Na jaaaaren te hebben gerookt is voor mij een punt bereikt.. Ik ben verschrikkelijk verslaafd en rook zo'n 15 sigaretten op een dag. Maar na gister te hebben gehoord dat een kennis van mijn leeftijd(25)slokdarmkanker heeft gekregen werd het voor mij heel duidelijk dat ik niet goed bezig ben.. Om bewust het risico te nemen om ernstig ziek te worden en mijn kids niet groot te zien worden is voor mij genoeg om te besluiten vandaag de knoop door te hakken. Misschien heel stom, maar ik vind het doodeng! Ben bang voor de afkicksverschijnselen en zenuwen die ik ga krijgen.. Hoe is het bij de stoppers hier gegaan?Met hulp? Ik ben benieuwd!
ik ben al 2x cold turkey gestopt en dat werkt het beste voor mijzelf. Ben nu inmiddels 7 weken gestopt en geen moeite ermee
ik ben ook cold turkey gestopt met roken NU alweer 9,5 jaar hou er rekkening mee trek hou je altijd heb ik ook vooral na een lekkere maaltijd of seks hahaha. Ik kreeg trillende handjes de eerste week. En als ik trek had in een sigaret nam ik een zoethout stok of steeds een glaasje water. En bij moeilijke momenten met andere erover praten .
Ik rookte al 8 jaar verschillend van sigaretten tot zware shaq op het laatste. Ik had geen ontwenningsverschijnselen ofzo moet ook zeggen dat ik wel echt soms even moest zoeken wat ik met mijn handen moest doen maar verder was dat het wel
Kerel rookt hier nog wel trouwens net als bij de 1ste x stoppen,na een maand of 3 a 4 zag hij dat ik het kon en is hij ook gestopt nu ben ik dus aan het wachten wanneer dat moment weer komt
ik heb zelf nooit gerookt. manlief wel. ik ben er allergisch voor. toen we een half jaar verkering hadden is hij gestopt. hij rookte erg veel zware shag. hij is van het ene op het andere moment gestopt en heeft naar mijn idee geen echte ontwenningsverschijnselen gehad. is nu 10.5 jaar rookvrij. heel veel succes met stoppen
15 februari 2010 cold turkey gestopt, na ruim 20 jaar een pakkie per dag gerookt te hebben. M'n vriend en ik zijn gelijk gestopt en, buiten de eerste week om, weinig tot geen moeilijke momenten gekend. De afkickverschijnselen uiten zich vooral 's nachts: onrustig slapen, rare dromen, zweten, zweten, zweten, griepverschijnselen...die week besloot ik wel dat ik dít niet meer wilde meemaken dus heb doorgezet. Ik sta er nog steeds van te kijken dat het me gelukt is, maar blijkbaar was dit hét moment...en daar gaat het om, je moet jou moment weten te pakken. Succes!
ik ben nu 5 weken geleden cold turkey gestopt en ik moet zeggen, het gaat me prima af! ik heb 11 jaar gerookt en vaak meer dan een pakje sigaretten per dag! de afkick verschijnselen uitte zich bij mij alleen 's nachts in veel zweten en onrustig slapen... maar na de eerste 10 dagen was dit over..
cold turkey werkt voor mij het beste! van de een op de andere dag gestopt en eigenlijk geen last gehad.. en ik rookte net zoveel als jij, misschien zelfs nog wel meer.. de 1e dag had ik er geen moeite mee, de 2e dag een beetje en de 3e dag was ik alleen chaggie.. verder niks
Hier ook cold turkey gestopt sinds 24 januari. Ik heb eigenlijk nergens last van gehad, ook absoluut geen zin meer in sigaretten. Vriendlief wilde laatst ook stoppen, maar die was de eerste dag zo ontzettend mega sjaggerijnig dat hij weer een pakje is gaan halen. Nu is hij flink aan het minderen in de hoop dat hij binnenkort iets gemakkelijker kan stoppen.. Veel succes, als je echt wil, lukt het je wel!
Mijn man is ook cold turkey gestopt, was niet te genieten maar hij heeft het volgehouden. Heel lang heeft hij de verslaving gehad om lolly's te eten als hij een sigaret miste na zijn werk, maar die is nu ook voorbij.
Mijn vader is vorig jaar gestop.. Echt diep respect voor die man, na 44 jaar en hij heeft afleiding gezocht. hij betrapte zich er zelf op dat hij altijd wat in handen wilde hebben.. wel ging het wat moeilijker bij hem omdat hij een heftige hand operatie moest hebben.. ook de reden van het stoppen.. hij is er gewoon mee gekapt, maar snoepjes en koekjes waren niet veilig.. dus misschien tip, als je de drang hebt om 1tje op te steken een kaugompje pakken?? wij zitten er ook stevig aan te denken om te stoppen. Mijn oom is vorig jaar overleden aan een longbloeding en vertelde ons toen eerder al dat lonkproblemen bij ons in de fam zat.. dus was/is het denken waard.
Ik denk dat je al een heel eind op weg bent met stoppen. Het is meestal echt die knop die ineens om moet gaan. Ik ben 2 maanden voordat ik zwanger werd gestopt met roken. Cold Turkey. Ik heb er eigelijk helemaal geen moeite mee gehad. Alleen die gewenning was soms raar omdat je vaak gewend bent om op bepaalde tijden te roken. Tegenwoordig vind ik het ook stinken. Als er iemand voorbij komt die net gerookt heeft en uit zijn smuigeltje stinkt denk ik altijd maar: Zo heb ik ook ooit geroken...Bleh! Zet hem op meid! Je kunt alles bereiken als je het zelf maar wil!!!
Wat een lieve berichten meiden!! Ik moet zeggen ik vind het nu al moeilijk!! Terwijl het nog maar de eerste dag is.. En echt serieus gisteravond zit ik nog in de tuin met een sigaretje tegen een vriendin te zeggen ik denk dat ik nooit ga stoppen.. Echt apart, maar de knop is om.. Hoe moeilijk en ongezellig ik het ook vind.. Mn kinderen verdienen een gezonde moeder..
Ben 3,5 week geleden cold turkey gestopt(2e keer) En daat gaat prima. Vorige keer ben ik er ook ruim 2 jaar af geweest. En nu wil ik eraf blijven(A)