Hoi allemaal , Gisteren de 2e echo gehad . Eerste echo 5 weken , mooi vruchtzak met dooier erin . Gisteren dacht ik dus 7 weken te zijn . Vruchtzak mooi rond en 7 weken , echter kon de verloskundige de dooier helemaal niet vinden ( eerst echo was in het ziekenhuis bij de gynacealoog ) Ook vond ze met moeite de vrucht , die zagen we plots aan de wand van de baarmoeder gekleefd en ze gaf aan hem slecht te kunnen opmeten maar kwam uit op 6,3 weken .. waar kan ik van uit gaan ? Is dit helemaal mis of is er nog hoop .. komt het vaker voor dat de vrucht zak op termijn is maar vruchtje kleiner is ? Ik vond het echo beeld wel een verschil vergeleken de echo van de gyn , de echo via de gyn was vele male duidelijker en bij de verlos was het maar vaag beeld en wazig allemaal .. geloof dat er geen hartje klopte terminste niks over gehoord verder Vandaag moet ik na de gyn heen voor een echo , ik heb zelf de moed op gegeven want de verloskundige was totaal niet positief Heb uit verdriet de echo foto laten liggen en niet mee genomen
In mijn ervaring zit er veel verschil in echo apparatuur, zeker met deze termijn. Waren wel beide echo's inwendig? Anders is het zeker niet te vergelijken. Bij mij zat de vrucht bij 6-7 weken ook tegen de wand van de baarmoeder, dat maakt het meten lastig en daardoor leek de vrucht te klein. Uiteindelijk bleek alles goed. Ik duim voor je voor een goede echo!
Er zit ook veel verschil in termijn. Ik kreeg met 6 weken en 4 dagen een echo en toen meette ze 4mm. Net 6 weken ong. Maar echt niet verder. Ik ging er dus vanuit dat ik achteruit gezet werd. Echo bij 10w en 1 dag was ik precies op termijn. Vroege echo’s geven altijd wat onzekerheid vind ik.
Echo was niet leuk , ze deed snel kort en heeft niks opgemeten .. eerst zij ze er zit niks . Ik zei dat kan niet want gister zat er nog een vruchtje . Oja enkele sec later zag ze het vruchtje , na mijn idee groter dan op de echo van gisteren , echter vond deze gyn het einde verhaal en wou me al pillen mee geven maar dat wil ik al helemaal niet . Emotioneel gezien durf en wil ik dat gewoon niet , ik wil liever curetagge maar ze zegt dat daar risico’s aan vast zitten . Ik was helemaal overdonderd en weet het echt niet meer , leef momenteel op de automatische piloot Ik heb een week de tijd gekregen en dan word er voor mijn gerust stelling eerst weer een echo gemaakt ..
Jeetje meid, wat heftig. En wat wordt er op een zeer bijzondere manier met jou omgegaan! Echt niet oké. Ik snap jouw beslissing helemaal, er is te snel een conclusie getrokken. Bij mijn tweede miskraam vroeg ik zelf om medicatie, maar moest echt wachten op een tweede echo een week later. Achteraf vind ik dit ook gewoon zoals het hoort, je moet het 100% zeker weten dat het niet goed zit. En dat lijkt me bij jou niet het geval?
Sterkte meid. Als het 100% zeker niet goed zit, zou ik voor de pillen gaan, heb ik ook gedaan Maar ik duim dat gynaecoloog fout zit xxx
Geen idee waarom er zo mee word omgegaan , misschien is dat wel normaal ? Omdat het schijnbaar zovaak voor komt .. Het kwam over alsof ik de normaalste zaak ter wereld ben , oké dat zou dan wel kunnen maar voor mij voelt dat natuurlijk totaal niet zo Ik denk dat ik morgen even contact opneem met mijn verloskundige heb even “goed” advies nodig want mijn hersens kunnen even niet meer normaal denken ben op
Het komt inderdaad wel vaker voor, maar daar heb jij niks mee te maken. Het gaat om jouw gevoelens en (eventueel) verlies en verdriet. Het lijkt me een goed idee om morgen contact op te nemen met jouw verloskundige om even eea te bespreken. Ik wens je heel veel sterkte!