Hallo dames. Wie heeft dit nog meer gehad? Ben nog niet helemaal gerustgesteld. Bij 11+2 echo bewoog de baby niet. En nu bij de 15+2 weken echo nog steeds niet. Heel even bewogen en weer stil! Wie herkent dit? Maak mij toch wel zorgen. Volgende week pretecho met 16 weken. Onze dochter was altijd aan het bewegen en druk etc, vandaar mijn angst. Xx
Onze baby lag erg stil bij de 8 wkn echo en 12 wkn echo. Maar bij de 20 wkn wel vrij beweeglijk. En nu voel ik de baby ook echt flink bewegen hoor! Houd in gedachten dat het maar een momentopname is. Misschien lag je baby net lekker te slapen, terwijl je dochter misschien wel wakker was.
Ik hoop idd dat de baby beide keren sliep. het is me gewoon wat toevallig. Hoop dat de baby volgende week wat meer actie onderneemt. We willen graag het geslacht weten dus een beetje beweging is niet erg!
Die van ons lag te lounchen bij de termijnecho en bij 16 weken en bij 20 weken ook niet erg actief. Maar ik voel t kindje al een aantal weken en vandaag was t ook lekker bezig. Komt vast goed.
Hier pas voor het eerst beweging gezien rond 14 weken. Daarvoor lag ze bij elke echo doodstil, wat ik ook eng vond. Maar volgens de gyn maar een momentopname, het hartje klopte goed en de groei was ook in orde. Het bewegen komt vanzelf!
Hier ook behalve soms met t hoofdje na achter.. ze had dr handje achter dr hoofd. .echt een dametje met koppie zo na achteren verder deed ze weinig haha. Mn oudste ook hoor die bewoog met 13 weken veel ( kreeg extra echo vanwege bloedverlies) en verder niet echt zien bewegen haha. Laatst toevallig een groei echo zelfs daar niet op nja die ging ook wel erg snel
Hier ook een rustig kind. Zoon ligt altijd rustig stil voor de echo. Dochter daarentegen was altijd in beweging. Het duurde soms ook lang voor de echoscopiste de metingen kon doen. We hebben 1 keer 10 min moeten wachten om de flow van de navelstreng goed gemeten te krijgen. Bij zoonlief was dat allemaal zo gebeurd. Die is nu in mijn buik ook een stuk rustiger als zijn zus was.
Hier heeft het op de echo van 9 en 10 weken wel flink bewogen, wel kort. De verloskundige vertelde erbij dat die kleintjes het bewegen nog maar kort volhouden omdat de spiertjes nog zo onder ontwikkeld zijn. Dus denk inderdaad dat wij dikke mazzel hebben gehad dat het beide keren aan het dansen was. Maar bij onze echo's vullen ze iedere keer een lijstje in, als scoring zeg maar. Of er hartactie is, hoe de bewegingen zijn, hoe groot het is etc. Doen ze dat bij jou niet? Als het niet goed zou zijn zouden ze dat gezien hebben. Probeer je niet te veel zorgen te maken!
Mijn zoontje was ook altijd vrij rustig op de echo's. Het is ook rustig jongetje gebleken (nu bijna 5)
Jawel uiteraard. Hartje klopt gewoon goed en regelmatig. Mijn baarmoeder zit op een hoogte waar hij hoort te zitten. Bewegingen heeft hij/zij nog niet echt gemaakt en of ze dit bijhouden weet ik eigenlijk ook niet. Ook groeit de baby prima. Ze heeft hest lang gekeken eergisteren, maar helaas. En volgens mij ligt de placenta ook nog voor dus misschien voel ik het ook nog wel later Ik zie wel een hoop rustige jongens voorbij komen
Tja, mijn eerste zoontje zagen we trampoline springen tijdens de 12 weken echo... Onze dochter was ook altijd stil tijdens een echo, dat viel mij ook op omdat ons zoontje altijd zo actief was (wat nu ook een rustig kind is hoor). Vond dat ook vreemd waardoor ik het aan mijn man vertelde dat het me niet lekker zat.... en ja tuurlijk is het een moment opname en stond er maar niet al te veel bij stil. Maar nu achteraf.... aangezien ze dus een ernstige hartafwijking bleek te hebben wat we bij de 20 weken echo zagen, vraag ik me dus wel af of ze misschien daarom niet zo actief is geweest. Maar goed, we zullen het nooit weten want het had ook een rustig kindje kunnen zijn... Onze derde nu is namelijk ook weer actief tijdens echo's en is alles goed. Maarja, het blijft natuurlijk gissen en tja wat doe je met verhalen die je hier leest... alles kan, dus ik zou het proberen los te laten want eigenlijk heeft het weinig nut ervaringen te lezen die je misschien nog meer ongerust zouden kunnen maken.
Nou hier een rustige dame hoor!! Met 9 weken een inwendige echo gehad. Toen bewoog ze niet. Moest zelfs gaan kuchen omdat ze net verkeerd lag maar helaas... 11 weken opnieuw echo uitwendig nu. En madam bleef weer stil liggen. 20 weken echo bewoog ze af en toe. Maar nog niet heel veel. 2 dagen voor de echo voelde ik haar pas door een voorliggende placenta. Met 23 weken hoge bloeddruk klachten dus extra echo. En ons meisje lag weer doodstil. Ik wist dat ze nog leefde want had haar 10 minuten daarvoor gevoeld, maar dit was echt doodeng. Na een uur hebben ze weer gekeken en toen was ze eindelijk een keer goed wakker. 28 weken voelde ik weinig leven dus voor ctg naar het ziekenhuis, ze konden haar niet vinden met het ctg apparaat dus een echo om te kijken hoe ze ligt. Ze bleek met haar hoofd naar boven en kont naar beneden te zitten dus eigenlijk. En ook nog Es' met haar rug tegen mijn buik. Dus het klopte dat ik niks voelde. Met die ctg die we toen gehad hebben hebben we voor het eerst veel beweging gezien. Er is fan een groen balkje wat het aantal bewegingen laat zien. 40% van de bewegingen voelde ik niet eens. Met 29 weken weer een echo en ctg gehad omdat ik opeens weet een hoge bloeddruk had. ( heb er een verleden mee) En ook toen weet tijdens de echo weinig beweging en tijdens de ctg ging ze weer los en dit keer lag ze goed dus voelde ik het ook😁 Vanaf 30 oktober sta ik onder controle van de gyn ivm mijn verleden. Vanaf dan gaan ze elke week weer kijken met een echo. Ik zie er nu al naar uit hahah. Maar hier dus hetzelfde. Weet dat het je verschrikkelijk onzeker maakt en dat je gaat twijfelen of het wel goed zit. En een reactie zoals bovenstaand met die hartafwijking is dan ook niet echt geruststelend. Ik was ook heel bang dat er iets mis was omdat ons meisje zo rustig was. Maat gelukkig hebben ze niks kunnen vinden. Laat je niet gek maken!! Wat mij op de been hield was de gedachte ik heb geen kramp en geen bloed dus alles is nog ok. Stel dat het niet ok is. Heb je daar toch geen invloed op. Sterkte en kop op! Komt goed!!