een week minder ver volgen gyne

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door noukytje, 24 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noukytje

noukytje Actief lid

29 jul 2012
    225
    19
    18
    Vrouw
    limburg
    Vandaag naar de vrije raadpleging geweest van mijn gyne omdat we ons zorgen maakte. Ik had veel pijn boven mijn rechter lies, net als bij mijn miskraam 3 jaar geleden. Mijn eerste echo was normaal voorzien voor volgende week als ik (volgens mij) 8 weken zou zijn.
    Na lang wachten eindelijk binnen en eerste wat de gyn zei was 'oei toch geen problemen'. Ze wist blijkbaar zelf niet dat ik volgende week kwam en zwanger was. Ze begreep mijn ongerustheid gezien mijn achtergrond en vondt dus ook dat ik wel terecht vroeger langskwam. Bij mijn miskraam voor ik zwanger was van mijn dochtertjes hadden ze vermoeden dat dat een bbm geweest was omdat ik toen ook deze pijn had maar nog heviger. Ze hebben dat echter nooit meer echt kunnen bewijzen toen. Miskraam kwam zelf goed op gang dus geen noodzaak om via een kijkoperatie ofzo te gaan checken. Ze wilde dus vandaag onmiddelijk een inwendige echo doen en onmiddelijk was het vruchtzakje in zicht, mooi in de baarmoeder! Eventjes ingezoomd op het vruchtje en ik zacht onmiddelijk een mooi knipperlichtje   Stevige hartslag zei ze! Met meten kwam ze uit op 5w6d terwijl ik zelf eigenlijk dacht 6w6d maarja die metingen he! Het is nog zo klein dus ga me er maar geen zorgen in maken. Dan is ze toch nog verder gaan zoeken naar een eventueel brusje maar het is er echt maar 1 (pak van mijn hart)   Dan eierstokken enzo verder bekeken en daar zat de boosdoener van de pijn! Een cyste waar het eitje gesprongen was. Kwam nog bij dat mijn baarmoeder naar rechts gekanteld ligt en dat dus een constante druk geeft. Allemaal zorgen voor niks dus! Mijn echo van volgende week heeft ze gewoon laten staan dus over een weekje mogen we weer naar dit wondertje gaan kijken. Ze wil me sowieso ook strikt opvolgen ivm mijn voorgeschiedenis

Nu ik er meer over begin na te denken vind ik het wel raar dat ik nog maar 6 weken zou zijn nu. Volgens mij kan dit niet. Ik weet vrij precies wanneer mijn eisprong geweest is (rekbaar slijm en krijg dan gemene steken). Zijn er nog meer hier die bij de eerste echo achteruit gezet werden? Moet ik me hier toch zorgen in maken?

Bijgevoegde bestanden:

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik werd bij de eerste echo (6w3d) 4 dagen teruggezet, met de termijn echo weer 4 dagen vooruit gezet. En met de laatste echo liep de ik weer 2 dagen voor op groei dus zo vroeg zegt dat meten nog zo weinig! Volgende keer kan het zomaar weer op de oorspronkelijke termijn zitten! Mijn gyn zei dat pas vanaf 8 weken meten zinvol is. Daarvoor is een echo puur bedoeld om te kijken of de vrucht op de juiste plek zit en of er hart activiteit is. Geniet van je zwangerschap!

3. anjak

anjak Actief lid

13 mrt 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Allereerst gefeliciteerd! Helemaal na zo'n weg..
    Zelf ben ik niet zo ver terug gezet, maar lees weleens dat er soms een week kan zitten tussen bevruchting en innesteling.
    Daarnaast kan het best zijn dat je bij je termijn echo weer een aantal dagen vooruit wordt gezet. Dit stadium is het vruchtje vaak zo klein dat de metingen niet altijd accuraat zijn en een milimeter maakt in dat stadium al een verschil van een dag meer of minder.
    Belangrijkste... je hebt een mooi hartje gezien! Dat is weer een hele grote percentage op weg naar een goede zwangerschap!

4. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier ook ongeveer een week.
    Vandaag zei de gynaecoloog ook ik had de datum eerder moeten zetten. Maar ja het maakt natuurlijk niet zo heel veel uit. Een week eerder of later.
    Zolang het geen weken zijn.
    Kindje komt tussen de 37_40 weken dus..

Gefeliciteerd met je goede echo :)
    Geniet van je zwangerschap

5. noukytje

noukytje Actief lid

29 jul 2012
    225
    19
    18
    Vrouw
    limburg
    mja we zullen de volgende echo wel zien he (volgende week dinsdag al). Vanaf wanneer begint normaal het hartje te kloppen eigenlijk? Is dat al voor 6 weken normaal? Omdat het zo'n duidelijk hartje enzo was vond ik het nog vreemder dat ik zoveel achteruit gezet werd.

6. Star84

Star84 Actief lid

29 nov 2011
    404
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik werd bij de eerste echo ook een week terug uit gezet terwijl ik 100% zeker was van m'n eisprong. Maar bij de echo erna werd het alweer rechtgetrokken en mijn uitgerekende datum klopte ook met wat ik zelf dacht! Is nog maar zooo klein dus moeilijk om exact te meten. En als het hartje al klopt zul je zelf wel gelijk hebben denk ik.

7. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Bij m'n termijnecho werd ik 11 dagen achteruit gezet. Nu ruim 13 wk en alles gaat goed. Er werd geen nieuwe termijnecho gepland ookal bleek ik dus pas8.5 toen, maar ik heb inmiddels het hartje vorige week gehoord en alles wijst naar het positieve dus ga er vanuit dat het niet erg is 😊 ik duim voor jou ook! Maar met zo'n mooi hartje is er in ieder geval al goed nieuws.

8. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Het kan dat het eitje er wat langer over gedaan heeft om in te nestelen. Soms blijft het wel een week 'rondhangen' en staat ook de celdeling stil. Dan ben je idd een week later uitgerekend. Die stilstand heet 'diapauze'.
    Ook hierboven al gezegd, een mm verschil kan al dagen schelen. Het zou kunnen dat je de volgende echo weer wat vooruit wordt gezet, als het kindje wat groter is en de meting meer accuraat kan worden uitgevoerd.
    Het hartje begint te kloppen met 5.4 weken, maar het lijkt me idd ook dat je al iets verder dan 5.6 weken bent als het al zo duidelijk en stevig klopt.
    Dat ligt dus puur aan dat ze het vruchtje niet helemaal correct op hebben kunnen meten.

Ik zou me er niet teveel zorgen om maken. Belangrijkste is nu dat het in de bm zit en het hartje al stevig klopt. Dan heb je al een paar hele essentiële dingen uitgesloten (geen bbm, geen leeg vruchtzakje, geen kindje wat niet ontwikkeld want het hartje gaat dan niet kloppen).

9. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik werd rond die termijn 7 dagen teruggezet en twee weken later weer een week vooruit. Die hartslag is veel belangrijker, zei mijn gyn. Hou je daar maar aan vast.

10. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Ja hoor, je hoort bij 6 weken duidelijk een hartje te zien kloppen.

11. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Ik werd bij mijn eerste echo ook een week terug gezet! Terwijl ik ook vrij zeker was dat dat niet mogelijk was.

Een week later was ik toevallig bij gyn voor iets anders, zij zag dat ik zwanger was, deed een extra echo. En hup weer 4 a 5 dagen voorruit. Dus... Zoals iemand al zei: de eerste echo dient voor plaats zwangerschap (in baarmoeder) en hartje. Meten is eigenlijk te lastig en daarom krijg je een termijn echo bij 11-12 weken. Dan wordt ook pas de bevaldatum vastgesteld.

Dus lekker genieten van deze topecho. En volgende keer klopt jouw gevoel vast ;) (ik heb me nml ook een week druk gemaakt! En dat is nergens voor nodig geweest)

12. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    Latere innesteling?

13. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Allereerst gefeliciteerd!:)

De eerste keer dat ik een echo kreeg werd ik ook achteruit gezet de 2e keer kreeg ik er weer wat bij, zou me daar niet te druk over maken komt heel vaak voor;)

14. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik werd bij de 1e echo een week achteruit gezet, er is afgelopen maandag (bijna 12 weken), wel weer 4 dagen afgehaald.

15. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Hier ook heen en weer geslingerd tussen 1 en 10 juni. Uiteindelijk met de termijnecho weer naar 6 juni geplaatst, wat klopt met mijn eigen berekening (ovulatietesten gedaan). De laatste echo, bij 12 weken en 3 dagen, klopte precies met de termijn. Groeipijn en rekbaar slijm had ik trouwens wel al vijf dagen voor de eisprong!

Deel Deze Pagina