geslacht geheim houden of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door silvana81, 18 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

geslacht geheim houden of niet

1. ja wij houden het geheim

2. nee iederen mag het weten

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik wilde het zooo graag zelf niet weten maar het is niet gelukt. Ik ben medisch en krijg best veel echo's en je kan er gewoon echt niet omheen...

Een van de VK's heeft met haar reactie het geslacht verraden, ze zette het ding op mijn buik, keek en trok het ding meteen weg. Ze vroeg of we het geslacht wisten en ik zei dus nee, zei ze dat ze het al had gezien. Tja, het was echt zo kort, dat kon enkel een jongen zijn. Toen was het niet leuk meer om het voor 80% zeker te weten en bij de volgende echo hebben we dus zekerheid gekregen. Dit kind is echt een exhibisionist want tot nu toe gaat het elke keer weer zo!!!

Wij houden nu verder wel vast aan het plan, ook omdat onze moeders eigenlijk liefst een kleindochter willen. Als ik het nu vertel dan zijn ze teleurgesteld terwijl dat wel zal meevallen als het bij de geboorte een jongetje blijkt.

2. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Bij onze oudste dochters wisten wij het wel, maar iedereen verteld dat we het niet wisten.

En nu bij de derde mag iedereen het weten. Vooral omdat we al 2 grotere meiden hebben van 7 en 9 die het weten en waarvan we verwachten dat het te moeilijk is om dit geheim te bewaren.

3. Vivianne

Vivianne Lid

6 aug 2015
    48
    0
    0
    Wij houden het ook geheim. Iemand schreef hierboven dat je misschien dan beter niet kunt vertellen dat je het weet. Dat lijkt me achteraf wel wat ;).

Met het kamertje en ander spullen wel lastig. Ik heb het in een doos op zolder. Hoe doen jullie dat? 😄

4. Bebis

Bebis Actief lid

3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Wij zullen het wel vertellen aan de naasten zodra we het weten. Zelf ben ik een flaptuit en zou het anders toch niet volhouden :D Lijkt mij ook handiger als je eventuele spulletjes e.d. krijgt van de opa's en oma's, dat mag van mij best geslacht gericht zijn...

5. Babystew

Babystew Niet meer actief

Als deze zwangerschap goed blijft gaan willen we het een verrassing houden. Ook voor onszelf overigens ;)

6. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ze mochten er gewoon niet komen. :p

7. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Dat is trouwens de eerste vraag die iedereen die nu 'ziet' dat ik zwanger ben, stelt: weet je wat het wordt? Ik heb gemerkt dat als je zegt 'nee we laten het een verrassing' mensen ook niet meer gaan raden en het daarbij laten zitten :D

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Het is zelfs geheim voor onszelf :D, de eerste keer ons ook laten verrassen tot bij de bevalling. Nog een paar weekjes... Ben nu wel weer erg nieuwsgierig

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Bij ons mag altijd iedereen het gelijk weten. Vind ik veel makkelijker en praktischer.

10. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wij gaan het ook iedereen vertellen. Lijkt me gewoon veel makkelijker voor jezelf. Ik denk dat ik het al moeilijk genoeg ga vinden om de naam straks geheim te houden.

Ik denk inderdaad als het het geheim wil houden voor anderen dat je dan beter kan zeggen dat je het zelf ook niet weet want anders gaat iedereen gissen of op je letten of je je niet verspreekt.

11. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij onze eerste zwangerschap wilden we het zelf ook al heel graag weten en hebben het ook toen vertelt aan iedereen. Vond het ook niet nodig om het geheim te houden. Ik zie het meer als verrassing voor onszelf en niet voor familie en vrienden. Dus als wij het al weten, dan mag de rest het ook weten.
    Voor nu ben ik wel aan het twijfelen of ik het geslacht al wil weten of niet. Tuurlijk het heeft zijn voordelen als je het vooraf al weet, maar nu lijkt het me ook wel wat hebben om het niet te weten. Maar heb nog wel even om daar over na te denken:D.

12. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Eh, een meisje zie je net zo snel als een jongen hoor...

13. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Wij hebben het bij beide verteld :D

14. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Bij de eerste wisten wij wat het geslacht was verder niemand.
    Ik vond het geweldig dat iedereen aan het gissen was. 1 blauw iets en hoppa een jingen, 1 roze is en hoppa gedachte verandert nee toch een meid.

Dit keer doen we het precies hetzelfde. Niemand komt het te weten laat ze maar weer lekker raden.

Onze babykamer is neutraal dus daar kunnen ze niets aan zien.

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij wilden het geslacht niet weten. Aan de ene kant omdat dat het enige was wat nog een verrassing kon zijn, aangezien we ICSI gedaan hadden waarbij alles al bepaald en gepland was. Aan de andere kant, omdat vooral mijn man het nooit geheim zou kunnen houden en zich zo zou verspreken.

Hadden we er wel voor gekozen om het geslacht te weten, dan hadden we dat niet aan anderen verteld. Ik vind zelf dat er een stukje verrassing mist als je alles van tevoren al vertelt. Het wachten en speculeren is juist zo leuk.

16. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier hetzelfde eerste wisten we het geslacht ook. Omgeving btw niet. Nu 2e zwangerschap weten we niet wat het word, ook super leuk om eens mee te maken, maakt het toch echt wel spannender! Maar echt ook zooooo nieuwsgierig, kan niet wachten.

Ik het eens gehoord, als je het geslacht weet ben je zwanger weet je het niet ben je in verwachting... Vond ik passend :)!

Deel Deze Pagina