geslacht raden adh vorm buik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tupp, 9 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.855
    19.237
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    't Is een favoriet spelletje aan het worden van familieleden, vrienden, collega's, vage bekenden en soms wildvreemden... het raden van het geslacht van ons kindje. Nou ja, raden... Ze weten het natuurlijk allemaal zeker, want aan de vorm van mijn buik kun je duidelijk zien dat ik een jongen / meisje krijg. (Ze weten het namelijk allemaal zeker, maar de ene helft weet ZEKER dat het een jongetje is terwijl de andere helft er ABSOLUUT van overtuigd is dat er een meisje in mijn buik zit. :D)

Ik vind het allemaal wel leuk hoor, dat geraad. Maar nu ben ik wel benieuwd naar de mening van een echte deskundige: verloskundigen zien natuurlijk alle vormen buiken en ontdekken uiteindelijk ook wat er in die buik zit of zat. Is jullie ervaring dat een bepaalde vorm vaker bij het ene geslacht voorkomt dan het andere? Het lijkt mij namelijk een echt bakerpraatje.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je hebt helemaal gelijk, het is absoluut een bakerpraatje. Aan de vorm van de buik kun je echt NIET zien of het een jongen of een meisje wordt.

Mirjam

Deel Deze Pagina