mijn laatste menstruatie begon op 27 sept. j.l. Sinds een paar dagen heb ik gevoelige borsten, maar niet pijnlijk. En als ik mijn buik inhoudt voel ik me raar in de onderbuik. En ik ben niet misselijk, moet je dit zijn? Ik heb nog geen zwangerschapstest gehaald, wil hier nog mee wachten, om teleurstelling te voorkomen.
Ik zou ook even testen. Dan weet je het in ieder geval zeker. en als je het dan nog niet vertrouwd een paar dagen later nog effies eentje doen.
ff een testje doen.... Misselijk hoef je (nog) niet te zijn, het kan ook nog later komen. laat je het weten?
Kwaaltjs zeggen vaak zo weinig. Kan door menstruatie of zwangerschap komen. Testen is de enige manier om er achter te komen, succes!
ik heb net een test gedaan en die geeft aan dat ik zwanger ben. Morgen ga ik voor de zekerheid nog een keer een test doen.
Gefeliciteerd! Je mag natuurlijk nog een testje doen, maar je kunt er behoorlijk op vertrouwen dat je zwanger bent.
Ik kan het bijna niet geloven maar de zwangerschapstest is echt positief, na 2 keer gecontroleerd te hebben. Omdat ik niet weet hoelang mij cyclus is, omdat ik mij daar nooit mee bezig heb gehouden, weet ik niet precies hoever ik ben. 27 September was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Kan iemand mij nu vertellen wanneer ik het beste naar mijn huisarts kan gaan? Ik hoorde dat je pas na 12 weken naar de verloskundige gaat, dus wil ik ook niet te vroeg bij mijn huisarts aankloppen. Ik wil ook niet bij de huisarts de teleurstelling meemaken van ineens een negatieve test!
Mariska, gewoon een verloskundige opbellen en een afspraak maken. Ik had mijn eerste afspraak bij 9,5 week, en heb gebeld toen ik 2 dagen wist dat ik zwanger was. De meeste huisartsen doen niet eens meer een test. En wat je ook even kunt doen is bekijken of je met moeders voor moeders wilt meedoen. Die komen al vanaf 6 weken. Gefeliciteerd nog he.. Groetjes Daphne
Inderdaad, gewoon de verloskundige bellen. Je hoeft niet langs te gaan bij de huisarts. En zowel de huisarts als de verloskundigen vertrouwen op de test die jij hebt gedaan. Tegenwoordig heb je de eerste afspraak al wat eerder, omdat de verloskundigen graag van jou willen weten of je een prenataal onderzoek wilt. Ik ben nu zwanger van de derde en belde pas na 8 weken en moest toen binnen een week langs komen. Als je altijd elke 4 weken ongesteld bent, dan ben je waarschijnlijk rond 4 juli uitgerekend (40 weken verder = +/- 9maanden en 1 week).
Ik heb vanmorgen de verloskundige gebeld om een afspraak te maken. Ben nu 6 weken en 1 dag zwanger. Heb een afspraak op 23 november. Huisarts hoef je inderdaad niet te bellen, mag wel als je vragen hebt. Maar ip ga je naar verloskundige rond de 9 a 10 weken (zo is het bij ons)