20 weken echo: kleine hersenen liggen iets achter

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Motherlove76, 28 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

29 nov 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Eigenlijk wilde ik mij er niet druk om maken, omdat de echoscopiste er helemaal niks over zei. Maar op het formulier van de 20 weken echo las ik dat alles overeen kwam met de zwangerschapsduur, precies 20 weken plus 1 dag op dat moment, behalve de kleine hersenen (Cerebellum). Hierbij kwam de meting uit op 19+2 (19,4 mm).

Heeft hier iemand ervaring mee? Moet ik dit navragen bij de vk of laten rusten, omdat de echoscopiste er geen probleem van maakte. Anders had ze het wel gezegd.

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Volgens mij mogen "onderdelen" 2 weken voor- of achterlopen. Dat zal dan ook wel voor de hersenen gelden, anders had ze echt wel iets gezegd.

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

Dat is gewoon binnen de norm, vandaar dat er niets van gezegd is.
    En vergeet niet dat het een kwestie is van hoe strak wordt er gemeten want een kruisje net iets te krap of te ruim zetten geeft al aan dat iets minder groot/klein is.

Zou me proberen er niet te druk om te maken, al is dat vaak makkelijker gezegd dan gedaan, maar was er iets aan de hand geweest hadden ze het echt wel gezegd en zou er verder onderzoek gedaan worden.

Deel Deze Pagina