10/3 moet ik naar de gynaecoloog. Dan wordt de 12-weken echo gedaan. Wat kunnen ze al allemaal zien dan? Welke vragen kan ik nog allemaal stellen? Ik heb nu al wat vragen over inentingen van kinkhoest, wat ik wel en niet mag eten, welke pijnstillers ik mag nemen, ... Alvast bedankt.
Googel eens op echo 12 weken 😉 Je kunt dan heel veel zien! Vraag gewoon wat dan in je op komt. Ik had ook geen specifieke vragen
Doet de gyn zelf de echo? Loop je bij de gyn? Dit soort vragen staan los van de echo. Hier worden deze echo's gedaan door een medisch echoscopist. De termijnecho is ervoor om je termijn vast te stellen en je kindje medisch te beoordelen. De vragen die jij hebt kun je stellen indien je dus door een gyn of vk wordt gezien. En staan overigens in iedere folder, boeken en op internet.
Kijk op YouTube even voor een echo, dat is veel duidelijker dan wij ooit kunnen utleggen. Je ziet een baby, alleen nog in klein formaat. De vragen die je nu wil stellen kan je allemaal opzoeken op internet. Qua eten zit je goed op het voedingcentrum en je vind bijsluiters van medicatie op internet en daarnaast ook bij de medicatie zelf. Bij deze; Wat kan ik wel en niet eten tijdens mijn zwangerschap? | Voedingscentrum (eten) https://www.zwangerschapspagina.nl/extra/zwangerschap/medicijngebruik-tijdens-de-zwangerschap/ (medicijngebruik) Kinkhoestvaccinatie voor zwangere vrouwen (kinkhoest) Als je alleen een echo hebt zijn dit denk ik niet echt vragen waar je je mee moet bezig houden. Ik zou dan meer denken aan; is de nekplooi goed. De vragen die je hebt zou ik tijdens een reguliere afspraak stellen eerlijk gezegd. Heb je nog geen intake gehad? Of een gewone check-up? Bij de vk krijg je dIt wel en staat de echo dus helemaal los hiervan. Uiteindelijk is het natuurlijk jouw echo dus doen wat goed voelt.