Geen hartje gehoord bij verloskundige

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Pien39, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien39

Pien39 Lid

26 mei 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft er ervaring met het volgende?

Vorige week was ik met 13+2 bij de vlsk en zij kon het hartje niet horen. Met 12 weken een goede echo gehad, inmiddels de 3e. Echoscopiste vertelde al dat mijn baarmoeder achterover gekanteld ligt waardoor alle echo's ook inwendig moesten. Moet nu as. donderdag weer naar de vlsk om te kijken of ze het dan hoort. Zij zei ook al dat ze direct voelde dat de baarmoeder achterover ligt. Wil me geen zorgen maken maar af en toe bekruipt me toch de onzekerheid..... Hebben meer mensen dit meegemaakt?

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ja bij 12 weken (had toen al 2 echo's gehad) kon de vk het hartje niet vinden, met de woorden ach het is nog heel vroeg om zo het hartje te horen wilde ze me naar huis sturen.

Heb toen gezegd dat ik een echo wilde omdat ik al eerder een miskraam met 12 weken had gehad.
    Kon me niet schelen wat de uitslag van de echo was maar ik wilde het gewoon weten.

Toen is er een andere vk opgetrommeld en die heeft een echo gemaakt waarop een heel druk bewegend kindje te zien was (vandaar dat ze het met de dopler niet te pakken kon krijgen.)

Groetjes Anita

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat ik ook gelijk om een echo gevraagd zou hebben. Misschien morgen even bellen of je toch niet eerder kan komen? Waarschijnlijk is er niks aan de hand, maar ik kan me voorstellen dat je niet zo lang in spanning wilt zitten!

4. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Ja, op controle bij de vk met 12 weken en 5 dgn. Ook het hartje niet kunnen vinden.
    Voor alle zekerheid heeft ze me doorgestuurd naar het zkh voor een echo. Super beweeglijk kind te zien.

Het kan zijn dat het kindje naar beneden is " geschoten" in je baarmoeder.

Succes!

5. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Bij mij kon de verloskundige met 13 en met 17! weken het hartje niet vinden. wle iedere x een echo gehad en alles was goed met het beebje!

Liefs Ylona

6. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hier met 12 weken en 3 dagen bij de vk voor controle. Baarmoeder naar achteren gekanteld en placenta aan de voorkant. Geen hartje te vinden. 1,5 week daarvoor een goede 12-weken echo gehad. De vk heeft mij geen moment laten denken dat het niet goed zat en 2 weken later mocht ik 's ochtends even langskomen om nogmaals het hartje proberen te vinden. Ik heb me er eerlijk gezegd geen moment druk om gemaakt. Ben 2 weken later weer gegaan en hoorde bij 14+3 pas voor het eerst het hartje kloppen.

Het gebeurt echt veel vaker en ik zou echt niet gelijk van het ergste uitgaan hoor!

7. Pien39

Pien39 Lid

26 mei 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Het heeft me gerust gesteld te lezen dat het eigenlijk bij jullie allemaal goed was.
    As. donderdag ga ik weer heen en hoop dat ze dan het hartje hoort.

Zo niet, dan vraag ik wel om een echo omdat we het weekend op vakantie gaan en ik wil eigenlijk niet met een ongerust gevoel weg.

8. Alita

Alita Niet meer actief

het eerste wat ik dacht waarom geen echo?
    Laat ze jou nu zo in onzekerkheid zitten?
    Vndt het eigenlijk schandalig dat ze je laten zitten zo....

9. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    mee eens!

Bij mijn schoonzusje hadden ze met 12.3 een echo gemaakt. Alles prima in orde! Bij 12.5 controle en geen hartje.. Meteen echo gemaakt en waarschijnlijk was het kindje net overleden.

Je wilt toch weten waar je aan toe bent, lijkt me.

10. Alita

Alita Niet meer actief

ja ik vindt het absurd eigenlijk hoor.....

11. Sabrin

Sabrin Actief lid

12 nov 2009
    112
    0
    0
    zuid holland
    Ik heb vorige week echo gehad met 13.5 weken. Ze voele meteen dat mijn baarmoeder gekanteld naar achteren lag. Het duurde echt even voordat ze het hartje kon horen. Pas nadat ze een tweede keer een klodder gel op het apparaatje deed en na wat drukken en zoeken hoorden we een hartje. Was wel een beetje schrikken maar het kan er wel aan liggen. Hopelijk is dat de enige verklaring bij jou en is alles ok.

grtjs,

12. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Bij mij hetzelfde verhaal. Baarmoeder lag naar achteren gekanteld en ze konden het hartje niet vinden. Gelukkig was alles gewoon goed en nu kunnen ze het wel vinden.

Maar als je echt twijfelt, gewoon vragen om een echo. Het is niet nix, zwanger zijn, en ze zijn er ook om je twijfels weg te nemen.

13. linde90

linde90 Niet meer actief

Bij onze vk zeggen ze van te voren al dat het met 12 weken nog heel erg vroeg is om een hartje te horen, meestal is het pas rond de 14 weken wat beter te horen, met 12 weken is je baarmoeder ook nog maar net boven het schaambeen.
    Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was, en hoop voor je dat je het snel te horen krijgt...

14. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    TS had controle bij ruim 13 weken. Dan hoor je wel wat te kunnen horen. Tenzij je het natuurlijk niet vinden kan.

15. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Ik vind het niet echt belachelijk. Als ze nou een paar weken moet wachten, maar ze mag donderdag al terugkomen... Als ze dan nog niets hoort, kunnen ze haar toch altijd nog doorsturen? Ik zou me niet zo druk maken hoor; je hoort zo vaak dat ze het hartje niet kunnen vinden.

16. Alita

Alita Niet meer actief

zou jij nu niet heel erg ongerust zijn dan...:(
    is meestal erg makkelijk praten als je het niet zelf bent maar nog meer dan een week wachten vindt ik erg lang hoor...;)

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Susy ik vind het knap hoor dat je je dan geen zorgen zou maken.

Bij mijn eerste zwangerschap maakte ik mij ook geen zorgen, en dat irritante stemmetje dat steeds zei als het hartje maar klopt, ach dat drong ik wel weg.

En dan ben je eindelijk 11 weken en dan is er niets, helemaal niets, geen hartje en geen kindje (nou ja wel een kindje maar dat was met 5 weken al gestopt met groeien)

Dus toen ik met Kinley op de tafel lag en ze geen hartje kon vinden scheet ik de bekende 7 kleuren.
    Gelukkig had ik een vk met eigen echoapparatuur dus na een kwartiertje wachten kreeg ik al een echo.
    Nou dan duurt een kwartier lang en TS moet nog veel langer als een kwartier wachten.

Groetjes Anita

18. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Bij mij ook bij 13 weken nog niks te horen. Een week later met 14 weken een mooi hartje gehoord.

19. littleladybug

Sorry ik heb het verkeerd gelezen:). Ik dacht dat ze vandaag geweest was...nee idd langer dan een week wachten is echt slopend! Ik dacht al wat doet iedereen nou moeilijk over twee dagen;)
    Enne wat betreft spanning weet ik echt alles van hoor (angst bbz, bloedverleis en noem maar op...)! dus niet te gauw oordelen hoor;).

20. littleladybug

Ik kan me je reactie op mij indenken; Ik had het verhaal verkeerd gelezen;). Wil jou/ anderen/ ts niet kwetsen hoor! Sorry hiervoor:). Maar denk wel echt dat ze zich niet direct zorgen hoeft te maken omdat het vaker voorkomt. TS, Hoop dat je gauw uit je onzekerheid bent!

Liefs Susy

Deel Deze Pagina