vriend bij de bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bar, 11 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    wil jullie vriend/partner/man zbij de bevalling zelf zijn?
    Mijn vriend die kan er dus echt niet tegen en wil niet in de kamer zijn als het eenmaal zo ver is. We zaten net even op tv te kijken, maar hij wrd er helemaal niet goed van..
    Hij kan er echt niet tegen, niet tegen bloed enzo, niet tegen de medische taal en termen.. Hij word er gewoon al beroerd van als ik het woord ruggeprik zeg ofzo..
    Dus mijn mannetje wil er niet bij zijn als ik moet gaan bevallen enzo.. Wel vlak bij hoor, maar niet naast me..

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Die van mij wilde ook liever op de gang staan. Maarre: echt niet hoor. Tenslotte kon ik ook niet op de gang gaan wachten. Ik vind persoonlijk dat je dit met z'n tweeen moet doen. Je hoeft niet recht t geboortekanaal in te kijken, maar je moet je partner wel bijstaan in de bevalling. Ik had het zonder mijn mannetje ook niet kunnen doen.

3. Niet meer actief

mijn man heeft daarin niet zoveel te willen eigenlijk. Hij zorgt maar dat ie erbij is! Samen uit samen thuis hoor!

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Vind je dat niet jammer?

5. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    ja hij vind het ook jammer. maar hij kan er gewoon niet tegen.. Hij word er niet goed van. Hij word echt helemaal niet goed van die termen enzo. En dat gepuf enzo.. en al helemaal niet van een baby als die eruit is met bloed enzo
    Hij kan er niet tegen en daarom wil hij er niet bij zijn.. Ik zelf zou niets liever willen en ik baal er echt wel van. Maar ik ga hem niet tegen zijn zin in erbij laten zijn..

6. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Ehm mijn partner MOET erbij zijn
    (al moet ik hem aan mijn bed vastbinden)
    waarom... omdat ik vind dat dat wel het minste is wat hij kan doen...

samen uit samen thuis ofzoiets hihi

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Mijn man is er wel bij geweest..en zo hoort het ook vind ik! Je verwacht samen je kindje toch?

8. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Mijn man wou ook echt niet. Hij was dus ook bang dat hij het niet zou trekken. Uiteindelijk is hij er gewoon bijgeweest, heeft hij fantastisch geholpen en wil hij er de volgende keer weer bij zijn. Is het niet gewoon plankenkoorts?

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    :confused:

idd de mijne moet.. hahahaha

10. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    nee het is aboluut geen plankenkoorts en ook niet iets dat hij niet wil.. Hij wil er wel bij zijn en vind het ook jammer dat het niet kan. Maar hij kan er niet tegen. Ik denk dat al zou hij op de kamer staan dat ie een tijltje nodig heeft en 10 seconde later knock out ligt...

11. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Mmm. Lastig. Ik denk eigenlijk dat hij meer kan op dat moment dan hij nu inschat. Heb dat al vaker gehoord van mannen die dachten dat ze het niet aan zouden kunnen. In de Tunesische cultuur is het namelijk ook abnormaal om er als man bij te zijn. Maar ja, als ze met een NEderlandse trouwen hebben ze dan niet zoveel keus meer. :evil: Waren ook allemaal van die mannen die zeiden dat ze nergens tegen konden. Waarop probeert je vriend het niet gewoon? Als het dan niet lukt, dan houdt het op.

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hij hoeft toch niet te kijken? blijft hij met zijn hoofd richting jou staan en rug naar de onderkant

13. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik vind het eigenlijk nogal raar. Hij kan het toch op zijn minst proberen?

Om bij voorbaat al te zeggen: Ik trek het niet....
    Hij mag niet klagen, want jij bent degene die al het zware werk mag doen!

Ik zag ook tegen de bevalling op. Maar ik kon toch ook niet zeggen: ik trek het niet, dus ik ben er niet bij...?

Dan kijkt hij maar niet! Maar hij kan er wel zijn voor jou! Desnoods met oogkleppen op!

14. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    ja, maar het gaat ook niet alleen om het zien van dingen, maar ook om bepaalde termen.. Als het maar iets met medisch te maken heeft word hij er al eng van. Op tv ook. als ik het woord ruggenprik zeg word hij helemaal niet goed..

15. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    die van mij moet er ook bij zijn. al doet ie zijn ogen dicht dat maakt mij niet uit als hij er maar is. ik kan niet weg dus hij ook niet

16. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    hij wil er ook wel zijn voor me, dat is echt het probleem niet.. maar hij zegt dat hij het niet kan..

17. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Inderdaad hij kan het toch proberen, misschien krijgt ie er later wel spijt van dat hij het niet eens geprobeerd heeft..

en tja dan maar een teiltje erbij of knock-out gaan,
    (lijkt me minder erg dan wat jij moet doorstaan tijdens een bevalling)

maar dan heeft hij het iig geprobeerd...

18. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Hij wil er wel zijn, maar hij kan het niet, zegt hij.

Heeft hij al eerder een bevalling meegemaakt dan?

19. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    nee haha..
    het is denk ik ook het hele idee erbij.. en als het kindje er dan uit is en onder het bloed zit enzo.. dat soort dingen.. denk ik..
    maar hij zegt ook niet veel erover. hij zegt alleen ik kan het niet en ik zal heu niet de eerste zijn die er niet bij wil zijn

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Als jij het niet erg zou vinden dat hij in de kamer er naast zit, wat maakt t dan ook uit toch? Als hij t echt niet denkt aan te kunnen.. Laat hem ook in zijn waarde. Ik vind zoiets vreemd als men zegt samen uit samen thuis oid. Hij geeft t eerlijk aan t heel moeilijk te vinden, nou basta dan toch?

Deel Deze Pagina