Geslacht onzeker en de datum ook.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kiki, 20 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hallo allemaal,

    vanochtend zijn mijn man en ik voor het eerst weer bij de gyn geweest (laatste loodjes komen eraan). Op de echo die er gemaakt werd zijn een paar dingetjes bekeken: grootte hoofdje is keurig 34w4d, buikje is zelfs 37w0d en het bovenbeentje is 35w5d. Kortom: we krijgen een kindje met een gewoon koppie, een dik lijfje en lekker lange benen. En dat is dan ook het enige wat we weten. Ohja, het gewicht is nu al dik 5 pond, dus over een paar weekjes zal het een lekker gezond hollands kindje zijn.
    De gyn vroeg of ik nog een vraag had: jazeker, bij de pretecho is gekeken wie ik in de buik had en nu zou ik graag voor de zekerheid nog eens willen spieken. Nou de beste man heeft zijn best gedaan maar hij zei dat het nu niet goed te zien was en dat ze er met 20 weken ook nog wel eens naast zitten... Over 2 weken nog maar eens proberen dan.

    Dan de datum van bevallen, omdat ik weer met een keizersnede zal bevallen werd ik meteen doorverwezen naar het planbureau. Hier kan dan meteen een afspraak gemaakt worden over de dag dat we weer ouders zullen worden. Ik dacht dus echt dat we vandaag al zouden horen wanneer maar nee hoor, intake met de anestesist is vandaag al wel geweest, bloed is ook alweer afgenomen, ook de intake met het planbureau is geweest maar de datum? ergens van 20 april tm 26 april, afhankelijk van hoe druk het is. Want een geplande keizersnede is makkelijker te verschuiven dan een spoedoperatie. Nou goed. Uiteindelijk zal er een datum gepland worden en die hoor ik dan ongeveer een week voor de tijd. Ik kan wel elke week even bellen hoe de planning staat, maar die kan dus nog per dag wijzigen...

    Al met al de hele ochtend onder de pannen en alleen gehoord dat het voorspoedig loopt met ons kleintje, gelukkig.

    Groet van Kiki
     
  2. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Gelukkig gaat alles goed met jullie. Maar wel vreemd dat je het geslacht niet zeker weet... bij ons het drie keer na gekeken, en tot nu toe altijd hetzelfde bepaald... En dat je onzeker over de datum bent kan me ook wel voorstellen, je had gehoopt dat je een datum zou horen. Lijkt me ook wel rustig voor je zelf als je dat weet... Nou succes ook met de laatste lootjes en we houden elkaar op de hoogte!!! ik moet morgen weer op bezoek bij de vk! ;)
     
  3. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hihi, nog even een klein beetje hilariteit...

    Bij het planbureau moest ik een hele waslijst met vragen invullen over mijn gezondheid en kwalen ten bate van de intake voor de operatie.
    Vraag 1: wat voor operatie gaat het om? Antwoord: Keizersnede.
    Vraag 2: ....?
    ...
    De meeste vragen kon ik met nee beantwoorden, en dat is gunstig. Er was alleen 1 vraag, ja het is natuurlijk een standaard vraag, waar zowel mijn man als ik enorm om moesten lachen. Let wel, het gaat om een vragenformulier voor het plannen van een operatie, in mijn geval dus een keizersnede.
    ...
    Vraag 11: Indien u een vrouw bent, kan het zijn dat u zwanger bent?

    Wat een giller niet?

    Groetjes van Kiki
     
  4. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Hahaha, inderdaad zeg. Grappig hoor. Maarre, nu ze het zo zeggen (of nu je het zo leest) zou het zo kunnen zijn, misschien... ? Haha, gekheid weer.

    vervelend dat je nog niet weet wanneer je uk geboren zal worden. Maar ach, dat houdt het ook wel weer wat "natuurlijker". (je weet tenslotte nooit wanneer de kleine zal komen) Alhoewel, met een keizersnede zou het wel prettig zijn als je je er op kon voorbereiden he? Als je dat dan een poosje vooruit weet, scheelt dat weer. Jammer..

    Bij ons is het geslacht ook twee keer verteld. Tijdens de pretecho lag de kleine ook steeds met zijn/haar beentjes open en wijd, dus dat was goed te zien! Verder heeft een gyn het bij een echo nog eens vluchtig bekeken. Trouwens, in het ZH zeggen ze altijd dat ze het geslacht niet met zekerheid kunnen zeggen etc. Om hunzelf een beetje in te dekken denk ik.

    Wat fijn dat het goed gaat met je kleine. Alhoewel, kleine: 5 pond al! Lekker hoor! 2 weken geleden had ik een echo en toen was de kleine ongeveer 2100 gram. Leuk zijn dat soort details om te horen hé?
     
  5. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Wat?? Ben je zwanger??? Hahahahaha. :D
     
  6. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Van harte gefeliciteerd bosengel :)
     
  7. Susan

    Susan Lid

    18 aug 2005
    94
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Ridderkerk
    Hoi Kiki,

    Eindelijk toch bij de gyn lucht zeker wel op he? Zo te merken zijn je suikers toch goed? Ik hoop voor je dat je over 2 weken we te horen krijgt wat voor kleintje in je buik zit. Hoe gaat het met je bekkeninstabiliteit? Succes met je laatste loodjes.

    Groetjes van Susan
     
  8. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ah hoi Susan, lang niet gesproken!

    Met jou ook alles goed? en je meisje? Ook alweer zo'n lekker flink hollands grietje aan het worden?

    Met ons pretecho op 20 weken hebben we ook gevraagd wat het zou worden en dat is toen ook verteld (linkje), maar op een of andere manier durf ik die uitslag niet zo heel goed meer te geloven en de twijfel is ook ernstig toegeslagen. Komt vast ook door de hormonen ;)
    Nou ja, een ander voordeeltje is dat ik nu tegen familie niet hoef te liegen, als ze vragen of we het gezien hebben, kan ik rustig antwoorden dat de gyn het niet kon zien. Haha.

    Wat ik wel jammer vind is dat de datum nog onbekend is, maar dat is net als de natuur een verassing he. Bovendien kan het altijd nog uit zichzelf beginnen. Datum of geen datum en ik denk niet dat ze zeggen: mevrouw u bent pas volgende week aan de beurt, dus neem maar een dweiltje mee om je vruchtwater weg te poetsen. ofzoiets...

    En wat betreft de BI, de diagnose is gewijzigd naar isschias (schrijf je dat zo?) en dat is niet minder pijnlijk of lastig, maar vaak wel in een klap over na de bevalling en daar hoop ik dan maar op. En met BI is dat nog altijd weer afwachten. In tussentijd heb ik elke week een sessie bij een fysiotherapeut en dat maakt het ook wat draaglijker.

    't word alweer een lang verhaal he, ook jij nog veel succes met je laatste loodjes en we zullen wel zien wie als eerste weer mamma is.

    Groetjes van Kiki
     

Deel Deze Pagina