Trouwen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Moosje, 13 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moosje

Moosje Actief lid

26 nov 2006
    114
    0
    0
    Zeeland
    Hallo,

Hoop dat jullie me goede raad kunnen geven....kom er namelijk zelf niet meer helemaal uit!

Vorig jaar september heeft mijn vriend gevraagd met hem te trouwen. GRAAG! We hebben toen de datum van 14-09-2007 geprikt! Nu ben ik 4 weken zwanger, dus dat zal betekenen dat ik, als alles goed gaat, ik in september met een dikke buik zal rondlopen. Mn jurk is al besteld en komt begin maart binnen.
    Nu dachten we de bruiloft te verzetten naar eind april, maar dat is allemaal wel erg kort dag en dan moeten we natuurlijk het geluk hebben dat t stadhuis, band, feestlocatie etc ook allemaal op die dag kunnen. Dus eigenlijk voel ik er meer voor om de bruiloft uit te stellen!

Zijn er meer meiden die met dit dilemma hebben gezeten en hoe hebben jullie dat gedaan zo'n hele dag trouwen met een kleine?

Liefs, Moosje

2. Female

Female Niet meer actief

Zo te lezen zijn jullie van plan het heel groots aan te pakken. wij gaan dat iets minder groot doen, maar ik ben 31 weken als we trouwen. vorige week een jurk gekocht die goed past en met wat extra ruimte ;) ... pas 2 wk voor de trouwdag gaat mijn moeder hem vermaken...

Wij hebben vandaag officieel de datum vastgelegd, 31 maart trouwen we. eind april, dan heb je toch nog ruim 2.5 maand? Is best veel tijd vind ik....

iig succes ben benieuwd hoe jullie het gaan doen!

3. polman

polman Actief lid

14 jan 2007
    138
    0
    0
    ALs het te verzetten is, zou ik het wel snel vieren.
    Eind april klinkt mij ook niet als heel kort dag hoor.
    Gewoon even alle partijen langsbellen en vragen wat er kan.
    Je kunt ook kijken of er in mei nog plek is of mischien een andere band/feestlokatie ofzo.

4. Mama007

Mama007 Niet meer actief

toen wij besloten te trouwen zijn wij ook binnen 2,5 maanden getrouwd. Was niet echt kortdag. Gewoon alles even nabellen of er plek is en het is dan zo geregeld. Ik vond die 'korte' tijd in elk geval geen belemmering voor deze prachtige dag!
    Succes

5. augustus

augustus Niet meer actief

Ik werk zelf bij een partycentrum waar je kan trouwen. En ik zie het vaak gebeuren dat men toch de bruiloft verzet naar veel eerder.

Op zich erg leuk en speciaal toch. Hoef je ook niet zo lang te wachten..

6. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik zou het vanwege het erkennen van het kindje enz naar voren schuiven. Scheelt een hoop gedoe.
    Nu is april niet DE trouwmaand dat zijn toch meer juni/juli/september dan is het overal topdrukte. Dus ik zou gaan bellen naar de mogelijkheden.

7. Niet meer actief

Wij zouden in aug. 2000 trouwen, maar toen ik zwanger bleek, hebben we het eerst maar uitgesteld (ook jurk was al gekocht, etc.).

Uiteindelijk zijn wij sept. 2002 toch getrouwd (met een dochtertje van 2,5 en 1,5 jaar).

Wij hebben er nooit spijt van gehad dat we gewacht hebben en de kinderen vinden het nu machtig mooi om de trouwfoto's van toen te bekijken, vooral omdat ze toen nog zo klein waren.

gr. Naja

8. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Wij gaan in juli trouwen als het goed is, dan is de kleine al 4 maanden. Op zich heeft dat ook wel wat. Het ging allemaal veels te snel om dat nog voor de geboorte te regelen, we hebben net een nieuw huis gekocht en anders was het een beetje te veel van het goede geweest. Dus stellen wij het ook uit.... :)

9. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Je kan alle betrokken partijen eerst nabellen of ze eerder kunnen, optie erop en als alles eerder blijkt te kunnen kan je het gewoon eerder doen.
    Lijkt mij ook makkelijker met erkennen achternaam etcetc en zo wie zo ook wel heel lekker dat je gewoon nog even lekker kan genieten van je trouwerij en feest en zo terwijl je je niet druk hoeft te maken om je kind(eren)

10. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    Wij hadden onze dag ook al vastgelegd bij gemeente voor 20-05-2005. Ik bleek na het kopen van de jurk ook zwanger te zijn.
    Wij hebben besloten om de dag gewoon door te laten gaan. Ik was precies 30 weken op onze trouwdag. We hebben niets gelaten en de dagplanning precies gelaten zoals hij oorspronkelijk was. Mijn jurk is volledig verbouwd tot een dikke buiken jurk en dat was heel speciaal.

Precies 10 weken later werd ons zoontje Merijn geboren! Dus een hele bijzondere periode voor ons geweest.

Als alle betrokken partijen kunnen dan kun je het vervroegen, zwanger trouwen vond ik achteraf gezien heel speciaal. Maar als je het liever uitstelt.. Ik ben alleen zo bang dat wanneer je het uitstelt en met alle uitgaven die een kindje met zich meebrengt dat het trouwen er dan niet van komt.

11. Moosje

Moosje Actief lid

26 nov 2006
    114
    0
    0
    Zeeland
    Nou, toch maar besloten om de bruiloft eerder te doen...vrijdag 13 april! Hahhaha! Wel apart om op vrijdag de 13e te trouwen!

Gelukkig hadden we al best het een en ander voorbereid, daar plukken we dus niet de vruchten van!

Morgen onze ouders vertellen dat we zwanger zijn! Spannend!

Liefs, Moosje

12. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    ff offtopic, maarre.....Wat leuk vrijdag de dertiende! :) Ik ben vier jaar geleden ook op vrijdag de dertiende (juni) getrouwd! Het was een superdag, met superweer. Heel veel plezier enne...volgens mij brengt het geluk! ;)

13. marjelleke

10 sep 2006
    81
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij hebben de bruiloft naar voren geschoven, in eerste instantie zouden we op 30 maart gaan trouwen, maar we zijn nu op 12 januari getrouwd. Ik weet dat januari een minder gewilde maand is dan april of mei, maar ik denk wel dat je het nog best kunt regelen. Wij zijn er samen een middag voor gaan zitten en bellen en eigenlijk alle grote dingen zoals stadhuis, band en zaal waren toen geregeld! Ik wens je in ieder geval veel plezier en een geweldige trouwdag toe!

14. Niet meer actief

Wat gaaf zeg vrijdag de 13e is mijn geluksdag meestal, iets wat je altijd zal onthouden als extraatje hihi, in elk geval een hele fijne dag gewenst!

15. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hopelijk kan je alles nu nog rond krijgen van wat je al eerder had gepland! Ik zou het huwelijk ook naar voren schuiven al was het maar omdat alle juridische zaken wat de baby betreft makkelijker zijn als je getrouwd bent.........maar ja, je kan dan dus niet drinken op je eigen huwelijk :)

16. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    wij trouwen 7-7-7. Ik ben dan 30 weken zwanger, de trouwdatum stond al vast voor ik zwanger werd. We wisten dat dit zou kunnen gebeuren en ik wil de bruiloft er niet voor verzetten, ik vind 7-7-7 een bijzondere datum. Ookal loop ik dan met een dikke buik rond. Het is niet anders. We bijzonder om de 2 mooiste dagen van je leven zo vlak achter elkaar te hebben. De huwelijksreis laten we wel nog open staan, misschien dat we gaan camperen ofzo, maar dat ligt heel erg aan mijn conditie tegen die tijd.

Deel Deze Pagina