Wat is het nou

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mamabeer17, 23 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamabeer17

20 dec 2007
    46
    0
    0
    student
    maastricht
    Mijn vriend en ik maken ons een beetje zorgen.

We gingen kijken naar meer kans op zwangerschap.

Op de ene sites vind je dat hij niet te veel zaadlozinge moet hebben (niet elke dag) , dus beetje opsparen.
    Op de andere site lees je weer dat 1 a 2 keer per dag moet, en opsparen niet goed is :S

We snappen hier echt helemaal niks meer van en worden gek.
    Wat zijn nou echt de GOEIE dingen om eerder zwanger te worden, of in ieder geval meer kans. (liefst meer/alle dingen, niet alleen die van mijn vraag)

Hopelijk weet iemand het.

2. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Om de dag voor de gemiddelde man moet goed zijn. Sommige mannen met 'slecht zaad' hebben er meer aan om op te sparen, of juist elke dag een zaadlozing te hebben. Maar voor de gemiddelde gezonde man is 1 keer in de twee dagen perfect.

Succes met proberen!

3. Mamabeer17

20 dec 2007
    46
    0
    0
    student
    maastricht
    Oke dankjewel :)
    Iemand andere mening hierover en/of meer tips :) ?

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    hoi mamabeer,

Om je kansen te vergroten op een zwangerschap is het vooral handig om te vrijen op de dagen van en rondom je eisprong. Wanneer je eisprong is kan je achter komen door ovulatietesten of paar maanden achter elkaar je temperatuur op te nemen (s'ochtends voordat je op gaat staan) liefst elke keer rond zelfde tijd. Om de dag vrijen is prima hoor. Misschien is het een optie om na het vrijen even 10 min te blijven liggen zodat niet alles er gelijk weer uitloopt.

Heel veel succes in ieder geval. Denk ook dat je niet zo veel invloed kan hebben verder op het zwanger worden je moet ook mazzel hebben etc.

gr vruchtje

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Tipje;

zorg er vooral voor dat je er de eerste maanden niet teveel mee bezig bent! :D

Daarna kun je eventueel beginnen met je temperatuur bijhouden, ovulatietesten enz.......

Veel succes!

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Oh ja, zou het trouwens niet 1 a 2 keer per dag doen hoor!

Om de dag lijkt mij het beste...
    Maar vooral als je er zin in hebt :)

(Wij hebben het de maand dat het raak was trouwens maar 2 keer gedaan, waar 3 dagen tussen zaten.Dus het is sowieso ook een grote geluksfactor ;) )

7. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Ik zou zeggen gewoon doen hoe je het altijd doet, wij hebben ons ook niet gehouden aan al die regeltjes en wij zijn ook zwanger geraakt in de tweede ronde. Sta er niet teveel bij stil en heb er plezier in

8. Mamabeer17

20 dec 2007
    46
    0
    0
    student
    maastricht
    Ja maar het probleem is
    ik zie mijn vriend niet veel door zijn ouders.
    hij mag amper weg
    dus moeten we wel ermee bezighouden ivm de datums
    anders komt er nooit wat van he

9. hoe bedoel je? :rolleyes:

10. Mamabeer17

20 dec 2007
    46
    0
    0
    student
    maastricht
    Nou
    zijn vader zoekt steeds dingen waardoor hij niet weg mag.
    als hij maar 1 min te laat is ergens is er al de grootste ruzie.

daarom moet ik gewoon met datum kijken.
    want het kan niet elke maand gewoon wanneer we willen
    nog niet in ieder geval

11. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Lieve Mamabeer,

Elke dat is ook niet goed, gewoon zo rond je eisprong of het op het spontane aflaten gaan.

Ik snap dat je kinderwens hee groot is, maar als ik dan je verhaal in de lounge lees en hier, lijkt het me echt niet verstandig om nu te proberen. Hoe wil je een kind opvoeden, met een vader die niet weg kan om het minste geringste. Ik snap dit eerlijk gezegd niet zo.

Heel veel succes iniedergeval.

Elvira

12. Mamabeer17

20 dec 2007
    46
    0
    0
    student
    maastricht
    Direct als ik zwanger ben komt hij hier wonen
    en rond juni gaan we bij me ouders weg

13. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @mamabeer: kun je dan niet beter wachten met proberen tot juni, als je echt samenwoont? Ik heb zelf ook een poos bij mijn schoonouders gebivakeerd en hoewel wij direct in hebben geschreven voor een woning, duurde het toch nog ruim een jaar voor we iets hadden! En hoe lief mijn schoonouders ook zijn, ik moet er niet aan denken om hoogzwanger te zijn of te moeten bevallen of een kindje groot te brengen met hun om me continue op de vingers te kijken. Dat je je vast inleest is natuurlijk prima, maar wacht tot je er helemaal voor kan gaan! En niet half/half.
    Weten de ouders van je vriend eigenlijk wel dat jullie samenwoonplannen hebben? En weet je wel zeker dat als het puntje bij paaltje komt en je blijkt zwanger te zijn, dat je vriend zich idd los kan maken van zijn ouders? denk eraan: Als je daarvoor moet breken met je ouders, kun je ook niet op ze terugvallen als je ze nodig hebt. En neem maar van mij aan dat als je een kind krijgt het heel fijn is om van je ouders op aan te kunnen! (Al is het maar om eens in het half jaar een oppas te hebben voor een avondje!).
    Denk er nog eerst maar eens goed over na.

Succes!

14. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Op verzoek TS gesloten.

Deel Deze Pagina