het forum al die topics afzoeken enzo, maar lekker leuke dingen proberen te doen met Fynn, en andere dingen doen die je tijd vullen en je zo min mogelijk tijd geven om te gaan piekeren. Voor 's nachts: VSM heeft rustgevende slaaptabletjes: dormiplant, die je tijdens de zwangerschap gewoon kunt gebruiken. En verder: focussen op alle leuke dingen van de echo: je weet straks ws het geslacht van je kindje, je hebt weer even de kans om het rond te zien zwemmen, enz enz Succes vanmiddag!
thnx nog 2,5 uur voor dat we gaan. zit echt de uren vooruit te kijken.ik wil het gewoon voorbij hebben. stom 4 weken terug hebben we nog een echo gehad en die was goed en nu druf ik nergens meer vanuit tegaan
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor als je al zoveel goede echo's hebt gehad dan zal het best goed komen allemaal. Succes en probeer er ook een beetje van te genieten.
het is goed gegaan geen zichtbare afwijkingen maar omdat de navelstreng 2 vaten heeft moet ik toch door voor een guo. wat het is weten we nog steeds niet. het liet het niet zien! wel een vermoeden door echoscopiste en gynn maar geen zekerheid. dus hopen dat het volgende week tijdens de guo goed te zien is.