suikertest met 35 weken nog zinvol?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nathaliiej, 7 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    kort uitgelegd; ik liep tot 3 weken geleden bij de vk, sindsdien overgenomen door de gyn ivm galsteenkolieken die blijven komen.

normaal gesproken had ik tussen 27 en 30 weken al geprikt moeten zijn voor suiker en hb, dit is niet gebeurd omdat de vk eerst wilde weten wat het ziekenhuis de laatste opnames geprikt had, en aan de hand daarvan zou ze beslissen of ik nog prikken moest, maar toen werd ik dus overgenomen door de gyn.

nu ben ik daar 2 weken geleden geweest, en gaf aan dat daar nog niet naar gekeken was, nu moet ik dinsdag met 34,6 nog de suikertest doen!
    's ochtends gewoon ontbijten, om 09:30 drankje in het zhuis, om 09:50 controle gyn, en om 10:30 bloedprikken.

nu ben ik de laatste weken erg misselijk, en totaal niet op m'n hum, en zie het dus vrijwel zeker gebeuren dat ik dat drankje er weer uit gooi.. En al gaat het wel goed, zou het echt met 35 weken nog zin hebben? Een dieet opleggen heeft al geen zin, want ik mag al weinig meer vanwege de galstenen, en ga waarschijnlijk niet eens de volle 40 weken maken..

oja, even ter info, beeb groeit netjes op de middellijn, mijn gewicht groeit netjes, niet te hard niet te zacht. Mijn buikgrootte loopt wel een week of 3 a 4 voor.. Maar ik zie geen reden voor de test..

ik heb het ziekenhuis al gebeld, maar de receptie is zo kortaf.. Wat denken jullie ervan?

2. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik heb vorige week nog een glucosetolerantietest gehad. Mijn kindje ligt vanaf 30 weken 4 weken voor op groei en ik heb vanaf augustus 3 prednisonkuren gehad in verband met luchtwegproblemen. Prednison kan er voor zorgen dat de insulineproductie ontregeld wordt. Helaas was bij mij de waarde na de test verhoogd en moet ik vanaf vandaag tot en met maandag met 7 vingerprikjes per dag gaan bijhouden hoe de waardes zijn. Verder moet ik ook nog een dieet volgen tot de bevalling. Als dinsdag blijkt dat de waardes niet goed zijn moet ik nog voor ruim 1,5 week aan de insuline. Ik zou nog testen zodat ze nog in kunnen grijpen voor en na de bevalling als dit nodig blijkt te zijn.

Deel Deze Pagina