Te korte beentjes/ klein hoofdje (groeiecho 32 weken)

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Soezz, 13 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soezz

Soezz Lid

11 jul 2016
    57
    4
    8
    Zojuist te horen gekregen dat onze kleine een groeiachterstand heeft. Zijn beentjes en hoofdje zitten allebei op de p3, buikje op p20. Ik zoek me suf op internet, maar lees alleen verhalen waarbij óf het hoofdje te klein is óf de beentjes te kort zijn.

Zijn er meiden die zowel een groeiachterstand hebben gehad bij hoofdje en beentjes? Ik maak me uiteraard enorm veel zorgen en moet twee weken wachten op de volgende groeiecho...:x

2. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Hebben ze er verder geen uitleg of geruststelling bij gegeven?
    Ik kan er eigenlijk niks zinnigs over zeggen, sorry.

IsabelD vindt dit leuk.
  3. Soezz

Soezz Lid

11 jul 2016
    57
    4
    8
    Dankjewel voor je reactie. Helaas hebben ze er weinig over gezegd. 20 weken echo (GUO) was perfect. Dit is per toeval ontdekt en helaas kan niemand me er iets over vertellen.

4. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik zou gewoon eens bellen naar je vk of gynaecoloog en vertellen dat je meer duidelijkheid hierover wilt.
    Je kan uiteraard op internet gaan zoeken maar meestal vind je alleen maar negatieve verhalen terwijl er ook veel positieve verhalen zijn maar die worden minder vaak gedeeld ;)
    Dat zoeken zal je dus niet op je gemak stellen.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Was het een pretecho, omdat het per toeval ontdekt is? Wat was de precieze achterstand? Liep het buikje wel op schema? Zijn jullie zelf klein of juist heel lang? Hebben ze de placenta (flow) nagekeken?

6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Misschien was het een momentopname? Buikje/organen kreeg een groeispurt? Of zeg ik dan iets heel doms?

7. Soezz

Soezz Lid

11 jul 2016
    57
    4
    8
    Nee, het was (helaas) geen pretecho, maar is in het ziekenhuis ontdekt.

We zijn beiden wel klein (1.60/1.75), dat zou mee kunnen spelen. Achterstand is 2,5-3 weken voor het hoofdje en beentjes (en daarmee ruim onder de p10 lijn, p3 dus) en buikje heeft ruim een week achterstand (maar zit nog ruim boven de p10 lijn, p20). Wel is gezien dat de druk in de navelstreng veels te hoog is, maar dat zou de achterstand niet verklaren omdat dan juist het buikje achter gaat lopen, en niet zozeer de beentjes en hoofdje.

Ik heb gevraagd om meer informatie, maar verder dan afwachten op de echo komen we helaas niet...

8. daniellel

daniellel Lid

2 nov 2015
    28
    19
    3
    Ik heb ook iets soortgelijks gehad, beentjes en hoofddoorsnede (hoofdomtrek was wel iets beter bij ons) te klein, hoewel wat minder afwijkend als bij jou. Wel onder de P10, en het buikje ook ergens in de P20. Is het bij jullie de hoofdomtrek die afwijkt of (vooral) de hoofddoorsnede? Dat maakt wel verschil.

Ik ben zelf niet groot (1.62) mijn vriend gemiddeld (1.86) Onze dochter is volledig gezond geboren, iets kleiner dan gemiddeld maar groeit goed en omtrek hoofd past perfect bij haar lengte. :) Haar beentjes zijn iets korter dan gemiddeld, net als de mijne!

Bij mij was de navelstreng verder wel goed en het vruchtwater ook, dat kan wel verschil maken.
    Maar als jullie niet heel groot zijn dan kan dat het best verklaren! Probeer niet teveel te stressen en de volgende echo af te wachten. Misschien groeit hij gewoon keurig op zijn eigen lijntje en is er niks aan de hand.

Deel Deze Pagina