auto helemaal bekrast

Discussion in 'De lounge' started by lovewinnie, Jun 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    nou dit hebben wij weer, we hebben heel de auto opgeknapt en de belangrijke dingen zoals rembloken/schijven/ distributieriem etc zodat we er tegen aan kunnen de komende tijd en dan flikt iemand het om heel de motorkap ff te bekrasse. de auto stond bij een garage voor de deur maar omdat we hem te duur vonden (er moest nog een kap vervangen worden) hebben we de auto vandaag opgehaald en dus ergens anders heen gebracht. het is daar voor de deur gebeurt en we denke dat de garage hier iets mee te maken heeft en dit gedaan heeft omdat we naar een concurent zijn gegaan. we hebben natuurlijk geen bewijs en we zijn niet al-risk verzekerd omdat het een auto is uit 1993. spuiten gaat ongeveer 2000 euro koste omdat echt heel de auto gedaan moet worden omdat de verf geen standaard kleur is. nu willen we naar polen gaan bij vriende op vakantie en dan daar laten spuiten voor 800 euro zodat we ook nog een vakantie hebben voor die 2000 euro die we kwijt zouden zijn. dit geld kunnen we eigenlijk niet missen maar ja om zo rond te rijden ziet er ook niet uit. waarom zijn er toch van die zieke mensen he blijf gewoon van andermans eigendom af, kan wel janke mijn meisje wordt in sept geboren en veel spaargeld hebben we niet dus waarschijnlijk gaat alles op naar de auto. gelukkig hebben we alles voor me uk al aangeschaft dus die zal er strakjes niks van merken.

2. caromama

caromama VIP lid

Jan 23, 2007
    9,017
    5
    38
    Jeetje wat een rotstreek! :x :evil:

Wij hebben idd ook een keer gehad dat we even vijf minuten op de stoep geparkeerd stonden om mijn zoontje op te halen die lag te slapen bij oma en toen we terugkwamen zat er een mega kras op de portier, overduidelijk met een sleutel gemaakt.

Zo vreselijk kinderachtig, en ook zonde van het geld!

Wel slim om dan naar Polen te gaan, haal je er in ieder geval ook nog iets voor jezelf uit voor het zelfde geld.

Succes!

3. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    mooie klotestreek!

4. sandravg

sandravg Actief lid

Apr 11, 2006
    121
    0
    0
    zorg
    Nijmegen
    Tja het is toch echt ongelooflijk he dat sommige mensen zo weinig respect hebben voor andermans bezitingen.... Dat soort mensen zou je toch weet ik niet wat aan willen doen.

5. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Zo balen is dat he! En dat is nog zachtje uitgedrukt!
    Wij hebben ook sinds vorige week een behoorlijk kras aan de zijkant van de auto... grrrrrrr ben je zelf zo zuinig en een ander verkloot het weer.

6. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    erg raar ja, en dan nog bij die garage voor de deur.
    ik zou aangifte doen, en aangeven wat je bedenkingen zijn.
    als je auto op terrein van de garage staat, weet ik niet of hun mischien verantwoordelijk zijn voor je auto? hun hadden waarschijnlijk ook de sleutels? ik zou dit toch even uitzoeken als ik jullie was!

veel sterkte ermee

7. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,250
    4,480
    113
    Wat een kl*** streek zeg (en dan maakt het niet uit wie het gedaan heeft).

Je zou trouwens ook even langs de sloop kunnen gaan voor een andere moterkap, misschien heb je mazzel en staat er ook nog eens de goede kleur. En anders pech, ben je in ieder geval van je krassen af.
    Oja en maak vooral foto's zodat je toch nog bewijzen hebt.

Groetjes anita

8. Siesje

Siesje Actief lid

Jan 24, 2007
    430
    0
    0
    Wat een rotstreek inderdaad! Ik denk dat het een hoop gedoe is, maar je kunt eens informeren wat de mogelijkheden zijn om aanspraak te maken op het Waarborgfonds. Hiervoor moet je in ieder geval aangifte doen bij de politie.
    Dit waarborgfonds betaalt je in sommige gevallen de reparatiekosten, wanneer de dader het niet kan betalen of wanneer de dader zich niet heeft gemeld. Belangrijk is geloof ik of er getuigen zijn, dat de auto nog geen krassen had toen hij er neer gezet werd!
    Succes!

9. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    dat klopt ja, het waarborgfonds. en getuigen heb je toch? de garagemonteurs.... die weten dat er eerst niets op zat.

maar je moet zeker aangifte doen van vernieling! ook voor het geval er meerdere autos bekrast zijn, en wie weet heeft iemand iets gezien of gehoord?

10. Monika

Monika VIP lid

Aug 12, 2005
    8,246
    72
    48
    Female
    Thuishulp
    Landgraaf
    Wat een klotestreek zeg....dit is gewoon belachelijk

11. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    denk eerlijk gezegd niet dat het garage bedrijf ermee te maken heeft maar meer stomme pech....

wat dat spuiten betreft...je zegt dat de auto goed is maar dat de kap nu bekrast is en dat het spuiten ervan € 2000,- euro gaat kosten, weet niet welke kleur jullie er op willen hebben maar als het geen bladgoud is ben je in ieder geval naar een oplichter geweest meid...

een motorkap spuiten kost zo rond de € 150 en € 200,- euro

je kunt er zelf voor kiezen om de motorkap zelf te leveren, of dat je deze door hun laat de- en monteren en dan rekenen ze gewoon hun uurloon (is per garage verschillend natuurlijk) maar ga uit van een uurloon van rond de € 50,- zeg dat ze er pakweg 1,5 uur mee bezig zijn om de motorkap eraf en er weer op te zetten komt er € 75,- bij dus voor pakweg € 225, -euro is je motorkap weer netjes gespoten.... :)

mijn broer is vanaf zijn 16e autospuiter bij hetzelfde bedrijf en waar hij
    werkt zijn de prijzen wat hoger maar dit is zo ongeveer het gemiddelde wat een simpel autospuitbedrijf vraagt....

en dan is er natuurlijk altijd nog de keuze om langs een sloperij te gaan om te kijken of ze toevallig een motorkap hebben voor jullie type auto en misschien nog wel in de kleur ook (als het een beetje een standaard kleur is)..

hoe dan ook meid, het is kl*te dat jullie dit is overkomen en echt ik geloof er niet in dat dat garagebedrijf erachter zit want die hebben echt wel wat anders te doen en die krijgen vaak zat mensen die weggaan omdat de kosten bij hun wat hoger ligt dan bij andere (dat weten zijzelf echt wel)...

dus kop op laat je er niet onder krijgen...tik op google "motorkap spuiten" in en kijk welke garage bedrijven er bij jullie in de buurt uit naar voren komen...

succes

12. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    het waarborg is er niet voor zulke dingen want de schade aan de auto moet zijn veroorzaakt door een motorvoertuig of door een aanhangwagen...en niet wanneer je auto bekrast is door dees of gene...

maar stel dat je hulp krijgt vanuit het waarborgfonds omdat het wel door een auto o.i.d. gedaan is dan nog is er het eigen risico van € 250,- euro, vroeger was dat zo rond de nlg 350,- maar ook zij zijn met de euro meegegaan, en tja voor die centen kun je zelf al je motorkap laten spuiten... dus al die ellende (aangifte doen etc) heeft geen nut en kost je nog meer dan het spuiten zelf...

succes

13. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    wat een rot streek.
    bij de oude 504 van mijn man hebben ze een kras
    over de hele zijkant gemaakt.
    echt jammer want de lak zag er veder nog goed uit.
    2000 euro vind ik ook veel geld dat hebben niet eens betaald en toen moest de hele auto ook gelast worden.
    succes groetjes Chantal.

14. busybusy

busybusy Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,543
    0
    0
    Echt een klotestreek!

Staan er bij die garage waar je hem had neergezet geen camera's die iets vastgelegd zouden kunnen hebben?

15. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    Niet alleen de motorkap, maar de hele auto moet gesproten worden omdat ie niet in een standaard kleur is..

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    helaas geen camera beelden ofzo en de waarborgfonds betaald alleen als er schade is aangericht door bijv een omgevallen fiets waar de eigenaar van onbekend is zeg maar. in dit geval is het echt expres gedaan en dan worden de kosten niet gedekt. wat balen is dat de verf die gebruikt moet worden een speciale verf is, weet de naam zo niet maar het licht op in 2 kleuren en is nu zwart en met licht erop blauw. deze verf is vrij prijzig en dan moet het ook nog gespoten worden. alleen de motorkap is misschien een optie maar bij deze verf blijf je het dan zien omdat het effect anders zou zijn dan de rest van de auto. de garage zegt dat het openbare grond is en ze niemand hebben gezien dus bij hun valt niks te hallen wat natuurlijk ook wel logisch is. we gaan nu bekijken of er nog meer opties zijn maar waarschijnlijk word het een duur klusje en er zit zelf een helle diepe kras in lijkt wel met een schroevendraaier gedaan en niet met een sleutel want dan zouden het toch opervlakkige krassen zijn?

17. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0

dat zal haar dan wel wijs zijn gemaakt door die "oplichter"(zo noem ik hem maar even....want elke kleur is te maken je wilt niet weten wat voor mooie machine's ze daar voor hebben en hoe simpel dat tegenwoordig gedaan wordt....

dat wat jij bedoelt is volgens mij (mica verf) dat is met parelmoer erin wat inderdaad meekleurt in het licht, en daar betaal je iets voor bij maar ook niet echt veel hoor, en idd met die kleuren adviseren ze je (niet noodzakelijk) om de grensdelen mee te spuiten zodat je geen kleurverschil ziet..

meid ik kan je alleen maar adviseren om een beetje rond te bellen en niet uit te gaan van de 1e de beste want echt tis niet nodig om je hele auto te laten spuiten hoor...

succes

18. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Dit is inderdaad niet nodig.
    Hier in venlo zit bijvoorbeeld de colorshop.
    Hun spuiten en herstellen elk deel van je auto dat je maar wilt.

Wat ze misschien bedoelden is dat je misschien verschil ziet na het spuiten van alleen de motorkap i.v.m. de oude lak? Maar ook dit kunnen ze netjes laten overlopen in elkaar hoor.. Hebben ze bij mn vriends auto destijds ook gedaan.

19. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    zoals smoekie zegt, ik zou even gaan googlen of de gouden gids in gaan kijken. want er zijn ook bedrijven die gespecialeerd zijn in bijzondere lakjes en kleurtjes. ook voor wat betrefd kleurverschil.
    laat je nooit klakkeloos iets wijsmaken, en probeer ook te onderhandelen.

mischien weet smoekie wel een bedrijf waar je terecht kan? de bedragen die ze noemt klinken heel wat beter dan die 2000, toch?

20. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    er zijn er genoeg door heel nederland en als ik zo kijk verschillen ze niet zo heel veel met garage bedrijven bij ons uit de buurt (hilversum)..

http://www.autoschade-online.nl/

http://www.voorendautoschade.nl/index.php?subject=bereken_zelf

http://www.autoschade-montanus.nl/bijna/prijzen_spuitprijzen.htm

http://www.transconnect.nl/assets/s2dmain.html?http://www.transconnect.nl/10000096ff132c705/10000096ff1401612/index.html

ff gegoogled maar je kunt natuurlijk ook zoeken op autoschade Tilburg of schadeherstel tilburg - autospuiten tilburg etc etc...

ff je licht opgooien meid scheelt je honderden zo niet ruim duizend euro...

succes

Share This Page