Iemand met een translocatie?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Monet, 15 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monet

Monet Bekend lid

13 nov 2012
    586
    225
    43
    Ik kom graag in contact met mensen die bekend zijn met een translocatie zowel bij de man of vrouw. Momenteel zit ik middenin mijn 3e miskraam. We hebben al een gezonde dochter maar de wens voor een 2e is heel groot. Ik zit nu te twijfelen om ons aan te melden voor IVF PGD.

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
  3. Corinne83

Corinne83 Actief lid

19 apr 2016
    274
    12
    18
    Ik heb ook een tranlocatie. Schrijf ook mee op het pgd forum. Staat bij de MMM.

Sterkte

4. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Ik heb ook een translocatie hier zijn we pas achtergekomen bij ons 4e kindje.

5. Monet

Monet Bekend lid

13 nov 2012
    586
    225
    43
    Ik neem aan dat de sterretjes in je onderschrift je miskramen zijn? Dan heb je er wel veel gehad zeg... ik heb voor mijn dochter geen 1 miskraam gehad. Dat is dus in 1x goed gegaan.. nu dus m'n 3e miskraam in 8 maanden tijd. Na de 2e miskraam een onderzoek laten doen en daaruit is gebleken dat mijn man drager is van translocatie 5 en 9.

Ergens heb ik wel hoop dat het wel weer een keer goed moet gaan. Tenslotte is onze dochter er ook in 1x gekomen. De vraag is alleen wanneer... en of ik het psychisch nog aan kan. Het probleem ligt gelukkig niet bij het zwanger worden maar wel bij het zwanger blijven. Zo moeilijk.. De wachtlijst voor ivf pgd is een jaar heb ik begrepen..

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    In Nederland zijn de eisen om in aanmerking te komen voor pgd wel erg streng. In veel gevallen gaat t alleen om zeer ernstige afwijkingen waarvoor pgd wordt toegepast.
    In onze familie dit een ernstige afwijking waarvoor pgd van toepassing had kunnen zijn. Helaas was dit niet mogelijk..
    Pgd wordt toegepast in Maastricht. Of ern translocatie een reden voor pgd is weet ik niet.
    Ik zou iig ook informeren in bijv Gent naar de mogelijkheden.
    En bekijk ook je zorgverzekering goed. Dit zijn kosten die voor velen zelf niet te betalen zijn.

7. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Ja de sterretjes staan voor miskramen.
    Miskraam 6 weken
    Dochter die de helft van een tweeling was (6 weken)
    Dochter
    Miskraam. 6 weken
    Miskraam 5 weken
    Zoon helft van een tweeling( 8 weken)
    Dochter* ook helft van een tweeling ( 7 weken)
    Miskraam 11 weken
    Miskraam 11 weken maar al eerder mis alleen vk bleef hoop houden zou 4 weken minder ver zijn volgens de echo.
    En nu hopen dat alles goed gaat deze zwangerschap
    En dat dit meisje mag blijven.
    10 zwangerschappen, 5 kindjes waarvan straks hopelijk 4 levende kindjes.
    Hier is idd ook het probleem zwanger blijven en dan de gezondheid.
    Onze dochter die de translocatie had mankeerde zoveel dat ze niet levend geboren zou worden. Artsen vonden het heel vreemd dat ze dit termijn nog gehaald heeft meestal gaat het dan voor de 16 weken al mis.

Het is hier 4 keer goed gegaan dus het is zeker mogelijk.

Maar je moet idd kijken of je het psychisch blijft trekken.
    🍀Hopelijk lukt het snel en gaat alles goed🍀

8. Monet

Monet Bekend lid

13 nov 2012
    586
    225
    43
    Jeetje.. wat heftig zeg... mijn man zegt ook we moeten gewoon doorzetten hoe zwaar ook... er zit echt wel weer een x een goede zwangerschap tussen..

9. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Hier ook een translocatie. Momenteel 12 weken zwanger, van hopelijk ons vierde gezonde kindje.
    PGD is zeker een optie bij een translocatie. Toch gaat het vaak op de natuurlijke manier uiteindelijk ook goed (na alle stress van de miskramen). En is je kans bij PGD, ook een zwaar traject, niet perse groter op een zwangerschap, wel natuurlijk dat als je zwanger bent dat je weet dat het embryo gezond is.

10. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Bij mijn vriend zit het op het 6e en 7e chromosoom maar de kans op een doorgaande zwangerschap was erg klein is ons verteld.
    Ik heb net een week mijn 2e curettage achter de rug en herstel nog, telkens na eerste goede echo is de tweede foute boel.

Ook vroege miskramen gehad.
    Wij hadden dit van de zomer pas ontdekt en al 3 zelf betaalde icsi's gehad ivm trage zwemmers.
    Helaas zit voor ons PGD er niet meer in. Zouden wij in het AMC kunnen doen maar kost ons gemiddeld €10.000,-.
    Dat proberen tot een gezond kindje klinkt in mijn ogen echt niet hoopvol voor ons. Ik vecht al jaren met alles en doe altijd mijn best maar dit verdriet en deze teleurstellingen gaan wij niet meer aan.
    Knap dat jullie dat wel kunnen.
    Onze weg opent waarschijnlijk met donorzaad.

Deel Deze Pagina